Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mooie platen hoor! Krijg je in FR evenveel bekijks en duimen omhoog als in NL? Of zijn ze daar nog wat ‘normaler’ en vaker gezien dan hier?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Lijkt me sterk dat een SM daar ‘normaler’ is dan hier. De enige Citroëns van meer dan 20 jaar oud die je in Frankrijk tegenkomt zijn eendjes, mehari’s en uitgewoonde BX-en.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat klopt niet. Je moet ook goed achter alle Citroëngarages kijken. Daar staan er ook genoeg. Te vergaan…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10345
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Ik moet wel zeggen, bij voorkeur te rijden op een droge dag. Als het regent worden de wegen hier namelijk nogal glad en met 200 pk op de voorwieltjes moet je dan toch wel even goed opletten bij het uitaccelereren van een hairpin
Moet je eens met een MG-C doen. Dan sta je nog dwars ook!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de duimen zijn in Fr nog frequenter. Ik reed eens verkeerd en op de terugweg door het zelfde dorp stonden er 10 man buiten te klappen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Acteurs
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:Mooie platen hoor! Krijg je in FR evenveel bekijks en duimen omhoog als in NL? Of zijn ze daar nog wat ‘normaler’ en vaker gezien dan hier?
Er staan wel veel mensen rond de auto als je ergens geparkeerd staat, en ze kijken ook wel om als je voorbij komt. Maar een SM is hier toch wel erg zeldzaam. Ik heb deze vakantie ook weer zo’n beetje iedere dealer en ex-dealers met een bezoek vereert, net als alle sloperijen. Zo’n 80% van die bedrijven ken ik nog uit mijn anwb tijd en zij kenden mij ook nog dus dat maakt de conversatie meteen een stuk leuken. Maar… een SM of DS staat écht nergens meer te vergaan. Bx’en wel, net als Visa’s en Ax’en. De meeste garagisten vinden een SM erg leuk, ze stellen vragen, willen onder de kap kijken en halen de jonge gasten er bij om te laten zien wat Citroen hun vroeger toch allemaal aan durfde te doen Ik heb het geluk dat ik de meeste van die gasten dus nog wel ken of dat ik door m’n Frans een leuk gesprek kan starten, want ze zijn namelijk wel zo eerlijk dat ze snel toegeven dat ze eigenlijk een ontzettende schijthekel aan Hollanders hebben. En de reden daarvoor kan ik eigenlijk heel goed begrijpen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Inmiddels ook een andere SM rijder ontmoet, de eigenaar van het Citroën Museum hier in Castellane stond ineens naast ons geparkeerd op het marktplein met zijn groene SM. Leuk staan kletsen en vanmiddag gaan we eens een beetje rondneuzen in zijn museum
Kreeg hij geen toeval van al jouw modificaties aan je SM ? Ik heb hem ook gesproken en het is een orginaliteitsfreak. Desalniettemin een prima kerel hoor.
Overigens zat ik in mijn verkantie o.a. in het gebied waar jij nu zit. Digne Les Bains komt me erg bekend voor in elk geval.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
schijthekel een Hollanders. is dat omdat we de taal niet goed spreken, verwachten dat we voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten en nog een grote bek hebben ook?
beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. ik ben altijd netjes geholpen door garagisten in la Douce.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10345
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Rene schreef:Acteurs
Cynicus!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rene schreef:Acteurs
Ja, acteurs uit de jaren ‘80!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hogervp schreef:schijthekel een Hollanders. is dat omdat we de taal niet goed spreken, verwachten dat we voor een dubbeltje op de eerste rang mogen zitten en nog een grote bek hebben ook?
beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. ik ben altijd netjes geholpen door garagisten in la Douce.
Off-topic, maar toch interessant: Ja, Hollanders hebben volgens de Fransen geen manieren: Ze komen altijd rond etenstijd binnen, lopen ongevraagd door naar achteren, maken foto’s zonder dat te vragen, hebben een grote smoel, willen niet betalen, slopen een hele auto en als de garagist dan een prijs noemt zeggen ze: O nee, laat dan maar zitten en zit de garagist met een berg onderdelen en een halve SM/DS, ze vinden dat het niet snel genoeg gaat, enz enz enz. En al die zaken komen mij ook nog eens bekend voor want in NL vertonen ze het zelfde gedrag. Om die reden houd IK mijn Franse adresjes ook gewoon voor mijzelf. Ik wil gewoon niet dat een ander het komt verpesten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lelijke Eend schreef:waterman schreef:Inmiddels ook een andere SM rijder ontmoet, de eigenaar van het Citroën Museum hier in Castellane stond ineens naast ons geparkeerd op het marktplein met zijn groene SM. Leuk staan kletsen en vanmiddag gaan we eens een beetje rondneuzen in zijn museum
Kreeg hij geen toeval van al jouw modificaties aan je SM ? Ik heb hem ook gesproken en het is een orginaliteitsfreak. Desalniettemin een prima kerel hoor.
Overigens zat ik in mijn verkantie o.a. in het gebied waar jij nu zit. Digne Les Bains komt me erg bekend voor in elk geval.
Hij kreeg geen toeval , hij kon juist wel inzien dat je een SM moet modificeren om er goed mee te kunnen rijden. Zijn museum bevatte trouwens een SM van 1970 waarvan hij beweerd dat ie maar 36000 km gelopen heeft. Ik heb die auto van heel dichtbij kunnen bekijken en geloof geen moer van die 36000 km. Mijn auto kocht ik met 100.700 km op de teller en die was 10x origineler, had geen versleten pedaalrubbers en ook geen imitatie slangeklemmen onder de kap….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15705
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Tot zover de legende Fradet
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En geloof me Graddus, er is wel meer wat niet helemaal “klopt” aan sommige auto’s
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste