Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik heb een “vers” in Frankrijk gekochte GTi van 1981. Rijdt heerlijk en alles werkt behalve de centrale vergrendeling. Waar moet ik beginnen met zoeken? De bedrading, de aansturing, mechanisch, elektronica?
Verder viel bij het afsluiten spontaan het rechter buiten-slot uit de deur. Hoe hoort dat normaal vast te zitten?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee die vallen er altijd uit… Natuurlijk hoort die vast te zitten, maar vraag me niet hoe. Wat de CV betreft denk ik dat de meeste mensen je hier gaan verwijzen naar draadbreuk. Vooral de verbindingen naar de deuren zijn niet zo heel erg bedrijfszeker.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Welkom!
Ikzelf heb het niet zo op die centrale vergrendeling. Die gooi ik er altijd meteen af, maar daar ben ik raar in.
Doorgaans zal het aan de bedrading liggen. Daar waar de bedrading door de deur de stijl ingaat is een zwak punt.
Het slot zit met een borgklem vast. Die klem, een soort vorkje met twee tanden, zal ongetwijfeld onder in je deur liggen.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Al bedankt voor jullie eerste reacties! Voor vorkje en bedrading zal er dus wat paneeldemontage plaats moeten vinden. Dopjes eruit, schroeven los en met de spatel voorzichtig loswerken van de clips? Zijn er van zo’n operatie ergens foto’s te vinden?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
marcelka schreef:Dopjes eruit, schroeven los en met de spatel voorzichtig loswerken van de clips?
Dat is best een goede omschrijving Als je ergens een haynes op de kop kan tikken, daar staan wel wat foto´s in. En als je dat paneel er af hebt kun je ook nog even kijken of een beetje contactspray helpt bij de CV..
groet en succes
Yke
oh ja..Plaatjes!? we moeten de auto wel zien natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd met je aanwinst en als alleen de CV niets werkt valt het allemaal wel mee.
De panelen krijg je er vrij makkelijk van zeker als za al vaker los zijn geweest, want dan missen er wel een aan dopjes.
Gewoon handgreep losmaken 2 schroeven, de knop voor de deur van binnenuit te open verwijderen (zit een borgklem op, en dan voorzichtig lostrekken of met een spatel helpen (of als alle dopjes kapot zijn valt ie er dan praktisch vanzelf vanaf)
Trouwens, wat werkt er niet aan de CV 1 deur, niets of soms wel/niet.
.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik kon natuurlijk weten dat jullie niet tevreden zijn zonder plaatjes. Ik wilde vandaag nog wat echte foto’s maken maar helaas zat het weer niet mee. Morgen weer een kans want ik wil wel een fotoshoot nu de franse platen er nog op zitten. Die zou ik er eigenlijk wel op willen laten zitten. Zo zwart met zilver is veel mooier dan die NL platen.
Wat betreft de CV: die werkt echt helemaal niet.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
In de eerste plaats gefeliciteerd met de voiture, de dopjes in het middenpaneel geven geen problemen
voorzichtig werken is het devies, als het schuifje weer voor het slotje zit probeer dan de automatische vergrendeling nog eens, het zou zo maar kunnen dat het dan wel werkt.
P.S kijk of alles in de deur verbonden zowel electrisch als mechanisch.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Meestal gebruik ik een dun touwtje om de dopjes in het handvat los te trekken. Evenals voor het slothendeltje dat soms niet echt makkelijk los te trekken is. Maar laat ik nou een tijdje geleden dit hele verhaal met foto’s voor iemand op papier hebben gezet. Dus even uploaden en KLIK HIER voor een beschrijving met plaatjes. Wel in het Engels, maar dat mag de pret niet drukken, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dank voor de handleiding! Erg handig met die touwtjes. Ga er dit weekend iets mee doen want dat slotje met afplaktape eroverheen ziet er niet uit..
Hier wat foto’s (slotje/tape weggeshopt)
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Welkom hier uiteraard wil ook foto’s zien altijd leuk.
Wat betreft de cv zitten er nog wel frisse batterijtjes in jouw zendertje zoniet dan zal deze het natuurlijk nooit doen.
(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)
marcelka schreef:Dank voor de handleiding! Erg handig met die touwtjes. Ga er dit weekend iets mee doen want dat slotje met afplaktape eroverheen ziet er niet uit..
Mooie franse dame en op de achtergrond in de wei nog 2pk extra.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ben er nog niet aan toe gekomen iets aan de auto te doen. Ben er na zo’n weekje regen wel achter dat we dus ook een afwateringsprobleem hebben met het schuifdak.
Zitten er aan alle hoeken naar achter en naar voren afwateringspijpjes? Lopen dan waarschijnlijk door de voor- en achterstijlen. Hoe kan ik die controleren/ontstoppen waar komen ze uit?
Is het beweegbare dakdeel er ook uit te halen om de bak beter te inspecteren?
Groet, Marcel
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
daan schreef:
(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)
Njet, zendertjes kwamen pas bij serie 2…
par eXeMple! schreef:daan schreef:
(ik neem aan dat een cx uit 81 een zendertje heeft)
Njet, zendertjes kwamen pas bij serie 2…
Correctie serie 1 overgangsmodel ‘85 werden ook al zendertjes bijgeleverd een maat van mij heeft er namelijk een,zodoende mijn opmerking dat deze misschien ook al op de eerste serie zaten
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Overgangsmodel, dat is de ‘85 GTI Turbo met in kleur meegespoten staalbumpers. Zou kunnen dat die een zendertje had. Ik heb zelf een gewone GTI uit 85 en die heeft het niet.