Beste collega citrofielen,
Onlangs is mijn citroen GS (club 1220 van 1973) niet door de technische keuring geraakt omdat er door de vorige eigenaar gelast was aan het subframe achteraan, wat blijkbaar niet mag (in België).
Ik had de wagen echter een jaar eerder ter goeder trouw gekocht met een geldig “keuringsbewijs voor verkoop” en ik heb sindsdien niets aan de wagen veranderd.
Er rest me nu volgens mij enkel de mogelijkheid om het subframe te vervangen.
Ik zou het enorm waarderen als er iemand mij hiermee moest kunnen helpen.
MAW: ik ben dus (dringend) op zoek naar een goed subframe…
of een “wrak” voor onderdelen
Alvast bedankt,
Filip
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Hoi,
Weet je zeker dat er niet gelast mag worden aan het subframe? Je hebt namelijk lassen en lassen en keurmeesters en keurmeesters. Je zou dus nog een na kunnen gaan of er echt niet gelast mag worden, of dat het misschien op een meer deugdelijk manier gedaan moet worden. Ik weet dat de eisen in NL niet hetzelfde zijn als in België, maar hier heb je in ieder geval wel keurmeesters die dit verschillend uitleggen.
Natuurlijk is het belangrijkste dat je de veiligheid in acht neemt, het moet gewoon goed gebeuren. Maar je zou ook nog een langs een ander (bij voorkeur onafhankelijk) keuringsstation kunnen gaan, gewoon eens even kijken wat die ervan zeggen. Heeft in dit geval de keurmeester belang bij de reparatie? (M.a.w gaat hij die uitvoeren?)
Je kunt natuurlijk voor een ander subframe gaan, maar een harde ongelaste is lastig te vinden. Heb je toevallig foto’s van het laswerk?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Daar zijn ze in belgenland absurd strikt in Mattijs, aan subframes mag pertinent NIET worden gelast.
Subframe heb ik wel liggen, maar is (vooral aan een kant) roestig en zou wellicht ook gelast moeten worden. Maar als het echt goed ingelast wordt, dan is er na slijpen en lakken toch niets meer van te zien?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In België mag er niet gelast worden aan een subframe, volgens mij. Maar zoals Melchior schrijft: Als je netjes last en afwerkt, kan je zorgen dat het niet zichtbaar is…
Citroen!
alvast allemaal al zeer vriendelijk bedankt voor de respons!
Ik denk inderdaad dat ik best gewoon een subframe zo proper mogelijk probeer op te lassen.
@Melchior: ik heb dan ook interesse in het subframe dat je hebt liggen…
Kan je me laten weten hoeveel je ervoor zou willen en van welke regio je bent?
Nogmaals mercikes,
Filip
Ik ztuur je zo even een PB.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Bij deze wilde ik laten weten dat ik niet meer op zoek ben…
Iedereen bedankt voor zijn hulpvaardigheid!
Groeten,
Filip
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nu zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig wat de oplossing is gebleken?
Na veel zoeken, heb ik iemand gevonden die nog een gloednieuw (of eerder “ongebruikt”) subframe had liggen voor een zeer voordelige prijs
Bij deze mijn excuses aan de andere aanbieders, maar dit was een no-brainer…
Groeten,
Filip
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nou ja, je bent er in elk geval weer mee gered en daar gaat het om!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.