Beste mensen,
Mijn C5 van 2004 gebruikt olie en geeft een rammeltje in het voor in bij de motor. Waar zou het olieverbruik op kunnen duiden? En het rammeltje zoals ik dat maar zal noemen, zou dit eventueel van de stabilisatie kunnen komen? of spelen hierin de veerbollen ook een rol?
Ja ik weet er niet meer van, vandaar mijn vragen.
Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Sjors
Olieverbruik kan natuurlijk wel héél veel redenen hebben, daar is echt meer info/onderzoek voor nodig denk ik.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Heb je een diesel of een benzine? en welke uitvoering/motor?
Hoeveel olie verbruikt-ie? Zie je ook rook uit je uitlaat komen bij het gas geven of gas loslaten?
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Robert & Marieke schreef:Heb je een diesel of een benzine? en welke uitvoering/motor?
Hoeveel olie verbruikt-ie? Zie je ook rook uit je uitlaat komen bij het gas geven of gas loslaten?Robert
Hoi Robert, het is een Citroen C5 met een 2.0I 16V benzinemotor, er komt geen overdreven walm achter uit. Doet net als altijd, geen verschil dus.
Groeten,
Sjors
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Hoeveel olie verbruikt-ie? 1 liter per 1.000km of per 10.000km?
Rijdt de auto ook anders dan vroeger? reageert trager op het gas geven, vreemde bijgeluiden uit de motor?
Wanneer heb je last van het rammeltje? bij het rijden op een klinkerweg? Bij het nemen van bochten? Dan zou het je stabilisatiestang kunnen zijn.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Hallo,
Ik heb zelf ook een C5 2.0 (VTR) Ik heb deze nieuw aangeschaft en er staat inmiddels 101.000km op de teller en na wat aanloopproblemen (ik had/heb een ‘jankende’ airco en daarom hebben ze daar het e.a. vervangen) is de auto wat olie gaan verbruiken: ca. 1 liter op 7.000/8.000km. Lijkt me toch een eigenschap van deze motor die verder prima voldoet. Ik had hiervoor een 1.8 (ph1) en die moest er toch behoorlijk aan trekken om vooruit te komen.
De jankende airco is een verhaal apart; de dealer zegt dat het niet de airco kan zijn, maar als ik het uitzet stopt het gejank meteen. Het ‘janken’ gaat wel gelijk op met het gas geven. Ook hier heb ik al meerder topics over gelezen en komt dus bij meerdere auto’s voor. Toch vreemd, want voor de dealer ben je altijd de enige die daar last van heeft!?!?!?!
Theo.
(NB: Ik had ook veel last van piepende remmen en de remblokken zijn door de dealer onder garantie (na 3,5 jaar!!) vervangen voor andere (nieuwe) exemplaren die toen blijkbaar op de markt waren gekomen. Dat was toch wel echte service, daarna geen last meer van de remmen gehad).
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Jankende airco kan je pomp zijn, anders de krukaspoelie die de riem van de airco en dynamo aandrijft.
Gelukkig heb je meerdere dealers…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar daarvoor maak je dan even je eigen topic aan, in plaats van dat van een ander te vervuilen. Omdat GSPallas hier nieuw is zien we het voor een keer door de vingers
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Hoe is het inmiddels met het rammeltje en het oliverbruik van TS?
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Sorry dat ik het probleem van de airco aanhaalde; ik wilde alleen maar aangeven dat mijn huidige C5 PH2, 2 problemen heeft van de problemen die ik op het forum tegenkom: Het olieverbuik van de 2.0 motor en de af en toe jankende/zingende airco.
Ik had me alleen aangemeld omdat ik deze maand mijn PH2 in moet ruilen voor een PH3; was wat op zoek naar positieve en/of negatieve ervaringen van de PH3 toen ik het olieprobleem tegen kwam.
Groetjes en nogmaals excuses, GSPallas.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi