2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
automaat - wennen of…?
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 09 september 2010 06:29 PM
  [ # 16 ]

Net terug van een weekje Hoge Vogezen. Daar merkte ik zeer duidelijk dat er iets niet juist is met de bak.
Maandag met de C6 naar een specialist voor diagnose zodat ik herstelling onder garantie kan claimen.

De dealer beweert namelijk niets te voelen..

Ik houd jullie op de hoogte Wink

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 13 september 2010 07:04 PM
  [ # 17 ]

Vandaag langs de specialist geweest. Hij kon op basis van een testrit niet direct aanwijzen dat de automaatbak de schuldige is. Het viel hem op dat er vrij frequent een roffel/grommend geluid werd geproduceerd. Ook was hij niet overtuigd van het vermogen van de auto. Nu kan ik dat natuurlijk moeilijk vergelijken, maar hij gaf aan dat een 2.7 serieus wat sneller zou kunnen accelereren, zeker omdat het een 6-traps is.

Zou dit kunnen wijzen op drukverlies van een turbo?

Hij stelt een oliewissel + olieanalyse voor om te kijken of de bak vocht aangetrokken heeft.


Hij ging direct bellen naar de dealer waar de C6 gekocht is. Ik wacht nu nog even over verdere berichten.

Ik houd jullie op de hoogte Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 18 september 2010 07:37 PM
  [ # 18 ]

mmm raar in principe moet die bak het goed doen, zelfs in de 3,0 HDI. Ik heb zelfs het gevoel dat ie daar beter in schakelt dan in de 2,7 HDI heb de twee naast elkaar kunnen rijden..; dus dan voel je dat onmiddelijk.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 19 september 2010 01:25 PM
  [ # 19 ]

De 2.7 heeft wat turbo lag (ook door het gewicht van de auto).
Bij de 3l HDiF merk je daar veel minder van.
De automaat heeft volgens mijn ervaring geen invloed daarop.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 19 september 2010 01:30 PM
  [ # 20 ]

wat bedoel je precies met turbo lag en wat is hieraan te doen?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 september 2010 03:57 PM
  [ # 21 ]

het turbo “gat” is is bij een 2,7 een pak groter een 3,0 pakt sneller op en de turbo lijkt sneller op toeren te zijn…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 09 november 2011 01:39 AM
  [ # 22 ]

Ik hoor de problemen met de automaten naar mijn idee te vaak, is er al een modificatie
toegepast door de fabrikant? En zo ja, sinds wanneer (organr/bouwjaar)?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 november 2011 11:04 PM
  [ # 23 ]

Heb ik het juist begrepen dat de 3.0d een aangepaste automaat heeft en niet dezelfde als de 2.7d?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2011 07:30 PM
  [ # 24 ]

Zoiets staat mij ook bij, dat was nodig om het grotere vermogen en koppel aan te kunnen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook