Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Maarten,
Ik heb zelf geen IE, maar 3 DS-en met carbu’s. Heb wel veel aan DS-en met IE gewerkt en inderdaad: je moet iets meer tijd nemen voor een reparatie. Kleppen stellen van een IE gebeurt koud. Weet je waarom? Omdat je eerst dat hele inlaathuis moet verwijderen en dat kost je wel even. IE’s rijden heel mooi, kunnen ook goed op LPG en inderdaad: veel benzineslangen, dus veel potentiele lekkage-bronnen. Verder schijnen goede benzinetanks voor IE niet meer dik gezaaid te zijn…
Groeten,
Dago Langen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die inlaat galerij ligt er bij evaring binnen 20 minuten af. ach het is ff meer werk. als je meteen alle benzine slangen vernieuwd heb je nooit lekkages…
@ dago:
als de druk nul is en de halfautmaat ligt dus op de grond kan je met je knopje niks! Aanslepen wordt dan best tricky..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aanslepen lukt niet…
Aanslingeren door iemand met een rug zoals ik, lukt echter weer wél.
Je koopt een auto niet om eraan te sleutelen, maar om erin te rijden, óf voor de buren.
Bij een DS spelen vaak nog andere motieven een rol. Bij een onderhouds- of reparatieklus heb je in het algemeen 10 % meer tijd nodig. En natuurlijk meer geld.
Verder denk ik, als nieuwbakken injectie-rijder, dat je liefst een auto koopt die niet kapot-gesleuteld is. Dan is het rijden met een injectie-DS, die ook nog een half-automatische versnellingsbak heeft, een waar genoegen.
Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
bogaard77 schreef:Die inlaat galerij ligt er bij evaring binnen 20 minuten af. ach het is ff meer werk. als je meteen alle benzine slangen vernieuwd heb je nooit lekkages…
@ dago:
als de druk nul is en de halfautmaat ligt dus op de grond kan je met je knopje niks! Aanslepen wordt dan best tricky..
20 minuten, ik kan het inmiddels al in 10!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hee Cees,
Ik heb iemand die jouw kleppen gaat stellen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Laat maar langs komen!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik ben net echt bij een Volvo 244 wezen kijken. Lekker veel bagageruimte, maar wat een verschrikkelijke stoelen zeg!! Mijn lange lijf (1,96 meter) begon acuut zeer te doen.
Ik zoek dus rustig door naar een nette DS met Pallas interieur. Volgende week ga ik er twee rijden. Eén met halfautomaat, één met injectie. Ik ben benieuwd!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volvo 244.. Zoals een klein kind een auto tekent… Wat een grasmaaiers zijn dat ....Langzaam.. zwaar.. achterwiel aandrijving.. Moet ik verder gaan…? Goed:
enorme kut carburateurs van zenith….-slechte stoelen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Volvo 140/240 serie :shoot
Allemaal hetzelfde….....
Blokkig van binnen en van buiten, met dezelfde kwaliteiten als een Sherman tank…. sterk, stevig, loodzwaar, onverslijtbaar en volkomen comfortloos…...
Was er gisteren iemand die ook meende op te moeten scheppen over de rijkwaliteiten van een vaag type klassieker…..... Frod Escort 2….. :20
Um maar eens fijntjes gewezen op alleen al het comfort ven een DS…. dan zijn ze gelijk stil, en lopen ze weg
Succes met zoeken naar een DS al dan niet met injectie
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
waterman771 schreef:De Lange bak is een bak met diff verhouding 8x35, type plaatje 107
dus, 3000 tpm, 120 km, met 185-15 XVS banden. Wordt gemonteerd in: Dsuper5, met DX2 motor ( 2175 cc), DS21 na 1970, DS21 injectie, na 1970, en alle DS 23.
Korte bak: diff verhouding 7x34, gebruikt in Dsuper, met optionele 5 bak. Typeplaatje: 108, alleen origineel gemonteerd met 1985cc motor, type DY, 2 en 3.
snelheid bij 3000 tpm, 100 km/h, met 180-15 Xas banden.
Deze korte bak is ook prettig in een break met 2.0 motor of 2.1 motor die vaak zwaar moet trekken( caravans etc).
Ik wist helemaal niet dat er verschillende differentieel verhoudingen waren, dat typeplaatje waar je over spreekt, waar is dat te vinden op de Boîte?
please advise.
Mvgr
Vik.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat typeplaatje zit rechts boven op de bak, aan de kant van de HD pomp.
Dan tussen het bovendeksel van de bak en de koppelingsvork.
het is een dun plaatje met een klinknagel in het midden.
De eerste 2 of 3 cijfers voor de klinknagel zijn de typenummers.
Veel succes!
Miscchien heeft iemand een fototje??? :photo
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hej makelaartje.. ik hoop dat je carriere als eerder genoemd mislukt. Jij weet gewoon TEVEEL over deze voitures en mag de handel NIET uit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:hej makelaartje.. ik hoop dat je carriere als eerder genoemd mislukt. Jij weet gewoon TEVEEL over deze voitures en mag de handel NIET uit!
Make me an offer I can’t refuse!!
pssstt..huisje kopûh.?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Daar sta ik dan vanmorgen te twijfelen: DSuper 5, technisch erg mooi, plaatwerk puntgaaf en krasvrij groen metallic, interieur naar zijn grootmoeder (echt kapot, ook deurpanelen), chassis perfect en origineel. 3 jaar oude Gastank met aangepaste kop.
APK. Vaste prijs 5000 euro.
Goeie aankoop of verder zoeken?
Wie heeft er snel een oordeeltje ter aan- of afraden??
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
maartenbokslag schreef:Daar sta ik dan vanmorgen te twijfelen: DSuper 5, technisch erg mooi, plaatwerk puntgaaf en krasvrij groen metallic, interieur naar zijn grootmoeder (echt kapot, ook deurpanelen), chassis perfect en origineel. 3 jaar oude Gastank met aangepaste kop.
APK. Vaste prijs 5000 euro.
Goeie aankoop of verder zoeken?
Wie heeft er snel een oordeeltje ter aan- of afraden??
Laat ik het zo stellen en de boel eens omdraaien: DS Pallas IE met 4 versnelllingen, technisch gaar, plaatwerk alles gedeukt en vanonder doorgerot, chassis - longerons moeten vervangen worden, is al aan gelast, prachtig interieur als nieuw. Geen APK.
Welke van de 2 zou jij nemen?
Ik wist het wel. Een interieur is het minste waar je je druk over moet maken. Een redelijk interieur is overal te vinden en opnieuw stofferen kan altijd, vooral omdat je je geld niet hoeft uit te geven aan de rest van de auto (mits beschrijving klopt natuurlijk). Voor de rest heeft een DSuper5 al van origine de 5-bak met lange overbrenging, dus lage toeren.
Bram.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!