Willem schreef:ik vind het alleen jammer dat er 13 pagina’s over wordt geschreven en dat het dan nog 6 weken duurt voordat er iets gedaan wordt. Het lijkt de politiek wel
ops: ops: eh, ik ben eerst zelf aan het speuren geweest, Johan heeft ook een Halve dag in mijn Xantia gestoken…
Probleem was gewoon dat de storing zich vaak niet zien….
Ze moeten ook maar net tijd hebben.
Heb een hekel om me vaak aan iemand te klampmen, dus wil ik niet blijven zeuren…..
Maar nu nog ff het veersysteem opspeuren en dan is ze nieuw..
Jouw (Willem) suggestie stond tussen een heleboel andere - eind pagina 10 van 13… Alle suggesties uitproberen tot je de juiste vond was bijna ondoenlijk (én erg prijzig) geworden ; dus het was geen kwade wil dat het zo lang duurde voor er wat met je suggestie gedaan werd! Sorry hoor ops:
Schoongemaakt was ie trouwens al eerder, die sensor, vervangen alleen niet. Achteraf bleek het dan toch de gouden tip te zijn! Super!
Je moet ergens beginnen, dus we moesten er eerst een stel uitsluiten en dat hebben we vrijdag dus gedaan. Toen bleven er nog maar een paar dingen over (waaronder jouw suggestie, ook al waren we heel even vergeten dat jij dat al veel eerder geopperd had ops:) en dankzij Johan was het te overzien om die allemaal uit te proberen! Zo is het opgelost. Een zware bevalling… én teamwork! Willem, Johan, René en ik hebben het samen opgelost, zullen we het daar maar op houden
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Tja, zo is het wel ongeveer….hoop dat ik nog een beroep op je mag doen ivm de draagarmrotzooi, maar dat komt later wel…als hij vanmiddag nog niet overslaat ga ik met de nieuwe bobine in de kofferbak naar italie…..
Ow, web. één stukje kritiek op je van mijn kant…
Waarom heb je dáár een leuke avatar, en HIER een klein plaatje?
Zie liever de poes..
Done! thx
Jij je zin, ik zie ook liever poesjes inderdaad
Dat onderstel… ik ben nog niet overtuigd dat ie nu van voren wél gelijk veert. Het kon nog wel eens een stoef voorpootje zijn wat de voorkant iets ongelijk doet veren, en daarmee die rare slinger in de achterkant veroorzaakt als je gaat zitten wippen. Bij het (zeer professioneel ops:) duwen op de hoeken is de achterkant gewoon soepel en de voorkant wat minder overtuigend.
Het is maar een gokje, je gaf aan dat je ook al rare geluiden van achteren gehoord had, dus dat kan het ook zijn. Maar je weet dat ik nog een set draagarmen en veercylinders heb liggen van een break, en een set (weliswaar oude maar volgens mij wel soepele) voorpoten weten we ook nog wel te liggen, dus… genoeg mogelijkheden om na Italië verder te puzzelen
Het kan trouwens zijn dat die voorpoten niet direct passen, het schiet me tebinnen dat 1a en 1b een verschil hebben in (dikte bout) stabistokjes…
mooie poes weppie
Ik ga in italie dat ff tot de bodem uitzoeken!
ZO, net even 20km gereden…
In zn 5 bij 50km/h VOLGAS…...GEEN PINGEL….Geen stuiter!!!!
:11 :17
Die olie van Renard is ook slecht zeg, na 35.000km eruit laten lopen,
en nu al gitzwart
Ik weet het, had veel eerder gemoeten, maar had met mijnzelf afgesproken dat ik eerst het hobbelen zou uitzoeken..
René van Maren schreef:
Die olie van Renard is ook slecht zeg, na 35.000km eruit laten lopen,
en nu al gitzwart
Is dat een nieuwe smurf? Zwarte Smurf….hahahahahahaha
Zwarte schaap eerder…
De xantia is open gebroken…..
ow, hoe hij het deed…
Nou, ik heb van Johan wat onderdelen mogen “lenen” en dankzij die onderdelen kon ik wat klooien…
bdp-sensor had ik vervangen en de bobine…hij leek het super te doen op een probleem in de vering na…
Heb later de bobine er afgehaald (hing los want de oude wil niet los) en ben naar italie geweest… de wagen trilt van 100 tot 120 kilometer per uur maar voor de rest gaat hij lekker….
nog ff bij Johan langs…
M&M schreef:René van Maren schreef:Die olie van Renard is ook slecht zeg, na 35.000km eruit laten lopen,
en nu al gitzwartPleur er dan ook groen in ipv die smurfenzooi
Misschien moest ie de hele auto sowieso eens wat vaker wassen…
Gespot betrapt op vakantie :
Hij kan nog wel een week hoor…meneer zoutopdeslakkengooier..
ow…en de wagen blijft dus schudden….
Vandaag is de wagen apk gekeurd..
Remslangen vervangen en een paar lampjes…
Ze vinden hem prima rijden…nou, ik niet…vrees dat het lot bezegeld is
jammer, maar helaas….
Want ik vind dit niet te pruimen…blijkbaar ben ik de enige die het merkt..
De C2 van vanmiddag heeft het niet…..
Jammer..
René van Maren schreef:Vandaag is de wagen apk gekeurd..
Remslangen vervangen en een paar lampjes…Ze vinden hem prima rijden…nou, ik niet…vrees dat het lot bezegeld is
jammer, maar helaas….
Want ik vind dit niet te pruimen…blijkbaar ben ik de enige die het merkt..
De C2 van vanmiddag heeft het niet…..Jammer..
En nu ?
(ik heb het toen wel opgemerkt, tijdens een ritje van jouw naar mijn huis….weet je nog wel ?)
Nu gaat ie pleite….
Ik ga wel op zoek naar wat anders….
René van Maren schreef:Nu gaat ie pleite….
Ik ga wel op zoek naar wat anders….
IK heb nog een mooie Ford Focus zien staan