Ja, dat was mijn gedachte ook een beetje. De rad uit de advertentie komt uit een TRD II,is dat nog een probleem voor een GTI 2400 van 1980? Aansluitingen bijvoorbeeld?
Ze zijn overigens ook voorradig bij de CX club zag ik voor 150€..ook niet onoverkomelijk. Maar ik moet mijn fondsen wel een beetje spreiden..er komen nog wel meer uitgaven!
Vlgs.mij zijn de rad bij de CX club ook gebruikt ja toch.
Of een TRDII radiateur erin zou passen lijkt mij van wel,of de aansluitingen diameters ed. 1op1 kloppen dat weet ik niet 100% zeker.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
montage van de fans is anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De club heeft zowel nieuwe als gebruikte, en de nieuwe zijn €150. Maar als bevestiging van de fans heel anders is lijkt het handiger om in ieder geval de originele terug te zetten.
Dat die fans een andere aansluiting hebben klopt inderdaad,ik ging er gemakshalve van uit dat de fans erbij zaten en het alleen ging on de slang aansluitingen.
Dan is het idd.simpeler om voor orgineel te gaan
ja, bij die rad in de marktplaats advertentie zitten de fans erbij..dus dan maakt de bevestiging van de fans op de radiateur niet uit. Ik dacht dat waterman de bevestiging aan de auto bedoelde, maar dat is dus niet zo? die is wel universeel? In dat geval is het nog steeds een goede optie denk ik want ik wil eigenlijk wel twee fans voor wat extra koeling voor als ik in de file terecht kom of zo.
Radiateur moet er gewoon inpassen lijkt mij,ik vermoed ook dat de aansluitingen van de slangen niet veel aan zal mankeren.
Wat ik al zei gokje kan geen kwaad,,,,,je hebt een radiateur plus fans wat wil je dan nog meer.
Ik weet alleen niet wat de verkoper ervoor wil hebben het aankoopbedrag moet natuurlijk wel leuk blijven.
De radiateur van de ad past idd zonder veel problemen. De fans echter niet zonder het maken van beugels en gaten boren in je kader (alsmede het zagen van een stuk uit het fannenpaneel…. Net onoverkomenlijk maar in ieder geval geen 1:1 swap. Als Yke wil zien hoe die dat kan monteren met een moderner vinnenpaneel kan hij natuurlijk even langskomen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
@Evan wat bedoel jij met kader en daar dan gaten in boren,en waarom zal ik een stuk uit het fannenpaneel zagen waar loopt deze klem tegen,ben benieuwd.
De radiateur waar Yke intresse in heeft is incl.fans lijkt mij gewoon het zaakje dus rad.+fans in de auto hangen en klaar of zie ik wat over het hoofd.
Evan, ik ben zeker nieuwsgierig, ik kom graag even kijken. Ik zal eerst eens even vragen of die aanbieder de rad nog heeft, er was nl al een andere koper die nog op vakantie was. Als ik hem heb kom ik het zaakje even bij jou bekijken. of heb je ook goede foto´s? Goed om te weten dat de rad in ieder geval past qua dikte!
kader (tussen koplampen) van een serie 1 tot 1982 is anders dan van de latere types. Dus kun je niet zomaar het fannenpaneel van een later type in een vroege CX monteren. Maar omdat het wel voordelen biedt om zo’n vinnenpaneel uit 1 stuk te hebben pas ik de zaak altijd aan bij een vroeg type. Yke, pb me maar…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dus met wat kleine aanpassingen goed te doen,ik snap hem
Ze is weer thuis!! mét een verse APK, dus ik kan en mag weer rijden. bijna zonder opmerkinge. de oliedruksensor was kaduuk, evenals de baksteun, maar voor de rest was ze er zó doorheen. De uitlaat rammelt wel, daar zit iets toch niet helemaal lekker. Maar evengoed, geweldig gevoel om haar weer aan de praat te hebben!
Yke = blij
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Van harte! Een mooie beloning voor al je werk.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Waanzinnig mooie auto zo te zien ! Gefeliciteerd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl