Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee hoor gewoon 167 pk op LPG, dan zal die vast met moeite 1 op 10 lopen, maar dan rijdt je altijd nog goedkoper dan 1 op 13 op benzine
Ik blijf ongeveer 1 op 11 a 11.5 op LPG doen met de 1.6 16v en dat bevalt me prima. Voor een volle tank ben ik niet meer als 18 euro kwijt
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik gebruik mijn auto nou alleen maar voor mijn plezier en niet voor het werk meer ivm een bus van de zaak! En mijn laatste tank zat rond de 1 op 8.5 dan is het genieten als ik in me eigen auto rijd
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Had nu 1 op 14 met xsara 1.6 16v uit 2002.
Vooral bij 80 is hij ontzettend zuinig, dan komt het regelmatig voor dat ik 4,7l/100 op m’n schermpje zie verschijnen.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
gemiddeld 6.8l op 100km. Met een Xsara break 2.0 HDI (90pk).
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 op 14.7 vind ik niet heel erg netjes bij een HDi… Neem aan dat dat met redelijk doorrijden is.
Nee, dan rijdt ik liever 1 op 11.5 op LPG, dat is stukken goedkoper
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Nee dat verbruikt vind ik ook een beetje raar, ik rij niet echt super hard ofzo. 120 -130 km/uur op de snelweg. Ik weet niet of het helpt om hem eens te chippen naar 112 pk. Ik weet niet of het verbruik daar beter van word. Ik heb wel eens vernomen van wel.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe meet je het verbruik? Via de boardcomputer of via de dagteller en daarna volledig aftanken.
De boardcomputer is niet altijd even betrouwbaar natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Die twee, boardcomp en de aftanken en rekenen, komen over het algemeen wel aardig overeen. Ik tank hem al tijd vol, dus dat kun je altijd wel goed bepalen.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zou je natuurlijk “het nieuwe rijden” kunnen toepassen, zover je dit nog niet doet
Ik weet niet of je altijd al diesel gewent ben te rijden, maar ze zeggen vaak opschakkelen bij 2000 rpm, dus stuk lager dan bij een benzine.
Maar ja, dan ben je natuurlijk niet altijd even vlot weg…
Rijdt je veel korte stukjes? Dat helpt ook niet natuurlijk. Zeker in de winter neemt het verbruik dan flink toe.
Overgens zou zo’n motor natuurlijk in originele staat een normaal verbruik moeten hebben.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Die korte ritjes zal het wel zijn. Dat gaat voorlopig ook niet veranderen.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zou ik ook niet aan chippen beginnen
Bij veel optrekken ga je het vermogen aanspreken en dan gaat het verbruik nog meer omhoog.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik was al bang dat die opmerking ging komen
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
1 op 20. Voor het overgrote deel op de snelweg maar wel gewoon met de stroom mee. En al zou het goedkoper zijn, ik ga NOOIT meer op gas rijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn rijervaring in diesel is tot nu toe gewoon slecht, ik vind ze niet lekker rijden.
Daar moet ik wel bijzeggen dat ik nog nooit in een Xsara 2.0 HDi heb gereden, dus daar kan ik geen mening over geven. De 1.9D vind ik echt helemaal niks
De enige 2 diesels die ik wel lekker vond rijden waren de 2.7 en 3.0 HDi in de C6, maar dat vind ik geen vergelijking
Zelfs van de 2.2 HDi in de C-Crosser was ik niet 100% overtuigd, wellicht ik daar meer in zou moeten rijden om eraan te wennen.
Mijn ervaring met LPG over 15.000 km is dat het gewoon net zo rijdt als benzine. Het verbruik ligt net even wat hoger, maar het tanken is natuurlijk veel goedkoper. Tot nu toe dus nog geen moment spijt van gehad. Voorlopig nog garantie op de installatie, dus daar ook geen zorgen
Ik kan me voorstellen dat als je problemen krijgt met een 10 jaar oude gasinstallatie dat je dan wat andere ervaringen krijgen.
Maar gelukkig zijn de installaties ook stukken beter als vroeger, en zelfs goedkoper.
Nieuw record: 550 km op 52 liter (1 op 10,6)
Moet er wel bij zeggen dat er 1 ritje met de aanhanger bijzat en heeeel veel erg korte stukjes.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i