Volgens de site heb je deze nodig: KLIK
Als je bijv. ruitenwissers zoekt, dan kun je op merk zoeken. Als je Citroën kiest, en helemaal naar beneden scrollt, dan zie je overige produkten voor dit type auto. En daar staan je lampies ook tussen .
Het lijkt wel alsof ze alle 2 niet geschikt zijn !
Ze lijken wel wat op de bovenste lampjes, maar zijn toch net iets anders.
Bij de originele lampjes zitten de contact draadjes bij de lampjes aan de zijkant.
En bij de led lampjes op de bovenste foto zitten ze aan de brede kant.
Ik denk niet dat het gaat passen.
Waarom zou je voor led kiezen ? de originele kosten 0,70 cent en gaan weer jaren mee.
Gr. Bugje.
Ciroen Xsara Picasso
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-09-2010
- Xsara Picasso 1.8 Plaisir
Met led zou je een andere kleur kunnen kiezen? Ahoewel, volgems mij is het lcd glas groengekleurd, dus misschien krijg je wel ongewenste effecten met andre kleur lampjes erachter. (ik vind witte dashboard verlichting nog altijd het mooist, maar dat kan natuurlijk niet met een digitaal lcd display…)
Dank voor de heldere info! Inmiddels een paar defecte lampjes achter de display gevonden en zal ze binnenkort vervangen.
Dan zit er boven de display nog een rij met controle-lampjes. Die branden alleen als het nodig is. Is er een manier om die -in een soort van test modus- aan te zetten zodat je meteen ziet of daar ook een defecte tussen zit?
Heb zelf ook alle lampjes vervangen, maar ik heb nog steeds het idee dat er een aantal controle lampjes niet werken.
Kan het zijn dat de houder waar het lampje in moet defect is?
Volgens de handleiding bij de auto moeten er een aantal lampjes gaan branden als het contact aangaat (o.a. van de airbag)maar bij mij branden er veel minder.
Dus ook ik wil graag weten of er een manier is om al deze lampjes te testen.
Ben vandaag bij een dealer geweest met de vraag of de lampjes op de een of andere manier te testen zijn.
Dit blijkt niet met een bepaalde knop te kunnen.
Een voor een testen was het beste advies dat ze me konden geven.
Wel zeiden ze me dat het nogal nauw luistert hoe je de lampjes in de houdertjes doet.
Als er ook maar iets een beetje scheef gaat kunnen de contact draadjes verschuiven en doet het lampje het niet.
Ik ga ze dus maar steeds een voor een nakijken.
Wordt een fijn klusje, maar ik laat weten of het gelukt is.
jschijvens schreef:...naar alle waarschijnlijkheid kun je de lampjes van de airco ook op deze wijze vervangen
Dank voor de uitleg jschijvens, ook de verlichting in mijn Xsara Picasso doet het dankzij jouw beschrijving weer prima!
Mijn probleem is iets anders maar past wel onder dit draadje.
Bij rijden zonder verlichting is de komplete tellerbak netjes verlicht, zodra de lampen aan gaan is de tellerbak compleet donker, pas als ik er een zaklamp op zet kan ik zien hoe hard ik rij. ( niet handig als je alleen in de auto zit). Er brand geen enkel lampje meer in de tellerbak. Wel branden dan de knoppen van o.a. de climate control en de Citroën radio.
De knoppen om de felheid van de tellerlampjes te regelen bieden ook geen uitkomst. En lijken zelfs wel erg warm te zijn…
Iemand enig idee?
Edit 1, o ja het motormanagementlampje ging ook nog eens branden na 200km… Heb de auto pas sinds 28-06-14…
Edit 2, en de ruitensproeier doet het ook niet
Dimmerknopjes vervangen, probleem opgelost.
Ruitensproeiermotortje laten vervangen: probleem opgelost.
Katalysator laten vervangen: probleem opgelost.
Nieuwe problemen:
Electrische ruit weigerde dienst in Parijs
LPG lek in omgeving van injectoren…
Cruise control leeft eigen leven
Gustaf Larson schreef:
Nieuwe problemen:
Electrische ruit weigerde dienst in Parijs
LPG lek in omgeving van injectoren…
Cruise control leeft eigen leven.
Andere auto kopen: probleem opgelost.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto