Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Aangezien mijn LNA vrij brak is en ik toevallig een andere LNA uit elkaar heb mogen slijpen had ik een dak in handen. met dat dak kan ik rij gemakkelijk de LNA aanpassen als ik dat wil. Ik heb in photoshop even snel wat in elkaar gezet en ben benieuwd naar de meningen, dus de LNA zoals hij is, of de LNA gechopt, wat vind jij leuker….
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Stom, wel even de foto’s erbij zetten
origineel
http//www.flyingduckman.com/nocturne/lna3.jpg
gechopt
http//www.flyingduckman.com/nocturne/lnachoptop.jpg
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou zeggen; lekker zo laten!
1: top chop i.p.v. chop top
2: als je een auto kan top choppen ben je een meesterlasser, drempeltje lassen zal dan ook wel geen probleem zijn.
En maar lullen dat ze zeldzaam worden, waar gaat dit heen :nopompom
:schater
sja, ik zet momenteel ook maar al te graag de zaag in mn Citje (moet
nog gebeuren), dus ik zou zeggen dakkie laag
Pimp my LNa
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Kijk, ik vind het eerste instantie zonde om deze auto niet meer de weg op te laten gaan. Maar ondertussen heb ik al een gesloopt LNA voor onderdelen in mijn garage liggen. het laswerk aan mijn LNA is gigantisch. Als je dan toch bezig bent, waarom er dan niet iets bijzonders van maken. De auto is niet origineel meer, dus met wat extra werk kun je best wel leuks maken natuurlijk.
Of in andere bewoordingen….de auto is zo rot dat dit een leuk projectje is en als het lukt….
of in nog andere bewoordingen. Er zit al genoeg werk in de auto, dan moet het dak ook nog lager.
kortom, ik ben er zelf ook nog niet uit. Vandaar eens wat reacties polsen en wat advies inwinnen over de haalbaarheid van dit project, want ik heb al ontdekt dat er nog wat meer werk in schuilt dan ik in eerste instantie dacht…..bijvoorbeeld, ik heb rondom aangepaste ruiten nodig, waar haal ik dat voor een haalbare prijs!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
gewoon eerst beginnen met het andere opknappen, en dan kan je onderweg altijd nog kijken of je tijd, geld en zin hebt om het dak te choppen.
heb je nog meer veranderingen in petto, of wil je alleen choppen?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, ik blijf het zonde vinden…. (kan je hier niet een Corsa-tje ofzo voor misbruiken? )
Technisch is het ook erg moeilijk. Je moet het ene deel van het dak ‘bij elkaar drukken’ en het andere deel ‘oprekken’. Mijn tip: niet doen.
Schijt aan originaliteit.
Ik vind een lna al geen auto om dit soort toeren mee uit te halen maar dan heb je nog de kans dat het mislukt…Naar mijn mening heb je veel meer plezier aan een fijn, origineel lna’tje. Wat nu niet origineel is kan nog steeds origineel gemaakt worden
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat het al een wonder is om mijn LNA de weg weer op te krijgen. Origineel is natuurlijk erg leuk, maar hij is verre van dat. De stoelen zijn weg, er zit een toerenteller in en tegen de tijd dat ik hem op de weg heb heeft er veel moeten sneuvelen vanwege mijn budget. Als ik de LNA zou pimpen dan denk ik dat ik verder ga dan alleen het dak verlagen. Ik zal dan ook zeker aandacht gaan besteden aan de motor, bv een 1.4 moter erin leggen, verlagen, ander kleur interieur, ander materiaal en zelfs doorslaan naar een PS2 of zo met beeldscherm, als je het doet, moet je het goeddoen…..termijn voor het pimpen…3 jaar? termijn voor het restaureren en weer rijden 2 jaar?
Ik vind beide wel erg gaaf…maar ja, ben altijd al slecht geweest in beslissingen. voorlopig concentreer ik mijzelf op mijn 2CV want daar zit ook nog akelig veel werk in…laatste foto’s
http//www.flyingduckman.com/nocturne/nocturnenew06.jpg
http//www.flyingduckman.com/nocturne/nocturnenew05.jpg
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Geloof me, deze LNA is nogal euh, krokant? Zoals FD al aangaf wordt het sowieso een hele toer om hem weer rijdende te krijgen. FD is ook de laatste die een Cit naar de sloop zal verwijzen.
Enneuh, chop top is net zo te pruimen als top chop hoor . ‘t Is maar net wat je wilt lezen.
Ik zou zeggen: doen…
Gewoon leuk om een keer te doen.
Te redde is ze schijnbaar niet dus waarom niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Achja, ieder zijn zin Denk er wel aan dat het dak bv. ook verlengd moet worden enzo, zoals je zelf al zei komt er bij choppen heel wat kijken.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Eerlijk gezegd: het design van de LNA is in mijn ogen niet zo voorbeeldig dat je er veel aan zou verprutsen met wat voor modificatie dan ook. Maak er dus maar iets moois van!
Lna is naar mijn mening toch wel het lelijkst wat ze ooit hebben gemaakt, het lijkt wel zo’n oost-duits geval..beetje lada look. kan je het dak er gewoon niet aflaten