3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
vering Type I V6 stugger dan een XM Type III ?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 augustus 2010 12:30 AM
  [ # 31 ]

Volgens mij doet Chyparse enkel de achterste HR. De voorste vinden ze te lastig. Dat doet mij de vraag rijzen… is het een commercieel advies of echt een technisch iets.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 17 augustus 2010 02:46 PM
  [ # 32 ]

Nee hoor Gomp; Chyparse heeft vorig jaar bij mij de voorste hoogteregelaar vervangen door een gereviseerde.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 augustus 2010 12:29 PM
  [ # 33 ]

De eigenaar van mijn vorige XM had ook gereviseerde HR`s van Chyparse eronder laten doen. Toen ik die XM had en ging checken naar de opgehoopte vuil erin, bleek dat ze niet eens goed in elkaar waren gezet. Het asje kreeg ik niet eens heen en weer, dus als het ware geblokkeerd Rolling Eyes.

Na aanschaf van van mijn huidige XM heb ik bij problemen met het zakken van de voorkant mijn HR`s voor en achter vervangen door nieuwe. Nog steeds geen spijt van Wink.

Om nog op de vraag van CDPF te komen, op foto`s van een open HA1 computer heb ik ook MOSFET(`s) gezien. Kennelijk heeft HA1 een zwaardere type diode die niet doorbrandt als bij HA2, op zich logisch als het formaat van een HA1 elektroklep naast die van HA2 elektrokleppen wordt vergeleken.

Bij mijn HA1 had ik ook ongeveer 6V bij de uitgang van de VC naar de elektroklep, het losse relais die al eerder door een ander ertussen was gezet goed aangesloten en daarmee was mijn elektroklep aansturing perfect al helemaal na het solderen. Verder ondervindt ik geen andere VC problemen door een lage voedingsspanning.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 19 augustus 2010 01:14 PM
  [ # 34 ]

@Citrophile,had je daarna een hogere voedingsspanning op je elektroklep of bleef `ie 6 V.?
Volgens de Vraagbaak en de uitleg in de Diagnosecode`s staat er nl. 12V. op als beginspanning.
Nieuwe HR is natuurlijk het allerbeste , mijn gereviseerde werkt gelukkig wel zonder problemen.
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 september 2010 04:16 PM
  [ # 35 ]

@Dirk, mijn HA elektroklep wordt met 12V voedingsspanning gestuurd, de veercomputer bepaalt nog steeds de schakelmomenten van de HA elektroklep Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 10 september 2010 06:59 PM
  [ # 36 ]

Mooi man , dus alles werkt weer optimaal! cheese
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 september 2010 09:48 PM
  [ # 37 ]

@Citrophile,

Hydractief I en II verschillen op zeer essentiele punten.

H1 stuurt de kleppen aan met 12 V, gebruik makend van robuuste electronica. Die elektrokleppen en die VC’s gaan niet gauw kapot. Zeker weet ik het niet, maar het zou mij niet verbazen als er geen diodes in de Type I elektrokleppen zitten. De veelvuldige storingen bij Type I hebben daar dan ook niet mee te maken. In de meeste gevallen gaat het om aardfouten en slechte contacten en bij de eerste types uit 1990 om softwarefouten.

H2 Stuurt de kleppen pulsgemoduleerd aan, dat wil zeggen dat de de pulsbreedte bepaalt of de klep open of dichtgaat. De gemiddelde spanning van die puls ligt op ca 2,7 V, de beginspanning om zo’n klep te openen wordt aangestuurd met een 100% pulsbreedte, dus 12 V (Type I heeft altijd 12V want geen puls).
De solid state relais die dat aansturen zijn supernel, maar ook superkwetsbaar. De diodes over de elektrokleppen moeten er voor zorgen dat er geen stroom de verkeerde kant op gaat als de klep dichtgaat, want daar kunnen die relais niet tegen. Daarom soldeert men dikwijls diodes in de VC.

Kapotte Type I VC’s zal je dan ook niet vaak tegenkomen, van Type II daarentegen wel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 september 2010 03:33 PM
  [ # 38 ]

@Jan, je wijst me op punten die ik al lang weet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 13 september 2010 06:00 PM
  [ # 39 ]

Dat is dan fijn. Uit je berichtwisseling met Dirk de Pirk kreeg ik de indruk dat e.e.a. niet duidelijk was. Misschien wel aan jou en Dirk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 13 september 2010 06:57 PM
  [ # 40 ]
Citrophile schreef:

@Jan, je wijst me op punten die ik al lang weet.

Jan probeert te vertellen dat bij HA-1 de mosfet’s het wel zullen blijven doen.

Bij ha-1 krijgt de diode alleen een ‘schop’ als er van soepel naar stug geschakeld wordt en niet constant zoals bij ha-2.

Bij HA-1 zal de interne diode in de mosfet het wel aan kunnen als de diode in het hydractiveblok stuk is. Bij HA-2 wordt deze veel te heet door het constant laten wegvloeien van de piekspanning.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook