conserveren en adresjes….
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 430

Gepost: 17 augustus 2010 08:57 PM

Hallo,

Ik ben Antoine Ik zit al jaren op dit forum en val ik een ieder lastig met mijn DS perikelen en overwinningen. Vroeger heb ik een witte visa gehad en heb het wagentje weg gedaan omdat het thuis front zich er niet veilig in voelde. Bij de verkoop bleek dat er een veerpoot bevestiging achter helemaal was weg gerot. Ik heb in de loop der jaren een hoop projecten verzameld, maar altijd wel een zwak gevoeld voor Visa club. Onlangs viel mijn oog op een belgische Axel, volgens de eigenaar is de belgische auto zeer gaaf en koste een appel en een ei. Mezelf voorgehouden de Axel moet echt heel gaaf zijn want ik wil er niet nog een project bij…..Afspraak gemaakt en inderdaad een zeer gaaf exemplaar! 62000 op de teller en aan alles zie je dat de auto een binnenslaper is geweest. En wat voor mij dan de zo gewilde “spruitjes lucht” helemaal compleet maakt is dat deze auto helemaal basic is. Rubberen vloermatten. Dopje in de antenne voet (hmm to much?) Geen hoede plank, geen hoofdsteunen of wieldopjes kortom lekker wit en Basic!
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de auto waarschijnlijk geen jaar ga houden. Als mijn ds break klaar is heb ik deze een ietsjepietsje liever op de stoep. Het druist tegen mijn natuur in om een mooie auto zogezegd af te rijden en voel dan de basale behoefte om zo’n auto voor de toekomst te conserveren.
De jongere “belgische dorpsgenoot” die de auto van de voormalige eigenaar op het internet heeft gezet had het raampje op een kier gelaten met als gevolg da er water onder de rubberen mat was gekomen. Deze heb ik er vanmiddag uitgehaald en uitgehangen. Uiteraard zal ik uit voorzorg de bodem en de balken van binnen met anti roest middel gaan coaten.

Wat is wijsheid om nog meer preventief aan te pakken? Bijvoorbeeld mijn luchthappers zijn nog helemaal wit tot aan de bodem. Tevens ben ik ook op zoek naar kleine onderdeltjes zoals een antenne, deur steun. Waar kan ik daarvoor terecht in nederland?

Graag zie ik jullie ideeën en suggesties tegemoet!     

Uploaded with ImageShack.us

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 21 augustus 2010 01:21 AM
  [ # 1 ]

Hallo Antoine!

In Nederland zijn uberhaupt nog maar 4of 5 Axels, dus zeker exclusief!

Als je lid wordt van de Visa Club, kun je ook uit dat magazijn kopen en daar liggen zeker nog Axel onderdelen (sowieso van de mijne, die een paar jaar terug getotalled is). Volgens mij moet ik zelfs de hoedenplank nog ergens hebben liggen (als je daar interesse in hebt, aangezien je schrijft dat die er niet in zit).

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 21 augustus 2010 01:47 AM
  [ # 2 ]

ik ga voor borat +1

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 12 september 2010 09:07 PM
  [ # 3 ]

Zojuist terug van vakantie, helaas niet met de visa…. Ik heb een jaar of 10 geleden al een keer contact gehad met de visa club en volgens mij is dit de ‘enige echte eenden club” qua sfeer als je het mij vraagt? Helaas ben ik verslaafd aan alles wat rijd EN leuk is. Dus ik heb me voorgenomen om het bij 1 citro-club te houden.
Gelukkig heb ik voldoende aanknopingspunten qua adresjes en het was erg leuk om enthousiaste reacties te hebben ontvangen. Dank hiervoor!

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte met de Axel ontwikkelingen.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 13 september 2010 12:10 AM
  [ # 4 ]

Qua onderdelenvoorziening is die club overigens wel handig, kan ik je melden. Maar “vraag en aanbod” is ook voor niet leden toegankelijk (het eigen onderdelenmagazijn echter niet).

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 september 2010 03:00 PM
  [ # 5 ]

Wat bedoel je eigenlijk met eendenclub?

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 13 september 2010 08:18 PM
  [ # 6 ]
C15GrandVolume schreef:

Wat bedoel je eigenlijk met eendenclub?

De officiële uitspraak van de naam is deux chevaux. Populaire bijnamen zijn Lelijk eendje (of kortweg eend) in Nederland en Geit in België. Daar refereerde ik aan.
Juist omdat het nog “low budget” is. Voor de 2cv is in dat opzicht het al minder laagdrempelig geworden. Maar fijn dat je ernaar vraagt je kunt ook associaties hebben met foie gras. En dat is weer een hele andere bezigheid nietwaar?

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 september 2010 08:57 PM
  [ # 7 ]
lopezdijkstra schreef:

De officiële uitspraak van de naam is deux chevaux. Populaire bijnamen zijn Lelijk eendje (of kortweg eend) in Nederland en Geit in België. Daar refereerde ik aan.

Wat probeer je hier dan weer mee te zeggen (je hoeft me echt niet uit te leggen wat een eend is :s ), en wat heeft dat met mijn vraag óf een Visa óf Axel te maken?

lopezdijkstra schreef:

je kunt ook associaties hebben met foie gras. En dat is weer een hele andere bezigheid nietwaar?

En wat heeft ganzenlever nou met eenden te maken?

Volgens mij vroeg ik gewoon heel beleefd en uit pure interesse wat je met onderstaande qoute bedoelde.

lopezdijkstra schreef:

Ik heb een jaar of 10 geleden al een keer contact gehad met de visa club en volgens mij is dit de ‘enige echte eenden club” qua sfeer als je het mij vraagt?

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 13 september 2010 09:48 PM
  [ # 8 ]

Ik ben culinair gezien geen hoogvlieger….Wat ik begrepen heb, Foie gras is Frans voor vette lever van de gans of de eend. Gelukkig hoef ik je niet uit te leggen wat een eend (2cv) is. Ik vindt het belangrijk om mensen in hun waarde te laten dus probeer zo volledig mogelijk te zijn in mijn antwoorden. Het had immers ook gekund dat je het niet had geweten wat een eend is? Als mensen iets niet weten dan gaat dit vaak samen met een hoop schaamte en dat is natuurlijk onnodig.
Ik bemerk bij mezelf ik het moeilijk vindt om uit te leggen wat ik bedoel “qua sfeer, de enige echte eenden club”. Wat een eend typeerd is dat het een goedkoop auto’tje was voor de massa. Dus was de doelgroep o.a. jonge gezinnen studenten etc. Aangezien de eend inmiddels een cult auto is geworden en de prijzen doorgaans niet voor iedere student meer betaalbaar zijn. Heeft het zijn laagdrempeligheid een beetje verloren. Deze laagdrempeligheid vindt je wel terug bij de Visa club. Uiteraard spelen er ook andere factoren mee zoals het is een relatief kleine club. Uiteraard waren er ook de kever en de mini als populaire instap modelellen . Maar om nu in een paar zinnen uit te leggen waarin de eenden koper zich onderscheide is nog al een opgave. Dat doe ik liever met een glas wijn en een stokbroodje op de Citromobiel. 

Ik trakteer!

Profiel  

rickmeijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

- BX BX 1.6 tzi automaar
Gepost: 16 september 2010 09:10 PM
  [ # 9 ]

Leuk nog een Axel, heb zelf een paar maanden geleden ook een Axel gekocht.  Bij de Visa club kunnen ze je inderdaad goed helpen met wat je nodig hebt. Veel plezier ermee.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook