Meerdere forummers blijken vragen te hebben over velgen van/voor de BX.
(wieldoppen vallen er w.m.b. ook onder)
Bij deze dus…..ga uw gang.
Op Verzoek van WYD (14-11-05) hier wat gegevens :
Standaard bandenmaat onder de BX:
1.4/62pk: 145/14
1.4/72pk: 165/70R14
1.6: 165/70R14
1.9tri/trs: 165/70R14
1.9 tzi/tzd: 175/65R14
1.9 gti 8v: 185/60HR14 (ook de 4x4 heeft deze maat)
1.9 gti 16v:195/60/VR14
verklaring 165/70/R14
165 = breedte van de band 165mm = 16,5cm
70 = hoogte in perc. van de breedte van de band = 115,5mm = 11,6 cm
R14 = Diameter buitenkant velg in inches = 14 inch = 35cm
Grotere velgen, welke bandenmaat:
15”: 195/55/15 of 205/50/15(minder gebruikelijk)
16”: 205/45/16
17”: 205/40/17
Velgmaat:
4 x 108 ET18 (diagonale afstand hart bouten 108mm)
Velgbreedte wordt aangeduid in “J”
De Gti 8v velgen zijn 5,5J breed, de Gti 16V velgen zijn 6J breed.
De breedte van de velg wordt aan de BINNENkant van de velg gemeten
De ET-waarde van een velg bepaalt hoever een velg naar binnen of naar buiten valt. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
Toppertje Bram
Moest eventjes
It was the ZL-28-RV…..
die herkende ik zelfs
Een BX met zulke velgen, krijgt meteen een agressievere uitstraling.
Een BX met zulke velgen, krijgt meteen een agressievere uitstraling.
Hehehe en dat is maar goed ook, dan word er ten minste niet gespot met je BX.
Staat ook alleen mooi als ze krasvrij zijn en je een fatsoenlijke BX hebt, niet zoals de meeste hedendaagse studenten
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
[offtopic]En jij denkt dat wij geen fatsoenlijke BX hebben? Hier en daar een kras en deuk, maar ziet er niet aftans uit of zo[/offtopic]
Ziet er toch niet aftans uit:
Zelf had ik eerder deze:
Nu heb ik TZI doppen, origineel:
Vorrdeel van de nieuwe doppen is ook dat ze niet zo snel vies worden, zitten geen grote gaten in en blijft het remslijpsel mooi binnen.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Syb-Sosef schreef:Toppertje Bram
Moest eventjes
Blijft supercool!
En dan te bedenken dat ik de BX eigenlijk niet zo heel erg mooi vind(vond)... ops: ops:
easternnl schreef:Nu heb ik TZI doppen, origineel:
Dat is mooi dan .....je hebt die van mij dus niet meer nodig.
Komt ook wel mooi uit…..de tzd-turbo moest weer terug gebracht worden en hij wilde graag de originele doppen er ook weer op hebben.
Maar aangezien mijn huidige Chic ze ook weer heeft….had ik je die wel willen geven.
Ik zit ook maar eens na te denken over LM-velgen…..en die gewoon *meenemen* als ik weer eens van BX ruil. ops:
Net als die originele armsteun voor (die in deze Chic zit).....die gaat ook mee…als ik mettertijd een knappe tzd-turbo vind.
Maar voor voorlopig gaat het prima met deze Chic…hij start en rijdt prima…..en daar gaat het om.
Dat word een daggie sloop Bram!
René van Maren schreef:Dat word een daggie sloop Bram!
Ja…Rutte hè ?
Mijn vaste adres.
als ik weer eens een dag niks te doen heb (kan het me niet voorstellen)
ga ik er ook weer eens heen om een beetje knollen met citroenen te vergelijken
altijd reuze handig om eens te prutsen aan een sloper!
je leert er best wel wat van
Dé Speeline velgen ja Kan inderdaad niet missen.
En het rijdt me toch een partij lekker… oeh
Enne ieksEmmu… Zo knapt een BX wel op he
It was the ZL-28-RV…..
*en een schopje *
Met een vraag:
Welke niet-BX velgen kunnen er allemaal onder een BX? Met als voorbeeld natuurlijk mijn Speedlines…
Fotoowssss
It was the ZL-28-RV…..
Ps Syb had de velgen eronder toen die nog student was.
Oh ja, Syb PATSER! D
theiz schreef:Ps: Syb had de velgen eronder toen die nog student was.
Oh ja, Syb: PATSER!
En bedankt he
It was the ZL-28-RV…..