Wat zou het kunnen zijn? Bij het aanzetten van de verwarming krijg ik niet echt warme lucht binnen…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Verstopte kachelradiateur?
Ok dat is een goede tip. Zal de vraagbaak er eens bij pakken waar ik die kan vinden! Had je mijn PBtje nog gehad over de deurstrip trouwens?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ehh, ja, waar woon je ergens? Moet ik ‘m opsturen of kom je het ding een keer halen, of wil je ‘m een keer op een meeting overnemen?
als je het zou kunnen opsturen…?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Check de gangbaarheid van de kachelkraan ook even, die zit net boven het gaspedaal.
Je kachelradiateur en koelsysteem kun je goed doorspoelen met een koffiezetapparaatreiniger waar fosfor in zit.
Dag of wat mee rondrijden , aftappen , doorspoelen en weer afvullen met antivries.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Als er ooit een anti-lek “pil” is gebruikt, verstopt dat ook vaak de kachelkraan ( is maar een klein gaatje)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Op zich bijzonder dat er nog mensen zijn die daar in trappen hè??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ja iemand kwam met dit probleem laatst, een Fiat 131 Supermiafiori, leuk; maar de kachel was dicht—-door die prut—-
écht alleen voor nood dus, ergens in Siberië, of zoiets !!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Ga het weekend maar eens proberen:-) ik laat het weten…
Iemand een idee of er voor de Decouvrable een apart instructieboekje is gemaakt?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Nee, is er niet. Hooguit over hoe het dak opgevouwen moet worden, verder verschilt er niet zo veel aan (technisch al helemaal niet).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb nog wel een paar afbeeldingen over het dakje, ik gooi ze wel even op google docs.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
https://docs.google.com/leaf?id=0Bx9-pAxaXfoANGJhMzE3YmMtY2NlMC00ZjJmLWJmN2YtM2JmYjVlZjY1MzQ0&hl=en
https://docs.google.com/leaf?id=0Bx9-pAxaXfoAZWViNDk3NjItZWZmMy00YTk3LWI2MDUtOGU0OTNmZjM1M2M4&hl=en
https://docs.google.com/leaf?id=0Bx9-pAxaXfoAMWQzZTIwM2YtNDIxNi00ZWQ5LThmMTktOGM2NDdkMTlhNDMz&hl=en
https://docs.google.com/leaf?id=0Bx9-pAxaXfoAMmI1NzA4NmEtNjhhMy00ZDhhLTk1ZDUtNTQ0YTZhZTBjYjJi&hl=en
Voilá!
Bassiechevron schreef:Wat zou het kunnen zijn? Bij het aanzetten van de verwarming krijg ik niet echt warme lucht binnen…
Mijn 11re die ik 3 jaar terug had, daar was de kachelradiateur ook van kapot. Niet zozeer lek maar ik denk verstopt.
Zo’n radiateur er uit sleutelen is een lastig karweitje. Je moet er hoogtet pedalen alles van de radiateur losmaken. En het middenconsole moet er uit (of vergis ik mij nu?) Het zit op zo’n plek dat je andersom op de stoel moet gaan liggen. Dan wordt je rugleuning de zetel zeg maar.. Ik ben nog wel jong dus aardig flexibel in mijn rug
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het is veel makkelijker om de hele kachel er even uit te halen.
-koelvloeistof aftappen
-slangen van de kachel aan het motoblok losmaken
-moer in de motorruimte in het midden van het schutbord losmaken (10mm, M6)
-2 M6 moeren bovenaan weerszijden van de kachel losmaken
-het geheel naar voren trekken
Van tevoren even de opbergplankjes onder het dashboard weghalen, middenpaneel van dashboard weghalen en de kachelventilator losmaken
Dan kun je op je gemak de kachelunit openmaken en de radiator wisselen.
Wanneer ik rustig rij (binnendoor) voel je de warmte wel echter wanneer ik op de snelweg zit dan komt er alleen maar koude lucht binnen… de ventilatieroosters zijn dan dicht
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!