19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 09 september 2010 09:29 AM
  [ # 271 ]

Na gisteravond kan ik met een gerust hart zeggen:

gimme

Wat een mooie auto Robin, pffff…..

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 09 september 2010 11:28 AM
  [ # 272 ]

Robin, wat voor soort leer hebben ze gebruikt? Weet je dat toevallig ook?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 september 2010 11:32 AM
  [ # 273 ]

Dank je Niels voor het compliment. Het leer is trento-leer en dat is van stierenhuiden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 15 september 2010 07:20 PM
  [ # 274 ]
citroen23 schreef:

Anders kun je (zo te zien) nog altijd langs bij BH.
Wel mooi te zien dat je dus eerst de chroom lijsten moet monteren !!

link

Robin Visser schreef:

Ik zal er aan denken, voor het geval het verhaal van de Carglassman me niet aanstaat.

Tenzij iemand een betere suggestie heeft, ga ik één dezer dagen maar ‘ns contact opnemen met Bart Holland. De mannen van Carglass zagen ook, dat de ruit niet geweldig zit. Ze haddennog nooit een SM gezien. De klassiekerspecialist die ik sprak, belde nog even met zijn collega in Oss die ook regelmatig klassiekers doet: “Een Citroën wat ? Een SM zeg je ? Nooit van gehoord”. Ik kreeg het advies naar een bedrijf te zoeken, dat echt gespecialiseerd is in klassiekerruiten. Dat ga ik dus maar doen. Ik wil een perfect resultaat hebben met lijsten die helemaal strak rondom de ruit zitten, perfect parallel aan de lijnen van de klep.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 15 september 2010 09:32 PM
  [ # 275 ]

Ik zou het zelf eens proberen! Op de forum-draad van Waterman staan alle benodigde tips en het is niet super moeilijk. Ik heb eventueel een trilmes voor je te leen. Daarmee kun je zonder schade een ruit perfect lossnijden.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 15 september 2010 09:48 PM
  [ # 276 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 september 2010 09:49 PM
  [ # 277 ]

Zelfs waterman heeft het laten doen Wink En niet door Bart Holland, want waterman heeft geen Bart Holland geld, maar gewoon door de Suzuki dealer in beesd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 15 september 2010 10:02 PM
  [ # 278 ]

Zitten je lijsten helemaal strak om de ruit en helemaal evenwijdig aan de lijnen van de klep ? Is de klep eruit gehaald voor het plaatsen ?

Ik hoef trouwens ook niet zo nodig BartHollandgeld uit te geven. Ik zoek steeds naar de mogelijkheid het beste resultaat te boeken met zo min mogelijk geld. En zelf aan een ruit gaan hobbyen, dat zie ik niet zo zitten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 16 september 2010 03:10 PM
  [ # 279 ]

Bij mijn auto passen de lijsten erg mooi om de ruit. Op de klep zie je alleen in de hoeken dat e.e.a. iets afwijkt, maar ik vind het niet storend. Ik ga van te voren de ruit met lijst in de klep passen en markeer dan op de ruit waar de naden van de lijst komen te zitten. Na het lijmen van de lijsten op de ruit, moet dat dus overeenkomen. Het is een secuur werkje wat je met twee man moet doen. Ik heb vaker ruiten gelijmd maar nooit met lijstjes erom. Als je er goed bij kunt en geen haast hebt, vind ik het te doen. Voorruiten vind ik minder leuk. Zijn vaak zwaar (XM), lastig te handelen en je komt er moeilijker bij . Maar goed Robin, je kunt blijkbaar ook in Beeds terecht. Succes!

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 september 2010 03:29 PM
  [ # 280 ]

Dank je wel voor de aanmoediging. Toch speelde de gedachte door m’n hoofd het opnieuw bij het bedrijf te laten doen waar de auto is gespoten. Op zich doen ze dit werk vaker. Ervaring met plakken is er dus. Maar alles overdenkend en het fotootje bij Bart Holland indachtig, denk ik dat ook de ruitenspecialist bij de plaatwerker beter kan. Ik heb het volgende bedacht.

Ik denk, dat de klep voor de handelbaarheid er het beste uit wordt gehaald en op werkhoogte wordt neergelegd op een werktafel, zoals bij Bart Holland. Dan kun je overal makkelijk bij. Dan lijsten klemmen om de ruit heen, helemaal mooi passend met waar nodig wat buigen voor de precieze pasvorm. De lijsten zijn ongetwijfeld wat verbogen met eraf halen. Nadat dit alles mooi zit, de ruit los in de klep leggen om te kijken of alles goed zit. Dan de lijsten een tikkie los halen, drupje lijm en weer terug om zo bij het zetten de lijsten strak om de ruit heen te houden. Dan kitten, niet te veel, want dan gaat de ruit scheef zitten en niet te weinig want dan gaat de ruit kieren ten opzichte van de klep. Dus eigenlijk was de suggestie zo slecht nog niet wat mij betreft, zij het dat hetsamen met een ervaren ruitenzetter moet. En zeg nou zelf, wie heeft er ervaring met een SM-ruit plakken. Dat je redt je best om die de kost te geven.  tongue wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 september 2010 05:14 PM
  [ # 281 ]

Ach man, plak die ruit er gewoon in. 1st ff droog proef leggen met de lijst er al omheen alle punten met plakband en stift markeren. slechter als in de fabriek kan het nooit worden. Als het mislukt heeft hier iemand wel een trilmes voor je te leen. Smile  Wink

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 16 september 2010 06:28 PM
  [ # 282 ]
Robin Visser schreef:

Ik denk, dat de klep voor de handelbaarheid er het beste uit wordt gehaald en op werkhoogte wordt neergelegd op een werktafel

Ik denk toch dat je makkelijker werkt als de klep gewoon gemonteerd is, immers op een tafel ligt ze niet vast.
Je kunt nog een beetje bijsturen als de ruit op de kit ligt en dat gaat makkelijker als de klep vast zit op de auto

gr Mark

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2010 06:57 PM
  [ # 283 ]

Meteen na het plaatsen wel fixeren met ducttape oid. Dit om verschuiven/naar beneden zakken te voorkomen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 september 2010 07:33 PM
  [ # 284 ]
U-Niek schreef:

Ach man, plak die ruit er gewoon in. 1st ff droog proef leggen met de lijst er al omheen alle punten met plakband en stift markeren. slechter als in de fabriek kan het nooit worden. Als het mislukt heeft hier iemand wel een trilmes voor je te leen. Smile  Wink

Laughing  Laughing  Laughing Dank je voor de bemoedigende woorden. Het is me al ‘ns opgevallen, dat er weinig achterruiten echt mooi zitten. Mocht het misgaam, weet ik je te vinden cheese

mark sm schreef:

Ik denk toch dat je makkelijker werkt als de klep gewoon gemonteerd is, immers op een tafel ligt ze niet vast.

Nou, de foto van het monteren van de ruit bij Bart Holland heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb er net even over gesproken met Jeroen en hij zag ook wel wat in het werken vanaf de tenafel, juist omdat je overal goed bij kan. Hij durfde het wel aan het opnieuw te proberen, maar dan vanaf een grote vlakke en stijve tafel. De heren weten het nog niet, maar de bekleders Carli en Jan hebben waarschijnlijk binnenkort bezoek. Die hebben zo’n tafel. Moeten ze me Jeoren maar niet aanraden tongue wink .

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2010 10:00 PM
  [ # 285 ]

als je de ruit erin plakt BUITEN de auto kan je wel eens schrikken als blijkt dat je klep niet meer dicht wil…
Plakken IN de auto!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook