






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik kan voor een leuk prijsje een CX kopen met apk, rijdend, maar wel mèt een lekke retourleiding. Ik heb de auto nog niet in het echt mogen aanschouwen, maarrrrrr…......
De auto zal van Eindhoven naar Barneveld getransporteerd moeten worden. Is het wijs om ermee te gaan rijden met een lekke retourleiding (heb dit akkefietje <gelukkig> zelf nog nooit a/d hand gehad)? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is om een ambulance mee te nemen, maar als het rijdend kan…..
Ik zie de wijsheid wel op het forum verschijnen
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ligt eraan hoeveel retour de leiding heeft toch? Ik heb wel eens een lekke retour op de hoogteregelaar gehad, dan is het snel afgelopen. Een lekke retour op een voorveerpoot merk je nauwelijks.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Klopt… Ik denk dat we gaan kijken, zien of we een noodgreep uit kunnen voeren en indien het niet zo spannend lijkt, gaan we de gok maar wagen.
Als iemand nog nuttige tips heeft voor een dergelijke situatie, zijn ze welkom!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ga je er zelf aan een project beginnen of donor voor het magazijn ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
neeeeuuuuuuhhhh, projecten, leuk(!), maar geen tijd voor… dit gaat (mogelijkerwijze) een donor worden.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ik heb wel eens gehoord (maar nooit geprobeerd) dat je de retourleiding op de plek van het lek kan doorsnijden en daar een stukje hogedrukleiding in de beide uiteinden van de retourleiding frotten. schijnt netjes te passen (misschien een tie-wrap erbij) dit zal lastig zijn om het bij een koppelingstukje te doen maar je weet nooit..
Iemand anders dit wel eens geprobeerd?
Ik gebruik daar gewoon een dikwandige flexibele rubber slang voor.
Als de retourleiding breekt snij ik deze gewoon doormidden en plaats ik die dikke slang voor nood uiteraard gebruik ik even een paar tie-wraps om het goed af te dichten.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Retour staan niet onder hoge druk, ik laatst een stuk van de remretour defect, de anwb heeft dit toen provisorie’s gefix met een adoptiestuk en typraps en het lekte natuurlijk nig wel een heel klein beetje.
Ik ben er iig mee thusi gekomen zonder problemen. Dus zolang het niet zo lek als een zeef is is het volgens mij wel te maken met losse stukken slang en tyraps of slangeklemmen, er staat ook weinig druk op de retour dus het zal er waarschijnlink ook niet uitspuiten maar druppelen.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
het kan natuurlijk ook zijn dat niet de leiding maar de ‘lekzak’ (de rubberen mof bij de veercilinder) lek is, had ik laatst ook, was maar kleine lekkage, voorlopig ff tijdelijk opgelost met kit…... moet wel een keer een andere op. op zich was er nog goed mee te rijden, maar en lagen soms wel een paar druppels onder de auto.
greetzzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Hallo TRD, wat zie ik, heb jij een Limousine turbo2 uit 1982? Volledig origineel? Waar heb je die gekocht? Misschien hebben ze er meer, of kunnen ze er nog een maken…
Citroën CX, verder nix..























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hey Rien! Origineel is het niet (of misschien wel, weet niet hoeveel meer er nog rondrijden )... Het originele blok (ongeblazen 2.5 diesel) begon kuren te vertonen en ipv reviseren of vervangen door een identiek blok heb ik toen gekozen voor het 2.5 td2 blok (hééééérlijk blok, heb in 10 jaar geen fijner blok ontmoet!)...
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
De auto met lekke retour is overigens met een ambulance opgehaald (gelukkig maar, het lek zat midden onder de auto en was ook niet mee te rijden). De auto is te slecht om te redden en zal uit elkaar gaan voor delen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa