Totaal aantal Berichten: 5
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 VTR+
Eigenlijk had ik er nog jaren mee door willen blijven rijden, als het aan mij lag, want mijn Xsaar -en vooral de motor- voelde onoverwinnelijk. Stiekem zat ik te wachten op het moment dat we samen de 3 ton zouden passeren. Helaas, het lot besliste anders.
Een kleine troost is nog dat het in Frankrijk gebeurde. Een rotonde in Fréjus; druk, auto rechts van me die de rotonde op wil heeft moeite me voorrang te verlenen, waardoor m’n aandacht verslapt. En voor me rijdt een busje dat bestuurd wordt door de enige Fransman die wél stopt voor een voetganger op een zebrapad. Het effect laat zich raden.
Gelukkig zijn zowel mijn vriendin als ik ongedeerd, maar de voorzijde van mijn Xsaar zit zodanig in mekaar, dat ‘ie economisch als total loss mag worden beschouwd. De linker koplamp zit naar binnen gedrukt, de grill is kaduuk en het nodige plaatwerk is natuurlijk verbogen.
Intussen heb ik een heel mooi alternatief gevonden in de vorm van een C4 1.6 HDi VTR en ben weer als een kind zo blij. Toch doet het me pijn om te bedenken dat mijn Xsaar zomaar richting sloop gaat. Mijn vraag is dan ook: zijn er alternatieven? Kan ik er iemand hier nog een plezier mee doen of weet iemand nog een bedrijf dat ze opkoopt om ze op te knappen? Zoniet, dan is het niet anders, maar als ik het even kan voorkomen, graag!
Het gaat dus kort gezegd om een Xsara 2.0 HDi VTR Coupé, zilvergrijs, uit januari 2000 (type 1 dus). Reacties hoor ik graag en binnenkort zal ik foto’s plaatsen van m’n nieuwe aanwinst!
Heb je foto’s van de schade aan de Xsara, en is deze nog rijdbaar?
Een Xsara type-1 vind ik persoonlijk de mooiste en kwalitatief ook de beste, wellicht heb ik interesse om deze auto weer op te knappen.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat valt me eigenlijk nog mee. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat er onderhuids nog stuk is…
Maar een zilveren type 1 frontje valt wel op de sloop te vinden
Je zit ook nog wel met de motorkap hoor. Maar als je het ziet zitten, laat het maar even weten. Ik ben inmiddels voor een hele mooie opvolger gegaan, zoals ik al zei.
Zonde man!
Was dat Frejus in modane?
Nee, Fréjus aan de Côte d’Azur. Feitelijk was het zelfs St. Raphael. Het kostte de ANWB en m’n reisverzekering overigens daarna 6 uur om uit te zoeken dat ik daadwerkelijk verzekerd was voor vervangend vervoer…