Die gedachte bekroop me ook al. Ik heb zojuist dus maer even mail gestuurd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DS spiegel?
Het is ook altijd wat met die spiegels
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bouwjaar 1971 !!!!
Meten is weten , gissen is missen
Robin Visser schreef:Argghhhh, wat zonde, dat het autoverzamelinggeld op is: http://www.leboncoin.fr/voitures/138340453.htm?ca=2_s Gezien de vraagprijs lang niet verkeerd….
Duur ding man…. kan je 3500 euro besparen: onderstaande een 3L compleet gerestaureerd
Terwijl hij op ebay nog niet eens weggaat voor 25.000 dollar…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat is weer die ene die een tijdje terug voor het goede doel wegging en ook degene waar Waterman van zei, dat dit een echt mooie is. Ik geloof niet, dat die voor E 13.000,- gaat. Wel een echt mooie SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nou haal je volgens mij wat door elkaar…. Deze gaat weg voor het goeie doel en is toch echt minder van kwaliteit en USA neus (ook een 3L als je Timmer mag geloven)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij niet hoor. Een paar maanden geleden kwam er Hier een bruine handgeschakelde 3 liter SM met Europese neus en zijblinkers voorbij met de gehele opbrengst voor het goede doel, zonder strips volgens mij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Vraag het motornummer maar eens op. Het zou best een 2700 kunnen zijn
Wat wil dat zeggen: “een 2700”?
En hoe zie je dat aan het motornummer?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een 2.7 liter. Een 3 liter heeft een ander motornummer.
2.7 L V6 carburateur “C114-1”
2.7 L V6 injectie, “C114-03”
3.0 L V6 carburateur, “C114-11”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ah duidelijk! ... maar is dit in dit geval gunstig of niet? Ik begrijp uit de advertentie dat er een andere motor in is gezet. Maar hij heeft het over een 3.0 L
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan best dat ze er een 3 liter in gezet hebben, maar dat wordt alleen duidelijk als ie een motornummer kan geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kun je aan een chassisnummer (dus productienummer) ook zien wat voor motor er origineel in een SM heeft gezeten?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ja, in principe wel.
SB = 2,7 carbu
SC = 2,7 injectie
SD = 3,0 carbu
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En is het “erg” (qua waarde) voor een SM als die laatste code niet klopt met het motornummer?
Matching numbers dus eigenlijk…
Iets anders: merk je echt veel verschil in vermogen of anderzins tussen de 3.0 en de 2.7?
En carb/injectie?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D