Na flinke klap zit er nu een put met een ster van 2cm diameter in mijn voorruit Zal wel niet lang meer duren voordat er een scheur inzit en dat betekent einde verhaal. Ik dacht altijd dat de roest die er nog opzit wel weg te werken was maar bij de Alfetta blijkt wel weer, het is altijd veel erger en moeilijker dan het lijkt. Daarnaast is het gewoon een slecht bouwjaar, net zoals de Chics zegmaar die ook flink roesten
Heb er lang over nagedacht, ook naar andere auto’s gelonkt maar zonder BX verder zie ik niet zitten. Gisteren een potentiele opvolger gezien welke ik wel zie zitten.
Met andere woorden, heb nog wat losse onderdelen en deze mag weg als rollend geheel. Wel met een normaal GTi interieur, normaal GTi-stuur, tellers en zonder middenarmsteun. Zitten een hoop goede onderdelen op!
Zie topictitel, ben klaar met deze auto. Ze is in principe verkocht aan iemand die het blok in een 205 gaat lepelen.
Gaat me wel aan het hart maar het is niet anders, in de bijna 2 jaar dat ik haar heb heb ik er alles aan gedaan om er een hooligan van te maken. Met alle liefde haar verzorgd om er vervolgens waar mogelijk tot het gaatje mee te gaan. Niet altijd op een even verstandige manier maar gelukkig heb ik nooit iets geraakt. De enige keer dat ze mij verraste was een slippertje op een afrit waardoor ik bijna achterstevoren stond. Zal de eerste stapjes op het circuit ook nooit vergeten.
Maar ze is gewoon te slecht, dat heb ik al die tijd nooit toe willen geven. Alleen nu ben ik met mijn Alfa bezig en het is altijd erger dan het lijkt, ik kijk er nu met andere ogen tegenaan en ik zie alleen een berg werk. En de druppel is de voorruit die op springen staat, dat is ze gewoon niet meer waard.
Snif
Ik stem tegen!!
Man kom op zeg! je eigen project. Dat lap je ook wel weer op.
En anders wil ik je met alle liefde weer aan een goede 16v helpen. Maja dat kost een hoop geld!!
Ik zeg fixen die wagen van je!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
mits voldoende pegels
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ach, ik zou mijn tijd ook eerder in een Alfetta steken. Goede bxxen zijn er nog zat.
Idd, als ik de Alfetta niet had zou ik het nog wel overwegen. Maar deze wordt niet meer wegenbelastingvrij en er zit gewoon veel werk aan. Zeker gezien het feit dat ik na verkoop van deze en wat onderdelen weer een veel betere GTi heb, gekocht
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
woutersmits schreef:Ach, ik zou mijn tijd ook eerder in een Alfetta steken. Goede bxxen zijn er nog zat.
Goede Alfetta’s zijn er nooit geweest daar in tegen
Goede keus, een alfetta. Ik heb er héél veel aan gesleuteld en vooral heel veel aan gelast
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou, dacht dat het een goede keuze zou zijn maar valt toch vies tegen. Na de BX dacht ik alles aan te kunnen maar de leercurve om te plaatwerken is toch wel behoorlijk stijl…
ook niet aan beginnen dan
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ongeloveloze prutsert….
Ik deel je ‘liefde’ voor de italiaanse, vind ze ook machtig mooi maar loop er (ervaringswijs) altijd met een boog omheen.
Mijn broer reed vroeger altijd Italiaans en dat heeft z’n stempel wel gedrukt…
Gaan met die Bix, dat is zo ongeveer toch je kindje..?!!
‘Spirit of avant-garde’
Het is gewoon klaar met deze BX. Heb er een hoop van geleerd maar wil voor nu gewoon iets wat wat comfortabeler is, droog van binnen, niet zo uitdaagt om als een idioot te rijden en mij hopelijk niet het gevoel geeft dat die steeds stuk gaat.
Als de Alfetta klaar is wil ik mijn ideale BX bouwen en die is wegenbelastingvrij en nog sneller.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kerel dat is natuurlijk helemaal aan jezelf: tis tenslotte (nog) jouw auto dus jij bepaald toch zeker wat er mee gebeurt?
Zowel mijn CX als mijn AX zijn van begin ‘87 (op papier tenminste, de ORGA laat duidelijk een ‘86-er productiedatum zien..) en worden misschien nooit klassiek…
Misschien, want ik heb intussen vernomen dat ‘men’ toch weer naar die bevroren vrijstellingsregeling wil gaan kijken.
Voor mij is het in ieder geval geen reden om afscheid te nemen van mijn auto’s, maar da’s mijn keuze niet de jouwe.
Succes met de verkoop en la bella Alfa..
‘Spirit of avant-garde’
Ach, het is gewoon een afweging. Hoe ver wil ik er nog mee gaan? En ik heb besloten om een andere te kopen ipv nog meer geld in deze te stoppen En als je met een verklaring van Citroen kan aantonen dat ze eigenlijk in ‘86 gebouwd zijn worden kan je gewoon vrijstelling aanvragen.
Snif, weg is ze Vandaag laatste rit naar Maastricht om een spatbord op te halen en vervolgens naar Eindhoven om haar af te leveren. En je zal altijd zien dat ze op die dag stuk gaat.
Onderweg naar Maastricht begon het druklampje te branden, had bollen gewisseld dus zat niet zoveel in dacht ik. Eenmaal bij Maastricht had ik geen stuurbekrachtiging meer dus ik dacht, oei, zit nu helemaal niks meer in. Spatbordje ingeladen, auto gestart en de achterkant hing op de bumpstops, oei, dat is kut. Rustig een km of 10 afgelegd naar het Total tankstation op de snelweg, 1,5 fles erin en daar kwam ze weer op hoogte. Rij rustig naar de andere kant van het station maar lampje brandde nog steeds dus dacht, gooi de rest er ook maar in. Toen dat erin zat zag ik dat alles er aan de onderkant ook weer uitzeek, dus ik stond daar met nog steeds een lege LHM tank. Nog meer erin zou geen zin hebben want alles pist er binnen no-time weer uit. Nouja, auto was mooi op hoogte dus ik dacht, zolang ik niet rem kan ik nog remmen en veren
Dus uiteindelijk nog een km of 70 afgelegd zonder pompdruk, door te anticiperen en de handrem te gebruiken kon ik zonder voetrem aankomen en zat er nog net genoeg druk in zodat de koper nog een rondje kon rijden. En dat is het einde, ze wordt gesloopt, van de week zie ik haar nog een keer om wat onderdeeltjes vanaf te plukken en dan is het klaar.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gais schreef:Dus uiteindelijk nog een km of 70 afgelegd zonder pompdruk, door te anticiperen en de handrem te gebruiken kon ik zonder voetrem aankomen.
VOEL JIJ JE WEL HELEMAAL LEKKER????????
Heb je er misschien één seconde aan gedacht dat jij niet alleen op de weg bent, maar dat je bv mijn vrouw die op haar fietsje naar het werk gaat tegen kan komen? Of een kind dat even niet oplet?
Je bent écht niet helemaal lekker in je bovenkamer als je zulke achterlijke risico’s wil nemen. Niet alleen verneuk je je eigen leven als het fout gaat ( je kan dan namelijk de rest van leven alles betalen) maar je neemt een ander ook nog eens mee in je ellende. Lekker hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste