20 van de 24
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s CX 2400 GTi
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 augustus 2010 03:01 AM
  [ # 286 ]

Gefeli Michiel. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 07 augustus 2010 01:15 PM
  [ # 287 ]
mkatgert schreef:

Na de malheur van vanmorgen, de bonheur van vanmiddag: zónder opmerkingen door de APK. De garage begreep het niet helemaal en vroeg of ik vooronderzoek had laten doen Razz

Mooimooimooi! En die deur, damn hmz Maar idd geluk dat je niks anders geraakt hebt. Deur is simpel vervangbaar, mocht dat nodig zijn. Maar ik zou toch ook ff kijken of je die deuk er weer uit kunt duwen, zoals Wendela zei.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 08 augustus 2010 01:56 AM
  [ # 288 ]

Is me ook al eens gebeurd, bij m’n Vert Tamarin/s (zoals die van Yke) Sterkte, joh!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 14 augustus 2010 09:03 PM
  [ # 289 ]

Deuk er uit duwen is niet gelukt, onze huisplaatwerker wist ook te melden dat ik beter op zoek kon naar een nieuwe deur.

De zoektocht gaat verder…


Verder is de CX gepromoveerd tot dagelijkse auto. Eigenlijk mag ze een enorm grote beurt hebben, misschien dat ik haar maar weg moet brengen, want dat roep ik al een half jaar en kom er echt niet aan toe… Of ik stel m’n prioriteiten verkeerd; ik heb bedacht dat er een 504 binnen anderhalve week door de keuring moet. Maar wat is het toch een genot om dagelijks in een CX te rijden…

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 augustus 2010 01:27 PM
  [ # 290 ]

Is ook wel een stuk minder werk, deur verwisselen. Hopelijk vind je er een in dezelfde kleur.

De bodem van die peugeot is ook niet zo fris meer zag ik. Zijn daar vervangingsdelen voor, of wordt het kloppen en tikken? Wel een unieke verschijning trouwens, echt te gek !

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 augustus 2010 07:51 PM
  [ # 291 ]

Hm, ze doet vreemd. Toen ik bijna thuis was van m’n werk hoorde ik een harde zingende piep. Normaal denk ik dan dat het dat gare Suzukietje voor me is, maar toen die afsloeg en het geluid bleef bleek het toch onder mijn motorkap vandaan te komen.

Toen ik er een filmpje van maakte hield het na enkele seconden op. Erg vaag. Het kwam uit de buurt van dynamo/hydrauliekpomp. Een lager aan gort? Dat klinkt toch niet zo beroerd en houdt er vervolgens weer mee op?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2010 07:52 PM
  [ # 292 ]

Klinkt als een gare waterpomp Michiel….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 augustus 2010 09:03 PM
  [ # 293 ]

Dank, dat schoot ook door m’n hoofd. Ik zal eens de V-snaar eraf halen en kijken hoe het lager voelt.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 augustus 2010 10:09 PM
  [ # 294 ]

Nou, dat dagelijks gebruikt worden vindt mevrouw niet zo leuk kennelijk. Vanmiddag viel het vermogen volledig weg, gaspedaal intrappen gaf geen reactie. Bij het intrappen van de koppeling sloeg de motor meteen af. Ze startte wel meteen en deed het daarna prima. Alleen op sommige momenten bokt ze als een gek bij het vermogen vragen bij lage toeren, zeker in 2e versnelling.

Dat eerste kan ik niet plaatsen, dat 2e is ontstekingsgerelateerd lijkt me.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2010 10:10 PM
  [ # 295 ]

Luchtmassameter met kuren, of een brakke stekker van die LMM. Michiel, die auto wil een onderhoudsbeurt!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 september 2010 04:44 PM
  [ # 296 ]

Nou, die onderhoudsbeurt komt er eindelijk.

Vooralsnog viel alleen op de binnenwegen het vermogen weg, maar toen van de week opeens het vermogen wegviel op de A13 was de lol er een beetje af.

Het effect is elke keer hetzelfde: als ik wil accelereren met nog niet geheel warme motor (het is nog niet gebeurd met warme motor, als ik me niet vergis) is er opeens een punt dat ik wel gas geef maar de auto niet meer versnelt. Geen reactie meer op het gaspedaal. Normaal kan ik dan de koppeling intrappen en als ik dan even vol gas geef gaat het allemaal wel weer. Nu wilde dat pas na een keer of 4 het gaspedaal vol indrukken, daarvoor bleef ie een beetje reutelig op maximaal 2000 toeren hangen.

Afgezien van het onderhoud zit hier volgens mij nog een diepere oorzaak achter, maar welke is dat. Iemand nog een idee?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 september 2010 04:45 PM
  [ # 297 ]

Oh ja, luchtmassameter. Daar lees ik zomaar over Uberbeun heen… Laat ik daar eerst eens naar kijken.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2010 05:53 PM
  [ # 298 ]
mkatgert schreef:

Het effect is elke keer hetzelfde: als ik wil accelereren met nog niet geheel warme motor (het is nog niet gebeurd met warme motor, als ik me niet vergis) is er opeens een punt dat ik wel gas geef maar de auto niet meer versnelt. Geen reactie meer op het gaspedaal. Normaal kan ik dan de koppeling intrappen en als ik dan even vol gas geef gaat het allemaal wel weer. Nu wilde dat pas na een keer of 4 het gaspedaal vol indrukken, daarvoor bleef ie een beetje reutelig op maximaal 2000 toeren hangen.

Dat heb ik ook gehad met mijn GTiT, verschil is dat die vaak afsloeg en daarna vaak minutenlang niet meer wilde starten. Een keer heb ik ‘m erom zelfs af moeten laten slepen. Andere keren bleef ‘ie stationair normaal lopen, maar als je gas gaf gebeurde er niks of leek ‘ie te smoren. Soms gebeurde ‘t 3 keer in een week, soms maanden niet. Ben vergeten wat ‘t precies was, maar Citroville heeft ‘t na lang puzzelen uiteindelijk opgelost. Iets met draadjes of sensoren die warmte niet meer leuk vonden, geloof ik. Zou ook best LMM geweest kunnen zijn. Zal m’n eigen draadjes ‘s nakijken.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 december 2010 10:56 PM
  [ # 299 ]

Goed, het is een tijdje stil geweest. Het beestje rijdt nog altijd, soms wat minder, soms wat meer. Ze heeft een tijdje in Amsterdam dienst gedaan als taxi, maar is op een gegeven moment weer stilgezet omdat er vervaarlijke geluiden uit de achterkant van de wagen kwamen.

Afgelopen zaterdag had ik haar weer in de straat staan en kon ik eens kijken wat er was. Het bleek dat 1 van de 4 remblokjes volledig staal op staal was weggesleten. De rest was allemaal nog minimaal 14 mm (frictiemateriaal dan) dik, wat overeen kwam met de claim van de vorige eigenaar dat ie ze net vernieuwd had.

Alle zuigers waren gangbaar, dus ik vermoed dat het gewoon een brak blokje was waar het frictiemateriaal spontaan vanaf gebroken is, tenzij iemand anders nog een verklaring heeft…

Ik heb er nieuwe blokjes ingepropt (Xantia-blokjes, dat dan weer wel…) en we gaan het zien…

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 december 2010 11:41 PM
  [ # 300 ]

Is het een beetje te doen in de loods met deze temperaturen?

Profiel  
 
 
20 van de 24
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook