7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

CX 2500D Familiale en CX 2000 Pallas van bonetone - startprobleem!
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 mei 2010 01:21 AM
  [ # 91 ]

Het wordt weer eens tijd voor een update… Probleemloos de winter doorgekomen, wel met wat teveel vocht binnen. Tapijt achter was helemaal nat Sad
Nu net de voorjaarsbeurt achter de rug: nieuwe banden rondom, fuseekogel en stuurkogel vernieuwd. Oliedrukzender lekte en is vervangen en de hydrauliekpomp was overleden en is ook vervangen.
Er ontwikkelen zich al aardig wat roestplekjes op de carrosserie dus zodra het wat langer droog is ga ik dat aanpakken. Weet iemand hoe ik aan lak (AC 088) kan komen? Volgens mij hebben ze dat niet bij de Brezan….
Verder zijn er nog een hoop klusjes te doen aan het interieur. Hopelijk komt dat er ook binnenkort van.

In ieder geval is het elke keer weer genieten om er in te rijden, maar dat is voor jullie natuurlijk geen nieuws. 
nice day

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 mei 2010 09:18 AM
  [ # 92 ]

AC088 is gewoon Blanc Meije. Nieuwere code is EWT of FWZ. Daar kan je waarschijnlijk meer mee.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 september 2010 11:04 AM
  [ # 93 ]

Tot voor kort probleemloos gereden met de CX.

De laatste paar dagen heb ik echter last van een rare trilling. Als ik wegrijd trilt de auto erg, alsof ik over een wasbord rijd, ook in de tweede versnelling en een beetje in de derde versnelling. De trilling treedt op als ik gas geef, dus als er kracht op de aandrijving komt, bij gas loslaten is het weer weg.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Iets met de aandrijfassen?

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10409

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 september 2010 02:56 PM
  [ # 94 ]

Klinkt als een slechte tripoide.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 18 september 2010 06:03 PM
  [ # 95 ]

is dit plotseling gekomen of is het toch langzaam er in geslopen en valt het nu extra op doordat je er op let?
Is waarschijnlijk een aandrijfas (tripode). Blijft een lastig probleem .. zeg ik na veel tril ellende met de aandrijfassen. Het is sowieso al lastig om aan redelijk geprijsde echt goede aandrijfassen te komen. Ik heb er nogal mee lopen kloten het afgelopen jaar. Ik heb nu door http://www.rcafrance.com/ gereviseeerde aandrijf assen.  Die zijn redelijk van kwaliteit maar er zijn toch nog steeds af en toe momenten dat er toch een (soms stevige) trilling is. Kwaliteit is dus niet echt super. CX basis assen zijn duur maar Jochem claimt dat die een super kwaliteit hebben. Ik denk er stiekem over om na de winter CX basis assen te monteren. Als dat trillen eenmaal begint gaat het je snel zwaar irriteren.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 september 2010 06:10 PM
  [ # 96 ]

Toch zit ik eigenlijk ook te denken aan de koppeling. Of liever de kabel.
HIER (klik) zat de koppelingskabel niet goed. (op 13 seconde begint de ellende)

Aan de andere kant denk ik dat garage Hydraulique momenteel ook nog wel leuke assen heeft liggen. Dat is iets dichterbij.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 september 2010 06:59 PM
  [ # 97 ]

@samuel: het is iets wat me pas sinds een dag of twee opvalt, het is ook wel vrij heftig dus het is niet geleidelijk gekomen. Tripode ligt inderdaad voor de hand, was ook precies waar ik bang voor was….

@garagestmarien: hoe zit dat dan precies met de koppelingskabel? Hoe komen die trillingen dan? Vorig jaar heb ik een keer een andere koppelingskabel erin gezet, dus wellicht dat daar iets niet goed mee is.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 september 2010 07:44 PM
  [ # 98 ]
bonetone schreef:

@garagestmarien: hoe zit dat dan precies met de koppelingskabel? Hoe komen die trillingen dan? Vorig jaar heb ik een keer een andere koppelingskabel erin gezet, dus wellicht dat daar iets niet goed mee is.

Door een foutieve montage van de kabel (door mij) wilde de auto wel ontkoppelen, maar bleef de boel te ontkoppeld hangen en kreeg de plaat geen grip. Als de koppelingskabel iets te slap komt te hangen kan iets soortgelijks voor gaan komen. Op mijn filmpje zie je wel dat het er erg aan toe is met een verkeerd gemonteerde kabel. Ik weet niet precies hoe jouw trillingen zijn. Of liever, die van je auto.

Geschok kan ook nog eens komen door een vette koppelingsplaat. Het is allemaal wat lastig, zo via een beeldscherm. Maar het zijn wat suggesties, dat is in ieder geval wat.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 18 september 2010 07:47 PM
  [ # 99 ]

Dat met die koppelings kabel kan ik van de VW kever. De buiten kabel is dan te kort en als je hard optrekt dan kantelt het blok waardoor de koppeling hefboom (door de te korte kabel) aangetrokken wordt. Herdoor komt de koppeling iets vrij en valt de trekkracht weg en het blok valt terug waardoor de koppeling weer vast komt en het gaat weer van voren af aan. Dit resulteert in met zware stoten optrekken… Dit kan ik door de totaal andere constructie dus even niet vertalen naar een cx koppelins kabel.
Als ie begint met trillen staat dan je pook ook te schudden? Zo ja dan betekend dat dat heel je blok staat te schudden en dat wordt haast zeker veroorzaakt door een slechte tripode.

CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 september 2010 07:57 PM
  [ # 100 ]

Als ‘t gebeurd als je gasgeeft terwijl je de koppeling los hebt (pedaal niet aanraakt), is inderdaad de tripoide ‘t meest waarschijnlijk, tenzij de koppelingskabel idd verkeerd is gemonteerd. Als ‘t alleen gebeurd terwijl je ‘t koppelingspedaal laat opkomen kan ‘t ook een versleten druklager zijn (of wederom die verkeerd gemonteerde kabel). Als ‘t een verkeerd gemonteerde kabel zou zijn, zou je dat volgens mij wel al veel eerder hebben moeten merken.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 september 2010 08:15 PM
  [ # 101 ]

Voor zover ik tot nu heb kunnen waarnemen treedt de trilling ook op als ik de koppeling los heb. Koppeling is anderhalf jaar geleden nieuw erin gegaan dus het druklager mag nog niet versleten zijn lijkt me.
Dus de tripode is waarschijnlijk dan de boosdoener shut eye
En La Leo had er nog wel een paar liggen misschien??

alvast bedankt voor de hulp.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 26 september 2010 02:47 PM
  [ # 102 ]

Update: ondertussen een afspraak met Hydraulique gemaakt voor nieuwe as(sen) maar dat kan pas de komende week. Vandaag eindelijk tijd gevonden om de wielen er af te halen en aan de assen te voelen.
Wat blijkt: rv zijn de schroeven uit de schijfflens weg. De schijf kan dus los van de as draaien. Theorie: als ik dan gas geef komt de overbrenging op het linkervoorwiel, wat die ene as niet aan kan en de trilling veroorzaakt?
Is dat plausibel of complete onzin?

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 26 september 2010 02:52 PM
  [ # 103 ]

Schijfflens? bedoel je de remschijf?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 september 2010 02:54 PM
  [ # 104 ]

Ik snap niet wat je bedoelt: doordat rv de remschijf niet is vastgeschroefd, komt de overbrenging alleen op het linker voorwiel als je gasgeeft?  Confused

De remschijven worden iig door de wielbouten en het wiel op hun plek geklemd, dus zolang de wielbouten goed vast zitten, maakt het voor het remmen (en voor het gasgeven) niets uit of er wel of geen extra schroeven in zitten.

Profiel  

bonetone
> 900 berichten

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 26 september 2010 03:43 PM
  [ # 105 ]

Ja inderdaad, daar heb je gelijk in. Wat ik bedoel is dat de schroeven, die de flens waar het wiel aan vast zit op z’n plaats houden, afgebroken zijn. Maar als het wiel erop zit zou dat inderdaad niet uit moeten maken…. Hoe kunnen die schroeven dan zijn afgebroken? En zou dat dan te maken hebben met die trilling?

Profiel  

7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook