Omdat ik niet zeker weet hoelang ik deze auto zal hebben (kan 2jaar maar ook 22jaar zijn),
wil ik toch aan de lange termijn denken en dan vooral roestpreventief.
Bij de dealer raden ze het af om te tectyleren (en volgens hun vervalt de garantie),
maar als ik sommige delen in de wielkasten bekijk, dan ziet het er toch uit dat het beter zou zijn om er een lekkere beschermlaag op te zetten.
Ook de 12jaar doorroestgarantie stelt niets voor als ik in het garantieboekje lees, want ieder puntje wat eventueel gevonden zal worden tijdens de carroserieinspecties, zal eerst op eigen rekening verholpen moeten worden.
Persoonlijk zou ik dan liever preventief te werk gaan.
Nu de C1 nog nieuw is kan het nog (al moet ik snel zijn, het is zo winter).
Iemand nog hele duidelijke ideeën over ?
En weet tevens iemand een goed/betrouwbaar bedrijf die dit voor een leuke prijs zou kunnen ?
Ik zie op internet wel bedrijven die rond de 400euro vragen, maar dan word alles gedaan (bijv. ook de motorkap aan de binnenkant) en voor mij hoeft alleen de bodem en wielkasten.
Graag hoor ik jullie reacties.
Bedankt alvast en gegroet,
Wilbert
De onderkant/bodem van de C1 is niet extra beschermd tegen roest. Zelf heb ik toen ik de auto nieuw had op de brug bij een bevriende garagehouder de hele bodem met conserveringswas ingespoten. Lijkt me een verstandige zaak om te doen als je langere tijd met je C1 wilt rijden. Want de bescherming af fabriek is werkelijk nihil. En dat verhaal over garantie is een bull-shit verhaal van je dealer. Dat kan hij werkelijk nooit hard maken. Als je het wilt laten doen, ga dan naar een dinitrol station. Dat zijn vakmensen en ik heb daar met m’n oldtimers hele goede ervaringen mee. Zelf kom ik al jaren ( sinds 2001) bij een Dinitrolbedrijf in Uden, de heer Jansen. Nette prijzen en prima kwaliteit. Adres is Groenendal 5, 5405 AS Uden, tel.nr.: 0413- 264221. Ik heb daar al diverse auto’s tot volle tevredenheid laten behandelen.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars