CX met lekke retourleiding
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 16 september 2010 03:51 PM

Ik kan voor een leuk prijsje een CX kopen met apk, rijdend, maar wel mèt een lekke retourleiding. Ik heb de auto nog niet in het echt mogen aanschouwen, maarrrrrr…......

De auto zal van Eindhoven naar Barneveld getransporteerd moeten worden. Is het wijs om ermee te gaan rijden met een lekke retourleiding (heb dit akkefietje <gelukkig> zelf nog nooit a/d hand gehad)? Mijn gevoel zegt me dat het handiger is om een ambulance mee te nemen, maar als het rijdend kan….. Wink

Ik zie de wijsheid wel op het forum verschijnen Smile

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 september 2010 03:53 PM
  [ # 1 ]

Ligt eraan hoeveel retour de leiding heeft toch? Ik heb wel eens een lekke retour op de hoogteregelaar gehad, dan is het snel afgelopen. Een lekke retour op een voorveerpoot merk je nauwelijks.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 16 september 2010 04:20 PM
  [ # 2 ]

Klopt… Ik denk dat we gaan kijken, zien of we een noodgreep uit kunnen voeren en indien het niet zo spannend lijkt, gaan we de gok maar wagen.

Als iemand nog nuttige tips heeft voor een dergelijke situatie, zijn ze welkom!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 september 2010 04:30 PM
  [ # 3 ]

Ga je er zelf aan een project beginnen of donor voor het magazijn ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 16 september 2010 05:05 PM
  [ # 4 ]

neeeeuuuuuuhhhh, projecten, leuk(!), maar geen tijd voor… dit gaat (mogelijkerwijze) een donor worden.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 16 september 2010 05:18 PM
  [ # 5 ]

ik heb wel eens gehoord (maar nooit geprobeerd) dat je de retourleiding op de plek van het lek kan doorsnijden en daar een stukje hogedrukleiding in de beide uiteinden van de retourleiding frotten. schijnt netjes te passen (misschien een tie-wrap erbij) dit zal lastig zijn om het bij een koppelingstukje te doen maar je weet nooit..

Iemand anders dit wel eens geprobeerd?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 16 september 2010 09:18 PM
  [ # 6 ]

Ik gebruik daar gewoon een dikwandige flexibele rubber slang voor.

Als de retourleiding breekt snij ik deze gewoon doormidden en plaats ik die dikke slang voor nood uiteraard gebruik ik even een paar tie-wraps om het goed af te dichten.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 september 2010 10:33 PM
  [ # 7 ]

Retour staan niet onder hoge druk, ik laatst een stuk van de remretour defect, de anwb heeft dit toen provisorie’s gefix met een adoptiestuk en typraps en het lekte natuurlijk nig wel een heel klein beetje.

Ik ben er iig mee thusi gekomen zonder problemen. Dus zolang het niet zo lek als een zeef is is het volgens mij wel te maken met losse stukken slang en tyraps of slangeklemmen, er staat ook weinig druk op de retour dus het zal er waarschijnlink ook niet uitspuiten maar druppelen.

succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 17 september 2010 11:36 AM
  [ # 8 ]

het kan natuurlijk ook zijn dat niet de leiding maar de ‘lekzak’ (de rubberen mof bij de veercilinder) lek is, had ik laatst ook, was maar kleine lekkage, voorlopig ff tijdelijk opgelost met kit…... moet wel een keer een andere op. op zich was er nog goed mee te rijden, maar en lagen soms wel een paar druppels onder de auto.

greetzzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 19 september 2010 10:14 PM
  [ # 9 ]

Hallo TRD, wat zie ik, heb jij een Limousine turbo2 uit 1982? Volledig origineel? Waar heb je die gekocht? Misschien hebben ze er meer, of kunnen ze er nog een maken… Laughing

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 september 2010 10:17 PM
  [ # 10 ]

Hey Rien! Origineel is het niet (of misschien wel, weet niet hoeveel meer er nog rondrijden Wink)... Het originele blok (ongeblazen 2.5 diesel) begon kuren te vertonen en ipv reviseren of vervangen door een identiek blok heb ik toen gekozen voor het 2.5 td2 blok (hééééérlijk blok, heb in 10 jaar geen fijner blok ontmoet!)...

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 september 2010 10:17 PM
  [ # 11 ]

De auto met lekke retour is overigens met een ambulance opgehaald (gelukkig maar, het lek zat midden onder de auto en was ook niet mee te rijden). De auto is te slecht om te redden en zal uit elkaar gaan voor delen.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook