3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

AX Drama??? Hoop???, Nu met foto’s
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 september 2005 04:31 AM
  [ # 31 ]

Ben jij nog wakker? Toch geen slapeloze nacht omdat de AX weer rijd Wink

Profiel  

garco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 20 oktober 2005 11:14 AM
  [ # 32 ]

Mmmm, erg leuk (foto)verslag.

Zie er wel een beetje aso uit, een auto repareren voor je deur.

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 oktober 2005 03:41 AM
  [ # 33 ]
garco schreef:

Hoezo Confused:

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 21 oktober 2005 04:07 AM
  [ # 34 ]

Achja, er zijn nog altijd mensen die vinden dat je niet op straat onder je auto mag liggen…Nog niet geintegreerd in de Citro cultuur waar het een dagelijkse noodzaak lijkt te zijn Wink

Bekende AX voor mij…niet persoonlijk ofzo maar ik struin al een tijdje het axclub forum en marktplaats af Wink

Ben eigenlijk aan het wachten totdat ik mijn handen mag leggen op een sleutel ax 1.4 SPI of MPI Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

garco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 21 oktober 2005 04:57 PM
  [ # 35 ]
ZX1.4i schreef:
garco schreef:

Hoezo Confused:

Tja, dat lijkt gewoon zo.

Wel netjes dat karton eronder, maar die tent vond ik toch echt wel een beetje overdreven…. Wink

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 21 oktober 2005 05:53 PM
  [ # 36 ]
renz schreef:
garco schreef:
ZX1.4i schreef:
garco schreef:

Hoezo Confused:

Tja, dat lijkt gewoon zo.

Wel netjes dat karton eronder, maar die tent vond ik toch echt wel een beetje overdreven…. Wink

Ideaal toch??? Ik zou het zo doen! alleen als het bij mijn Xantia noodzaak wordt dan hoop ik wel dat Marten een dagje vrij heeft Wink  Laughing

Very Happy. Je merkt het vast niet als ik stiekum een 15 D blokje in terugsleutel met de kap van de HDI motor.

Profiel  

Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 495

Gepost: 22 oktober 2005 02:35 AM
  [ # 37 ]

[quote author=“bogaard77Bestaan die ? vrije slag motoren?
Volgens mij is er altijd een punt dat de klep de zuiger kan raken… Surprisedops:

Veel oudere japanse motoren zijn ook vrije slag motoren. welke motoren precies weet ik niet meer.
Leuk fotoverslag trouwens. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2005 05:06 AM
  [ # 38 ]
garco schreef:

Uiteraard karton eronder, we willen ons niet schuldig maken aan een milieu delict.

Die tent maakt het juist zo leuk en maf.
Vandaag hebben we ook lekker maf gedaan na de sleutelmeeting in Groningen, lekker bbq in de tuin met het herfstweer Razz

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 23 oktober 2005 05:30 AM
  [ # 39 ]

BTW, Sohail,  in je lijstje met auto’s staat de saxo er 2 keer in… Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2005 05:36 AM
  [ # 40 ]
Simpele Ziel schreef:

BTW, Sohail,  in je lijstje met auto’s staat de saxo er 2 keer in… Wink

Ik zie het, is al gefixt zojuist Razz

Profiel  

FoxHunter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 07 januari 2006 03:09 PM
  [ # 41 ]

Wink

AX Volcane 1400. Heerlijk Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 januari 2006 02:06 AM
  [ # 42 ]

Leuk dat je dit draadje weer op laat duiken Wink

Ik heb vandaag met KrazyV8Wuppo gesproken over je motor, of het nou een 1.1 of 1.4 is, aangezien de auto het vermogen gewoon mist.
Het verhaal dat het een 1.4 onderblok is met een 1.1 kop, is twijvelachtig m.b.t. of het wel past Confused

Hierbij een verslagje van zijn adviezen:

(Serie)nummers op de kop en op het blok kunnen e.e.a. vertellen.
Ik had echter van je begrepen dat de vorige eigenaar met het type plaatje op de motor heeft zitten rommelen. Hij beweert deze van een 1.1 motor overgezet te hebben op een 1.4 Confused

Wat de injectie betreft? 1.1i spul zou in princiepe moeten werken op een (grotere) 1.4 motor.
Aangezien het injectie is, zal de lambda sonde de hoeveelheid ingespoten brandstof via de ECU bijregelen, de motor zal dus niet arm lopen. Als dat wel zo was dan hadden we behoorlijk witte bougies (arm mengsel) eruit moeten halen de laatste keer.

Je zal dus het volume van één cylinder moeten meten en dit maal 4 geeft de inhoud van de motor. Dit kun je meten met een volume meter of door een nippel en slang op het bougiegat. De laatste methode is redelijk simpel uit te voeren met huis tuin en keuken spullen. Sluit de nippel/slang aan op een bougiegat 2 of 3, zet de zuigers in de ODP stand, dit is wanneer het blokkeergat van de nokkenas samenvalt met het gat in de kop. Vul de cylinder met motorolie tot boven aan de slang en draai de motor met de hand, nu zal er olie uit de slang lopen, vang dit op in een maatbeker. Wanneer de motor het BDP heeft bereikt en weer naar beneden gaat, zal er geen olie meer uit de cylinder lopen, de opgevangen olie is de inhoud van één cylinder.

Laat maar via email weten wanneer je tijd en zin heb om dit eens samen te gaan controleren, want ik wil het nu ook weleens weten hoe het zit met die motor van je Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 januari 2006 02:37 AM
  [ # 43 ]
ZX1.4i schreef:

Ja als aandenken Wink

Weet je wat ik mij af zit te vragen, is de 1.4i wel echt een vrije slag motor Confused:

Nee Citroen en Peu, oftewel PSA heeft geen vrijeslg motor zoals jij het noem.
de enigste die het wel heeft (bij mijn weten) is de opel .
of het alle type opelmotoren betreft weet ik ook niet maar de Ascona astra kadet type’s hebben die zogenaamde (jou naam) vrijeslag motor,,

greets wupke:die al aardig wat kromme kleppen heeft vervangen.. Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 08 januari 2006 02:46 AM
  [ # 44 ]

Re: AX Drama??? Hoop???, Nu met foto’s

ZX1.4i schreef:

We hebben meteen een nieuwe D-riem + spanrol gemonteerd,

niet om jullie op de feitjes te drukken, maar in het vervolg doen wat elke monteur (dient)te doen..
na vervangen van de D riem eerst HANDMATIG 1 of 2 VOLLEDIGE omwentelingen van de krukas.

dan pas starten.

eventuele schade door foutief of perongeluk mis monteren van die riem is zonde.
simpel even handmatig controleren voorkomt dergelijke ellende.

mvgr wupke Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 januari 2006 02:49 AM
  [ # 45 ]

Ok, de term dat het een vrijeslag motor is, kwam van Gerard Maas, hij zei dat hij het wel vaker had gezien dat de D-riem gebroken was zonder vervolgschade. De betreffende auto rijd weer prima, geen gekke geluiden, helemaal niets.

Ander vraagje, voor het meten van de cylinderinhoud middels het vullen van de cylinder met olie, kun je hiervoor LHM gebruiken? Dat is lekker dun en het ligt toch in mijn kofferbak, en ik vindt de kleur groen wel mooi Wink

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook