verkocht voor: 195000 euro….. link
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op het snelle eerst oog zag ik een nette SM voor 19.500.
Toen zag ik dat het een 4 deurs was, toen ging opeens het extra nulletje ook opvallen
Een hoop geld, maar dan heb je wel ies unieks
een unieke auto met een uniek prijs
mark sm schreef:citroen23 schreef:één van de weinige in de kleur rouge grenade (AC426). Onder een hollands afdakje was hij al weggerot….Die amerikanen heb wat dat betreft (weer) eens mazzel.
Die pomp die zit achter de rechter veerbol, beetje onder de luchtslang, die aangedreven wordt door de airco…
Is dit voor de emisie normen in de USA ?
Ja dus maar hoe werkt het dan…?
gr Mark
Ergens op dit forum heb ik ooit eens dezelfde vraag gesteld en toen kwam waterman met het antwoord. Wellicht dat hij je ook de werking kan verklaren….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat heet uitlaatgasreciculatie, oftewel EGR Exhaust gas recirculation.
Even simplistisch: De uitlaatgassen bij lage toerentallen zijn niet volledig verband, dus voer je een gedeelte van die gassen terug in de inlaat, en verbrand ze zo een tweede keer, en dan krijg je een “schonere” uitlaat. Die pomp heeft een aansluiting op het uitlaat- en op het inlaatspruitstuk, en het zaakje wordt vaccum gestuurd.
Voor meer detail: Lees het reparatie handboek er op na, de sectie die gaan over de SBW,
To err is human, not to err is divine.
Dit keer niet een Sm maar een Sm maserati motor te koop. Is een blok gereviseerd door andrew brodie.
Mag weg voor 6000 euro.
Of Harry ook nog wat winst wil maken weet ik niet dan zou je fff moeten bellen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Volgens mij is dit een nette prijs als je de reguliere prijs van een specialist voor een blokrevisie in ogenschouw neemt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dat had ik ook: voor die prijs zou je ‘m als reserve op de planken kunnen zetten…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:één van de weinige in de kleur rouge grenade (AC426). Onder een hollands afdakje was hij al weggerot….Die amerikanen heb wat dat betreft (weer) eens mazzel.
Blijkbaar vonden ze het vreemd dat hij niet GELIJK inzakte na het contact uit te hebben gezet:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
daan schreef:
Bij dezelfde zaak hadden ze ook nog deze staan,alleen prijs op aanvraag.
proefritje maken….?
gr Mark
Wat vinden jullie hiervan?
DS!
Nette basis wat ervan is te zien op de foto’s. Een hoop werk en dus geld om er de gewilde Europese specificaties van te maken en wellicht ook nog de modificaties. En dan hopen, dat er een 3 liter blok in zit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik ben redelijk op de hoogte op het gebied van DS maar van SM weet ik nagenoeg niets.
Wat bedoel je met gewilde europese specificaties? Zijn dat verplichte aanpassingen of datgene wat de auto weer Europees ‘origineel’ maakt. Heb je wellicht een verwijzing naar een thread met die info.
En is er ergens een verwijzing waarop te letten bij aanschaf van een SM. Ik heb iniddels begrepen dat de motor (en het reviseren ervan) cruciaal is?
DS!