Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik denk dat ie dit bedoelde.
is een universele toepassing, kan je ook op de cx turbo (2) monteren.
vraag hem ook eens naar een blow off valve, en evt andere upgrades, daar heeft ie vast wel wat voor.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:ik denk dat ie dit bedoelde.
is een universele toepassing, kan je ook op de cx turbo (2) monteren.vraag hem ook eens naar een blow off valve, en evt andere upgrades, daar heeft ie vast wel wat voor.
Je kan Sans-Pareil in een P B om uitleg vragen hoef je niet te wachten tot ik weer bij v.d. Laan kom
Goed idee?
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Ik wil voor de Femme een verlaring originele productiegegevens bij het Conservatoire du Patrimoine Citroen aanvragen mijn vraag aan jullie Forummers is, wat is een Coquenummer is dit hetzelfde als een Organummer? ik kom er niet uit en wat zijn de kosten van het aanvragen in 2010, in 2008 was het Eur 40,00 is dit nog hetzelfde bedrag.
Wachtend op jullie reactie .
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik geloof dat daar in de laatste CX En Route wat over stond. Ik kan nu niet voor je kijken, maar wellicht dat een mede CX Club lid even kan koekeloeren? Anders wordt ‘t morgenavond
Way out in the water, see it swimming.
La CX en route heb ik daar las ik het in.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
ik had ook ff geen zin om lcer te zoeken maar dit komt van de DS club site en zo stond het ook in het clubblad
“Het coquenummer is het 00XX.XXXXXX nummer van het platform waarop de auto afgebouwd is. Voor verschillende combinaties van modellen en motoren zijn verschillende reeksen aangehouden. Bij de meeste modeljaren van de ID/DS staat dit coquenummer op een gekleurd vertikaal gemonteerd aluminium plaatje. Waarbij de ‘X’ staat voor een specifiek cijfer.
** De datum dat de auto verkoopgereed was is dus niet de datum waarop de auto zijn / haar eerste kenteken gekregen heeft. De laatste datum kan soms vele maanden later liggen. Zeker bij Cabriolets, Ambulances en andere bijzondere modellen.”
kosten weet ik ff niet maar volgens mij 40,- of niet schokend veel meer
Mark
CX 2000 pallas ‘78
vlgs. het clubblad:
Het coquenummer is het 00XX.XXXXXX nummer van het platform waarop de auto is afgebouwd.Voor verschillende combinaties van modellen en motoren zijn verschillende reeksen aangehouden.
Zo staat het in het clubblad.
ok nu de vraag wat/waar is/staat het coquenummer zijn dat misschien de laatste 10 cijfers en letters van het chassisnummer of hebben latere CX deze niet meer ivm met het organummer.
De eerste cx-en hebben natuurlijk nog wel het blikken plaatje met het coquenummer.
Ik heb hetzelde als jullie gelezen als CCCN lid, als ik het goed begrijp zijn voor de latere modellen het Orga Nr ervoor in de plaats gekomen vlgs mijn Organr is mijn Femme op 11-03-1986 gebouwd en 14-01-1987 op kenteken gezet, met een certificaat van het Conservatoire krijg ik de Femme belasting vrij het bouwjaar is bepalend wet MRB art72 lid 1 ltr b en niet de eerste tenaamstelling
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006324/geldigheidsdatum_20-09-2010#HoofdstukVI
Wellicht zijn onder jullie Forummers nog meer kandidaten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ik help het je hopen maar denk dat je bot vangt. Die link is op basis van de huidige regelgeving. Als je bewering klopt zou dat betekenen dat de belastingdienst een hoop claims van bijv. eigenaren van winkeldochters tegemoet kan zien. Zoals ik het begrijp wordt er per 2012 gekeken naar datum eerste toelating, net als nu. Zie ook dit artikel.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
De wet M.R.B spreekt niet van een eerste toelating maar van het bouwjaar, om de vrijstelling te verkrijgen moet je aantonen,( als de registratie voor de eerste toelating ” kenteken” R.D.W na 21-11-1986 heeft plaatsgevonden) dat het betreffende mottorrijtuig voor 21-11-1986 moet zijn vervaardigd en dat kan met het certificaat van het Consrvatoire Citroen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Harry,
ik neem aan dat je dit artikel bedoelt.
“die 25 jaar en ouder zijn en die, voorzover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;”
ik lees hier niets over bouwjaar zoals jij zegt, er staat alleen van 25 jaar en ouder. Dit is zoals nu de regels zijn maar ik neem aan dat ze de tekst per 1-1-12 aanpassen.
ik help het je hopen dat het gaat lukken maar ik ben bang van niet.
overignes dat Coquenummer zegt meer als orga, er zit volgens mij ook onder andere het nummer van de productielijn in.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ja je hebt gelijk het is 25 jr en ouder(het bouwjaar ligt daarin opgesloten) eerste datum toelating Nederland lees R.D.W.wordt hierin niet genoemd en op het aanvraagformulier vrijstelling motorrijtuigen van de bel dienst moet je aantonen dat het motorrijtuig 25 jr of ouder is,b.v met het Certificaat van het Conservatoire Citroen, die van mij is van 11-3-1986 vlgs het Organummer en als ik het vroegtijdig aanvraag liefst voor 11-3-2011 ben ik ruimschoots op tijd, voor de evt wetswijziging in 2012.
Ik probeer het in ieder geval, nooit geschoten is altijd mis.
PS
Nu weet ik nog steeds niet wat een platformnummer is hebben CXen dit nog wel?
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Artikel 72, eerste lid sub b van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 heeft het slechts over een voertuig dat 25 jaar of ouder is. Daarin wordt dus niet bepaald wat leidend is, het bouwjaar of de datum tenaamstelling. Ik heb het al ‘ns uitgezocht, maar kan het nu niet terugvinden. Ik kan me herinneren, dat de datum eerste toelating leidend is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Wat ik zie en lees en zelf meemaak,praten ze altijd over de datum eerste toelating,dus niet over het bouwjaar.
Ik hoop dat je het voorelkaar krijgt,maar ik betwijfel het
Even een kleine update van de Femme zij is voor 99% spuitklaar, alleen is het wachten op een nieuwe brander voor de spuitcabine, dus veel haast heb ik op dit moment niet, gewoon afwachten.
http://picasaweb.google.nl/greseltje/FemmeFataleMeijeBlanc8#
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS