2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
GS Roquefort
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 26 juli 2010 10:12 AM
  [ # 16 ]

Ik zou geen enkel risico nemen. Ik heb zelf twee jaar terug alle benzineslangen vervangen van voor tot achter inclusief de vulpijp (niet meer nieuw verkrijgbaar). Ik heb nu dan ook geen last meer van benzinelucht in het interieur. Maar dat is wel de eerste GSA waar ik de afgelopen jaren in gereden die niet naar benzine rook…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 26 juli 2010 09:59 PM
  [ # 17 ]

Zo’n pijp kon ik vorig jaar bij chevronics nog bestellen voor 50 pond + verzenden. Nieuw, in een citroen zakje. http://www.chevronics.co.uk/Citroen_GS_GSA_Spare_Parts_List.php

Hier nog een plaatje van het gescheurde slangetje. Je kan er een ruit mee ingooien, zo hard is het rubber.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 27 juli 2010 10:22 AM
  [ # 18 ]

50 pond is nog te doen. En ze zijn er nog wel dus Smile Ik bedoelde niet meer beschikbaar via de officiële kanalen (Citroën)

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juli 2010 06:15 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Tank niet 100% vullen en…..

gewoon op reis gaan met de GS natuurlijk! tongue wink

tank leeg laten en op LPG!  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juli 2010 12:48 AM
  [ # 20 ]

Nog beter! Laughing

Citroen!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 september 2010 12:46 AM
  [ # 21 ]

Even een vraag. Ik heb geen warme lucht in de cabine. Dat schuifje voor warme lucht voelt ook weerstandloos aan. Hoe werkt dat bij een GS. Bedient die schuif een klep ergens bij de motor koeltunnels? Ik weet niet goed waar ik beginnen moet met het zoeken naar de oorzaak. Iemand een idee?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 september 2010 12:55 AM
  [ # 22 ]

Je hebt de schuif met de “+” en “-” erop, deze moet naar beneden. Dan heb je de schuif met “blauw boven, rood onder” en “rood boven, blauw onder”. Deze moet op “rood boven” staan (als je warme lucht boven wil). Tenslotte moet de schakelaar van de “warme” ventilator (rode knop) altijd ingedrukt zijn als je warme lucht wil.

De klep die bediend wordt zit inderdaad in de motorruimte, onder het reservewiel.

Citroen!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 03 september 2010 01:11 AM
  [ # 23 ]

Dat laatste is bij mijn GS zeker niet het geval. Ik kan ook warme lucht oproepen als de rode knop niet ingedrukt staat.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 september 2010 08:59 AM
  [ # 24 ]
cxfanatic schreef:

Dat laatste is bij mijn GS zeker niet het geval. Ik kan ook warme lucht oproepen als de rode knop niet ingedrukt staat.

Klopt wel, je krijgt dan “luchtdruk” van je koelfan. Met de kachelmotor aan krijg je meer lucht.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 september 2010 09:28 AM
  [ # 25 ]

Dank. Ik blader nu wat door de Haynes. Het probleem zit dan in de klep bediening die de lucht vanaf de cilinderkop het kanaal inlaat denk ik? De boven-onder onder-boven schuif geeft geen probleem, want ook onder komt er geen warme lucht uit.

Ik zal het morgen eens bekijken. Zal laten weten of het opgelost is.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 september 2010 10:12 PM
  [ # 26 ]

Even met mkatgert gekeken bij zijn convertisseur, het studie model. Bleek dat ik via de asbak kon inspecteren wat er loos was. Kabel afebroken van de warme lucht schuif. Nouja, dat is wel weer te fixen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 september 2010 12:43 AM
  [ # 27 ]
bx-cannes schreef:

mkatgert ... zijn convertisseur, het studie model

jajaja Razz

je moet denk ik wel kleine handjes hebben om makkelijk er bij te kunnen, maar het lijkt inderdaad te doen te zijn.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 21 september 2010 12:09 PM
  [ # 28 ]

Nou, vandaag was het even doffe ellende. Bij elk stoplicht een afslaande motor, choke of geen choke. Pas na een rit van 25km deed ie het weer goed.

Heeft luchtvochtigheid invloed op het wel of niet lopen van zo’n motor? Ik begrijp niet helemaal waar ik het zoeken moet. Hij start wel meteen weer, maar ik moet hem wel aan de gang houden, anders is het meteen weer over.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 september 2010 12:15 PM
  [ # 29 ]

Luchtvochtigheid heeft meestal wel invloed op de ontsteking, als die niet al te goed meer is. Maar hoe en wat dat aan je problemen gelinkt is mag iemand anders bij elkaar puzzelen Smile

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 21 september 2010 12:15 PM
  [ # 30 ]

bij mij was het de stationairsproeier. Dat is een magnetische klep aan de carburateur (stuurboord). Die maakte af en toe geen contact waardoor de motor zonder bijtrappen niet bleef lopen.

Controleer het contactje of draai hem er even uit (vergeet de borgschroef aan de voorkant van de carburateur niet los te draaien, anders gaat het nogal zwaar Wink) en test het ding op de accu.

hmm, bij nader inzien bleef mijn motortje met choke wel lopen…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook