He dat is jammer meer roest dan verwacht denk ik.
Voor een goede inspectie moet je even het hemeltje loshalen rondom het schuifdak,dan zie je alles.
Waarschijnlijk hoop het niet voor je,maar dan zit er ook roest tussen de bak en onderkant van het dak,deze roest krijg je heel moeilijk weg(slecht toegangkelijk)
Zijn trouwens wel moeilijke reparaties hoor,zeker als er aan het dak gelast moet worden
Trouwens zie mijn draadje hoe een daktransplantatie in zijn werk gaat.Alleen even ter info hoor dit zal jouw auto niet nodig hebben
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ja Daan, ik was al op de hoogte van je verhaal. CX gekocht, lid geworden van de club en dan getrakteerd worden op het clubblad met een angstaanjagend artikel over een daktransplantatie…
Maar allez ik wist al dat dat schuifdak een beetje tricky kon zijn. Ben er toch blij mee!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Schuifdaken zijn idd.mooi zolang de roestspook maar niet welig rondtiert,en idd.had even een klein stukje voor het clubblad geschreven
Lees net pas dit draadje…wat een ongelofelijk mooie foto’s! Zouden zo uit de folder kunnen komen, zeker met die oude franse platen. Succes met de schuifdak perikelen, ...been there, saw it!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dank Dsuper1970 voor de complimenten. Echt citroen dan, hij roest al in de folder
Ik had gehoopt vandaag te kunnen melden dat mijn cx de laatste horde had genomen: de APK. Maar helaas… Er moeten nog een paar remslangen vervangen worden en een paar nieuwe handremblokjes in. C’est tout!
Hopelijk kan ik met een paar dagen vetraging er eindelijk ook rijdend van genieten!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Ben je er bijna,maar net niet valt mee toch een paar blokjes+slangen…...even geduld dan mag je binnenkort ook genieten
Idd, dat valt allemaal wel te overzien toch? Ik hoop alleen dat het beter met je dak afloopt. Ik vond het altijd een top optie, heerlijk om daarmee open te zweven. Hopelijk is de roest beperkt tot de dakplaat en is het achter het dahboard en bij de A stijlen allemaal nog goed. Niet dat ik je “op stang” wil jagen hoor…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Nog even opgezocht…mijn foto’van de restauratie van het schuifdak. Was een behoorlijke ingreep, maar de huidige eigenaar heeft er nog steeds plezier van. (Heb haar 4 jaar geleden verkocht omdat ik een DS wilde)
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Hoera! vandaag APK!
Nou met de nieuwe remslangen en de handremblokjes is ie dan door de APK.
Dus vanavond meteen een echt (groter) blokje om gereden. En genoten! even de 160 aangetikt op de snelweg en lekker binnendoor terug naar huis.
Mooi dat er zoveel schuifdak reacties zich hebben verzameld hier. Bedankt! Ik hoop heel binnenkort tijd te vinden het schuifdak er uit te halen en het binnenwerk eens goed te kunnen checken.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Hey! gefeliciteerd! 160! Daar ga ik me nog even niet aan wagen, maar lijkt me te gek.
Veel plezier ermee, en tot ziens op een of ander evenement
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Nou gisteren dan eindelijk de moed gevat en de tijd gevonden mijn schuifdak te demonteren. Niet naar La leo geluisterd maar gewoon buiten op de oprit begonnen. En jawel na een uurtje begon het natuurlijk toch te spetteren..
Dus gauw plastic uit de schuur en afdekken maar.. Gelukkig maar een piepklein buitje dus ik kon gauw weer verder. Dankzij de perfecte foto instructie van Yke was het demonteren een eitje..
Losse bovendak heeft wat roest maar is nog best gaaf. Binnendak ziet er goed uit, alleen de bekleding is gescheurd. Maar dan de randen van het vaste dak: die zijn toch roestiger dan ik dacht. Alles wat onder de rubbers zit is krokant. Maar verder is het vaste dak ook weer schoon en hard. Al met al ben ik niet echt geschrokken. Zeker niet na alle dakverhalen die ik langs heb zien komen. Ik heb besloten het boeltje vandaag weer te monteren en te wachten tot la CX in de wintermaanden gestald staat. Dan haal ik alles er weer uit en ga het dan helemaal aanpakken om weer roestvrij te krijgen en of roest te conserveren. Daarna nieuwe rubbers er aan (als die te krijgen zijn??).
Ik neem aan dat ik de hele onderbak gewoon los kan maken van het dak?
De afwatering getest met een gietertje en het rechter-achter afwaterpijpje zat verstopt. Vandaar de wateroverlast in de afgelopen weken…
Centrale vergrendeling unit werkte niet meer. Na met de schroevendraaier op de relais te drukken gelukkig wel teken van leven van de deur units. Er zat een verdachte beetje verschrompelde weerstand op het printje en jawel, voor 0,35 Euricent een nieuwe weerstand gekocht, gesoldeerd en mijn kastje werkt weer!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Dat is weer een zorg minder wat betreft je schuifdak.
Moet dus wel wat gebeuren maar de schade is te overzien,de onderbak kan je inderdaad loshalen.
Wel moet trouwens het hemeltje daarvoor los.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Afgelopen zondag super relaxed naar het technisch evenement van de club gezweefd.
De auto is bekeken door de technische commissie. Op zich geen verrassingen meer. Mijn huiswerk gekregen als roestbehandelaar en als roestpreventie-doe het zelver.
Verder viel op dat waarschijnlijk de toerenteller een te laag toerental aangeeft. Hoe controleer ik dat? Iemand anders met dezelfde auto die weet hoeveel toeren hij draait bijv. bij 120 km/u in z’n vijf?
Later die dag een in uitmuntende staat verkerende “2500 GTi” zusje van mijn dame gezien (zelfde kleur,zelfde interieur). Later haalde deze CX mij in op de snelweg terug naar huis; zo twee op het oog twee dezelfde Cx-en vlak achter elkaar…cool!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gisteren is de cilinder uit het contactslot gevallen. (Alle pinnetjes over de grond) Cilinder afgebroken.
Al in andere berichten gelezen dat het contactslot demonteren een @#$#%kke klus is.
Gelukkig waren de blinde boutjes al eens (mis)(be)handeld dus de beugel gaat gelukkig een stuk open.
Nu alleen dat verrekte laatste verbindinkje met het stuurslot. Ik heb even een foto gemaakt. Hoe krijg ik dat pinnetje er uit? Of.. hoe krijg ik dat slot nu vrij?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat krijg je er niet uit, volgens mij. Procedure die ik zou volgen is het dashboard links een stukje laten zakken, de beugel boven ook los maken en het hele slot eruit halen. Al was het alleen maar omdat je een volgend slot ook met stuurslot blok erin moet zien te krijgen.