Rij al jaren CX maar heb nog niet een goede oplossing voor een beetje leuke stereo in een cx serie2.
Iemand nog goeie tips? Heb wel al een radio waar mijn ipod aankan, dat werkt goed. Maar welke speakers zijn het beste voor in de deur?
Enige wat echt goed werkte was in een een GTI die ik heb gehad, daar zaten al forse gaten in de hoedenplak, en dat was wel top!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zie bijvoorbeeld mijn topic p16:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185770/P225/
Je hebt 13 cm speakers nodig voor in de deuren.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ken alleen problemen met meeresonerende deurpanelen/-onderdelen, ontzettend irritant als je een beetje bas openzet…
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat resoneren kan je tegengaan door van dat “bubbeltjes"plastic te gebruiken. Andere materialen zijn ook te gebruiken, maar dat plastic is lekker dun

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Uiteraard moet je de speakers wel met behulp van een (zelfgemaakte) afstandsring monteren (in ieder geval bij de serie 1), anders trillen de woofers zelf tegen het deurpaneel aan.

Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
In een serie 2 kun je toch prima een 2weg compo-setje kwijt?
In het vak onderaan aan de kant van de deurscharnieren past prima een 13” zonder zagen of een extra ring. Zelf nooit last gehad van resonanties.
In de kaartenbak zit al een vakje voor de tweeters. Scheidingsfilter ervoor en klaar.
Ik zou gewoon even bij een zaak langsgaan in carhifi. Er zijn setjes speciaal voor boem-boem liefhebbers maar ook meer allround.
Zelf heb ik nog een actief subwoofertje achterin voor de lage bastonen.
(Een actieve subwoofer heeft geen versterker nodig en maar een klein plusje zodat er geen dikke plus direct vanaf de accu getrokken moet worden.)
Groet, Rogier
koop gewoon een goede!!! set 13 cm speakers, van de bekende merken zijn alleen de topseries een beetje redelijk, maar voor minder of hetzelfde bedrag heb je een setje MTX of soundstream, (zijn natuurlijk nog veel meer goede audiomerken) als t ff kan een radio met 4x 50W mosfet versterker of nog mooier een versterker(tje) erop, dan heb je eigenlijk al een hele goede set. mocht je nog iets meer willen, ik heb zelf onder de achterbank (break) een woofertje gebouwd (veel passen en meten) en aan de andere kant een versterker van c.a. 4x 100W waarvan ik 2 kanalen gebruik op de voorspeakers en de andere 2 kanalen gebrugd heb op de woofer, en dat bevalt erg goed.
ga ff naar een goede audiozaak in de buurt en vraag daar advies, die hebben ook nog wel eens goede ideeën.
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Wat is precies de inbouwdiepte in de deuren van een serie 2 dan wel een serie 1?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
verkuilm schreef:Enige wat echt goed werkte was in een een GTI die ik heb gehad, daar zaten al forse gaten in de hoedenplak, en dat was wel top!
Dat heb ik ook, daar komt een prima geluid uit.
Voor een goed geluid heb je nu eenmaal grote speakers nodig voor wat extra bass. Daar vind ik 13 cm speakers te klein voor.
Naar mijn idee 2 opties:
Ovale speakers in de hoekenplank
Of een Subwoofer in de achterbak

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
inderdaad, zeker extra speakers achter erbij monteren !
serie 2 heeft voorin 13 cm. ik probeer nu 16 cm combo setje te monteren. heeft wat diepte nodig, dus uit die zwarte plastic speaker afdekkappen het ronde deel er uit, en daar op/in die 16 cm speaker. stoort optisch niet erg.
deuren zelf kunnen wat meedreunen / rammelen. ontdreunen mbv bitumen matten of beter nog Dynamat. ook de stangetjes in de deur zekeren zodat die niet los meerammelen met de bas. dan krijg je redelijk wat geluid voorin.
achter kan je gaten zagen inde hoedenplank (als je dat wil), en dan monteren wat je wil.
wel zou ik daar ook stevigte geven aan de hoedenplank, zodat je speakers hun werk kunnen doen - scheelt enorm !
stevigte mbt van dezelfde bitumen matten of Dynamat op de hoedenplank. of een mdf plank onder je hoedenplank monteren voor extra stevigte. dan zie je niks (niet veel) van buitenaf.
ik heb mijn hoedenplank bekleed en geëgaliseerd met bitumen matten, dan netjes gestoffeerd (met zwarte speaker stof). vervolgens een mdf zelfbouw/opbouw constructie met hierin 3 weg speakers. die ook een jasje van de zelfde stof, en op de hoedenplank gelegd. ook nog een 3e remlichtje er bij. zie voor fotos op mijn flicker foto stream linkje vanaf pagina 8 en verder. alles is zwart, je ziet er nauwelijks iets van. (en ik wilde geen gaten zagen en ruimte in de kofferbak verliezen)
die mdf opbouw geeft zoveel stevigte dat ik uniek veel baas haal uit een niet al te dure 3-weg speaker.
speakers moet je zelf zoeken/uitkiezen. met/zonder versterker en/of sub systeem. hangt er vanaf wat je er aan uit wil geven…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Nog wat inspiratie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198965/ Heerlijk geluid.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl