Hallo allemaal,
Ik ben reeds in het bezit van een C8, maar de vrouw heeft haar oog laten vallen op een Xsara coupe.
Onderstaande de advertentie’s.
Kunnen jullie eens kijken of het wat lijkt… niet te duur, misschien iemand die het garage bedrijfje kent e.d.
Ik hoor het graag.
Groeten Eric
http://link.marktplaats.nl/374089735
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Kort gezegt;
Bij 120dkm of max 10jr (een officiele troen dealer bevestigt mij dat ze zelf al 6jr aanhouden) moet Driem gedaan worden. Tevens is het verstandig om een waterpomp en de riemspanner mee te vervangen. Let eerst daar op of en wanneer de riem is vervangen… Nu wordt de riem meestal vervangen, maar de waterpomp en de spanner niet. Als men pech heeft rijd men alsnog de boel in de soep.
Verder zie ik het woord Airco, kijk goed naar het onderhoud daarvan en of die echt goed koud wordt, meestal beginnen systemen stiekum te lekken naar bijna 10jr of soms een simpel ventiel vast te slaan.
En eis een orgineel luchtfilter gelijk.. dit is sjonnie stijl.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
linkje toegevoegd..
Voor de duidelijkheid, de vrouw rijdt op jaarbasis ongeveer 5000 km, dus niet echt schokkend.
Maar distributieriem ga ik eens navragen…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Persoonlijk zou ik even bij die laatste gaan kijken.
De 1.6 16v is toch wel een pretterige motor dan de 1.4i of 1.6i. Over het algemeen nog zuiniger ook.
Ik vind de prijs ook wel netjes voor een type 2.
Volgens de ad met zelfs airco en cruise control. Dat geeft misschien ook nog iets meer rest waarde.
Natuurlijk wel even die grille laten fixen
Die blauwe type-1 ziet er goed uit, het is wel een 8-klepper, maar daar kom je ook prima mee vooruit. Onderhoud aan deze motor is wat goedkoper dan bij een 16V, meer ruimte, goedkopere D-riem set, etc.
En ik blijf erbij dat de Xsara type-1, kwalitatief de beste is, bij een type-2 en 3 zijn materialen van mindere kwaliteit gebruikt, niet zichtbare delen zoals onder de deuren zijn niet eens voorzien van een blanke laklaag.
Vandaag ga ik eens kijken bij die type 1 (1.6) uit Soest (tweede link)
Bij die type 2 heb ik een bijzonder gevoel, volgens mij een schade bak (als je de foto’s wat beter bestudeerd zie je meer schade’s.
Ik laat wel weten wat het geworden is.
Bedankt voor de tips.
Groeten Eric
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
1 en 2 lijken gelijkwaardig, ‘t is net wat de airco je waard is.
voor de 5dkm per jaar mss. niets…
die derde zou ik eerst eens heeeeel goed bekijken, en die kleur moet je ook maar net aanstaan natuurlijk.
met 25dkm per jaar mis ik bij tijd en wijle de airco wel: nooit een auto gehad met airco trouwens, maar net als in afgelopen 3 juli met 600 Km dwars door NL bij 35 graden, pfff. Ik vind zowiezo dat het snel warm is in het ding door de zoninval, meestal wel prettig trouwens..
Mss?
Vandaag even bij alle drie de auto’s wezen kijken, en het gaat geen van drieen worden.
type 2 veel te veel schade, en ja niet duur maar een hoop reparatiewerk, wordt het nog veel.
De 1.4 had rondom nogal wat deuken en krassen, gaten in achterlichten , dus die ook niet.
De 1.6 is schade bak, en profesorisch gerepareerd of weggemoffeld, lijkt op de foto heel wat, maar live om te janken.
Dus we gaan weer verder zoeken… iemand een idee…?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:En ik blijf erbij dat de Xsara type-1, kwalitatief de beste is, bij een type-2 en 3 zijn materialen van mindere kwaliteit gebruikt, niet zichtbare delen zoals onder de deuren zijn niet eens voorzien van een blanke laklaag.
Dit is de 2de keer dat ik je dit zie schrijven in 2 weken
Met de lak ben ik het wel met je eens, dat is onder de motorkap allemaal wat minder in de lak gespoten. Overigens is de C4 nog erger, maar dat terzijde…
Maar met een aantal puntjes niet
Ik vind dat vooral bij de type 3 er juist betere matrialen zijn gebruikt voor het interieur.
De stof van de stoelen vind ik veel beter. Deze is bij mij na 130k nog steeds helemaal strak, bij mij vorige type 2 had ik licht plooien in de stof. Zeker niet storend en ook nog goed genoeg voor een extra 100k
Verder vind ik het dash ook wat beter in gedeeld bij een type 2 en 3 vergeleken met een type 1. De raamschakelaars zitten op een beter plek, zodat er ruimte is voor de boardcomputer.
Verder heeft een type 3 vergeleken met een type 1 en 2 een veel beter afleesbaar klokkenspel.
Een type 2/3 staat verder standaard ook op 15 inch velgen met bredere banden ivp 14 inch bij type 1.
Ook niet onbelangrijk is dat een type 2/3 met H7 verlichting is uitgerust. Ik vermoed een beter zicht snachts. Al moet ik hier wel bij zeggen dat het heel lang geleden is dat ik met een type 1 in het donker heb gereden.
Ik heb zelfs het idee dat een type 3 doordat de mistlichten in de bumper zitten zelfs nog beter licht geeft dan een type 2.
Overigens vind ik de 1.6 16v de beste allround motor voor de Xsara. Zuiniger dan de 1.6i en 1.8 16v die in de oudere Xsara’s werden geleverd.
Voor mij genoeg reden om voor een type 2/3 te kiezen. Inmiddels heb ik denk ik toch al tegen de 200.000 km in een Xsara type 2/3 afgelegd met alle tevredenheid
Ja, ik ben voorzichtig aan het denken over een opvolger, voor over 1 a 2 jaar, wat waarschijnlijk een Xsara HDI gaat worden. Alleen jammer dat de type-1 dan te oud en te veel kilomters zullen hebben, word dus een type-2, bij voorkeur een break.
Gezien de kilometers die ik maak, zal ik niet veel merken van de kwaliteit, tegen de tijd dat de auto gaat roesten, ligt deze al lang met 5 ton ofzo op de sloop, hetzelfde lot wat mijn Xantia-TD staat te wachten
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat vermoeden had ik al, we lezen het tegen die tijd wel
Overigens heb je dan wel een nieuwe avatar nodig
Is dit niks?
Pascal112 schreef:Is dit niks?
Zeker een interesante.. ga eens contacten leggen..
Dit vind ik een hele mooie heb em zelf gezien airco cruise control alles zit erop hele mooie auto