Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maurice van Mourik schreef:Ik heb wel eens mercedessen TN (type voor de sprinter) gezien met een houten ombouw nog eens extra om de kap heen, allicht demontabel.
De TN modellen hebben net als de C35 een klepje in de cabine.
Je moet verder ook een dikkere en passende laag isolatie aanbrengen.
Binnen de HY club is daar meer kennis over, ook via youtube zijn filmpjes te vinden van geïsoleerde bussen.
Een houten ombouw? Zo ruim is de cabine van een Mercedes 207/308 ook weer niet. Ik heb het idee dat die ‘binnen-motorkap’ zelf wel aardig geisoleerd is. En dan komt het dus aan op de vloer (de rubber mat sluit zeker niet overal goed aan) en het schutbord. Misschien moet ik toch het hele dashboard er een keer uittrekken en een pak dikke bitumenmatten in de kabine plakken. Toch eens nagaan of een bedrijf als Noisekiller geen set heeft voor de C35.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste Break23m,
Ik vind in mijn C35 het geluidsniveau zeer acceptabel, zeker in vergelijking met de C25/Fiat Ducato.
Het enige dat in mijn wagen is gebruikt is een 2,5cm dikke schuimrubber laag tussen de stalen vloer en de rubbermat en bovenop de rubbermat ligt vloerbedekking. Ik heb wel eens overwogen om de, niet geisoleerde motorkap te voorzien van geluiddemping en om boven de versnellingsbak, bereikbaar via het luikje ook nog wat isolatie aan te brengen. Het is er echter, omdat ik het niveau acceptabel, vind nooit van gekomen. Voor mijn gevoel is het meeste geluid afkomstig van de bak.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die volgorde van matten is dus een goede tip. Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vandaag eindelijk het dak gelakt - de laatste kans als je dat buiten moet doen. Wat blijkt: de witte lak is helemaal niet wit. Blijkbaar heeft de verfwinkel een keer een verkeerde kleur gemengd. En die tussen de witte potten terug gezet. Als ik die nou zelf uit het rek had gepakt - maar de verkoper heeft de pot gehaald. Grrr. De eerste verf zat er al op voor we het zagen. En toen was er geen tijd meer, te laat in de middag om nog naar de stad te gaan, blik te ruilen en opnieuw te beginnen. Tja. Ik had ooit een heel licht gele DS Break met een grijs dak. Nu heb ik dus een grijze C35 met een heel licht geel dak. Dit zal vast iets betekenen, maar ik ben er nog niet uit wat. In elk geval ga ik nog maar eens een keertje naar deze verfmenger. Als we dan in het voorjaar een tweede laag doen dat ‘t dan toch net ietje minder vrolijk wordt.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste break23m,
Ik was nog even vergeten te melden dat de staat van de voorste motorsteunen/rubbers ook een grote invloed kan hebben op het geluidsniveau. slechte motorsteunen geven extra dreun. Dit merk je in ieder geval bij het achteruitrijden.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is ook wel een plezierig dieselgeluid als je niet boven de honderd komt, daarboven lijkt het wel of je met een trilplaat je stoepje aan het aantrillen bent…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gedreun bij achteruit rijden - of als de snelheid incidenteel boven de 100 komt - heb ik nog niet gemerkt. Boven de 80 is het gewoon ontzettend lawaaiig. Op de snelweg is het toch wel prettig om met 90 met het vrachtverkeer mee te tuffen.
Intussen noise killer eens gemaild met de vraag of ze nog steeds op maat gesneden kits leveren en of ze dan ook de C32/C35/Fiat 242 in het assortiment hebben. Maar die voelen zich niet geroepen om te antwoorden. Da’s dan weer jammer.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De beller is sneller….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
[Edit moderator: Bericht gewist wegens niet aansluiten op het topic en wegens SCHREEUWEN.]
wagemans
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maurice van Mourik schreef:De beller is sneller….
En die krijgt misschien ook een zinvoller antwoord. Ik heb intussen een reactie. “Helaas zijn er geen mallen aanwezig voor dit model. Wijkunnen u alleen losse materialen aanbieden die u zelf dient uit te snijden.” Dat weten we dan ook weer. Ik zou persoonlijk altijd een foldertje of een prijslijst meesturen. Maar goed, moeten ze allemaal zelf weten.
Van het weekend geleerd dat het tòch slim is om de boord-intstallatie af te schakelen bij langdurige stilstand: ik wilde met de C35 naar het najaarsevenement van de ID DS Club, maar er was na het voorgloeien net niet meer genoeg stroom om de motor voldoende snel rond te gooien. Dat ik de auto een paar keer kort heb laten lopen om thuis te manoeuvreren zal ook wel niet geholpen hebben. Aan de druppellader dan maar. Met de CX naar de snoeken geweest.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik heb een massaschakelaar direct naast de accu waarmee alle kleine lekstroompjes en kleine verbruikers als radio en ook de alarminstallatie(?) worden afgesloten en daarnaast een klein zonnepaneeltje (PV cellen) van Conrad en deze combi maakt dat de bus altijd start
Tip?
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja - op zich wel. In mijn bus zitten twee schakelaars om de boord-installatie uit te schakelen - dat heeft dan bijna hetzelfde effect. Maar je hebt gelijk - de radio blijft stand-by staan. Maar beide accu’s zijn eigenlijk niet helemaal in topconditie. En dan is het niet slim om de auto een paar keer te starten om ‘m te verzetten. Afgelopen vakantie overigens geen problemen gehad, ook niet met de koelkast onderweg op de accu. Maar goed, zo’n zonnepaneeltje is eigenlijk wel een leuk idee. Bevestig je dat gewoon op het dak?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Paneeltje is circa 20 x 35cm en gaat achter de voorruit in de rand van het dashbord. Met twee accuklemmetjes direct op de grote klemmen van de accu en klaar… Niets meer aan doen!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb ook al eens aan zo`n zonnecel zitten denken, alleen leek het me wat te China-troeperig…
Het blijkt dus goed te werken…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Na het witten van het dak (achteraf had ik gewoon de verkeerde bus verf gepakt - er zit nu nog een laagje extra op, kan nooit kwaad) eigenlijk niks meer gedaan - behalve een korte vakantie een paar weken terug. Ja, de kachel doet ‘t echt! Nu dan eindelijk voor een net bedrag een fijne oude luifel met bevestigingsmateriaal op de kop getikt. Vrijdagmiddag op en neer naar Friesland. Ziet er lekker retro uit met een ongelakte aluminium kast. Ontdekt dat met de walkman-dopjes van m’n telefoon in m’n oren het geluidniveau opeens heel acceptabel is. Eens kijken of de vrouw en de hond daar ook aan willen…
Nu wordt ‘t tijd voor een stalling. Een tip gekregen voor een overdekte stalling in de buurt (nou ja, toch nog een half uur fietsen). Morgen eens bellen. Komend voorjaar verder met de montage van de luifel en natuurlijk met fertan, tectyl, owatrol, caroseriekit en noisekiller. En misschien fuif ik de bus dan ook op twee nieuwe accu’s.