Serieus geld is relatief natuurlijk. Het had overigens idd allemaal een stuk goedkoper gekunt, maar goed, achteraf kijk je de koe in de kont Tot nu toe heb ik iig alleen maar geld bespaart of verdient, net hoe je het ziet. Houd het uq bijtelling maar op een factor 10 goedkoper, dus…....
Aan onderhoud ben je misschien iets meer kwijt, of veel meer als je pech hebt, maar een moderne kost ook geld en daar is afschrijving weer een enorme post.
De G3 installatie kost inderdaad geld en daar moet je toch een 2200-2500 voor uittrekken maar dat heeft niks te maken met de wagen waar die inkomt. Een moderne auto van g3 voorzien kost ook geld. G3 moet je puur afzetten tegen de benzine ( of diesel) kosten.
De aanschaf van de wagen zelf hangt ervan af. Je moet de mazzel hebben om een lage km stand tegen te komen, waarbij laag natuurlijk ook openstaat voor discussie.
Als je een dergelijke in NL gaat zoeken ben je helemaal de sjaak qua euries. Daarbij, een Xm zonder enig werk is een redelijke illusie. Er zal altijd eea aan moeten gebeuren.
Aan de andere kant, ik heb nu een goede wagen die qua belasting een stevige slok aan belasting scheelt.
en tsja, of dat de bijtelling paupertjes zijn…. Als jij graag je geld in de belasting pot wilt stoppen om er niks voor terug te krijgen… ga je gang.
Ze zijn er die erger zijn hoor, die lui die perse een belasting vrije troen willen hebben….
Ik zou overigens niet gaan zoeken naar een G3 variant. Zet er zelf een G3 in. Dan weet je dat je wat dat betrfrt niet de ellende van een ander pakt.
Ok, goed verhaal.
Ik zit ook gewoon aan benzine te denken.
Zou ik zelf G3 in kunnen laten bouwen als ik dat wil.
Ik ben geen techneut en eerlijk gezegd ook geen centen teller.
Ik wil de G3 vanwege milieu overwegingen.
15 jaar is inderdaad vanwege de bijtelling.,
Maar ook een goede reden om een auto te rijden die nog enig karakter heeft.
De XM vond ik altijd nog het beste alternatief voor de oude citroen stijl.
Bij de weg: Ik zag op mktpl een renault savanne, http://auto.marktplaats.nl/renault/366831823-renault-nevada-2-2-rt-1995-rood.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj/pYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg/7hq7EasrQFGiXQX47o+Pjws7Kfj+4VB4M&df=1
Vinden jullie waarschijnlijk een draak maar vind ik inmiddels best een coole verschijning zo lomp en anders + die geweldige foute kleur.
maar: kan dat iets voorstellen?
Thanks, Wam
fijne motor en makelijk in onderhoudt die 2.2 van renault verder in de 21 ken ik hem niet ken hem van de 25 wel meer roest gevoelig als een xm
tsja, voor dat merk zit je hier denk ik verkeerd
maar goed. Uitgaande van een G3, heb je dus de keus uit een V6 ( in oude vorm) of een 2.0 16v Dit ivm de hydraulische klepstotters wat wel zo handig is voor een g3. Het moet dan wel een echte ‘95-er worden. Net ff iets ouder zal je ws de G3 status kosten voor de MRB.
Die V6 kan een 12 of 24 klepper zijn, oude versie. De moderne V6 is meen ik te jong voor jouw doel. De oude 24 klepper lust ‘m behoorlijk. De 12 klepper is net ff wat gunstiger meen ik( hangt ook van jezelf af natuurlijk) qua verbruik. Zelf haal ik tussen de 7 en 8 kilometers uit een liter LPG. Das overigens prima te doen hoor. Neem je een moderne diesel dan zal het verbruik gunstiger zijn, maar de diesel is ook bijna 2 keer zo duur. Neem wel een tank in de bak en niet als onderbouw.
Handbak of automaat is persoonlijk… V6 is er meer in automaat uitvoering dus dat maakt het wat eenvoudiger. Gaat het echter stuk dan kost het je ook serieus meer geld als je het moet uitbesteden.
Maak gewoon voor je zelf een eisen/wensen lijstje en ga zoeken en zorg dat je snel kunt toehappen als er een mooie troen voorbij komt.
je bent overigens de eerste die ik hoor zeggen dat hij G3 voor het milieu wil…