eXpelliarMus schreef:Begrijp ik nou goed dat ik met mijn XM toegelaten op 14 feb ‘92 niet de binnen die regel val maar er net buiten!? “Benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992” een XM van voor die datum is exact het zelfde als na die datum, wat een verschrikkelijke onzin dit.
Mijn BX 1.6TGI uit 1991 kreeg gewoon een groene sticker, dus je kán de gok wagen.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd, ik heb nu een 2.1Td Xantia, dus met “XM motor” met een katalysator.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Woon zelf in Duitsland en heb zelf een tijd lang een 2.1 TD MET Kat gereden. Deze kreeg gewoon de rode umweltplakette. Zelfs de 2.5TD komt niet verder dan rood (euro 2)
Rij nu in een Berlingo HDI uit 2002 en deze krijgt geel (euro 3)
Mijn hobby-auto (VW Golf Cabrio uit ‘86) krijgt daarentegen gewoon groen….. Gaat helemaal nergens over. En de plannen zijn er om het hele systeem weer af te schaffen en de mensen belasting te laten betalen naar uitstoot ipv cilinder inhoud. Betaalde overigens voor mijn XM € 379 p.j!! De Berlingo doet € 308 p.j.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Ik kan me vergissen, maar heb het idee dat de Duitse auto’s gematst worden met een groene sticker, een HDI is toch veel schoner dan een VW uit 86.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Mijn idee!!! De VW heeft zelfs geen kat!! Maar is ondergebracht bij de euro 1/E2 groep (zelfde groep als bijv. de CX GTI en XM TCT) en die krijgen automatisch een groene…..
Gaat zoals gezegd helemaal nergens over!! Maar betaal wel voor de Golf 228 € belasting (1800 cc) Terwijl een vergelijkbare nieuwere auto (Xsara 1.8 bijv.) slechts 121 € p.j kost.
Je voelt het dus wel in je portomonnee dat je een oude ‘vieze’ auto rijdt maar mag wel alle Umweltzones in. Dat is ook de reden dat het misschien op de schop gaat omdat het een systeem is wat niet fair is, en dus niet deugt.
Taxi’s in Berlijn daarentegen mogen gewoon met hun oude MB 200D uit ‘90 gewoon overal nog rijden…...en geloof me, die zijn pas vervuilend!!
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Die taxi’s zullen ws een ontheffing hebben oid. Ik kan zou me dat iig wel kunnen voorstellen. Iemand die de taxi neemt, neemt geen auto mee.. Kortom, die ene vieze taxi houd een aantal andere auto’s buiten de deur.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar die ene vieze taxi, maakt wel veel meer km’s dan de andere auto’s.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, nu weer ontopic, want een mercedes taxi zal niemand hier boeien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste