Wat mij wel eens verteld is ,is dat je met een fohn over de sticker moet blazen. Dan word de lijm onder de sticker zacht en kun je hem eraf trekken. Lijmresten verwijderen weet ik niet zo snel, misschien commandant 4 ?
Een stikker verwijder je met stikkerverwijderaar. Eenvoudiger kan het eigenlijk niet toch?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Met een fohn is het beste, de lijm word dan zacht en laat los.
Met stickerverwijderaar is het maar de vraag of het de lak niet aantast.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Marcules schreef:Een stikker verwijder je met stikkerverwijderaar. Eenvoudiger kan het eigenlijk niet toch?
Test dit eerst op een onzichtbare plaats! Je zult niet de eerste zijn met diep beschadigde lak, en dus lekkere vlekken….
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Ik heb de logo’s en stickers van de achterkant weggehaald met een soort van rubber schijf die op de boortol gezet was, dit ging perfect!
( was een tip van mijn garage)
De laatste lijmresten heb ik weg gehaald door commandant te gebruiken
Het resultaat :
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
jaimieberkhout schreef:Maar goed Apk troubles neeee!. Ja als ze voor 50% weg gerot zijn dacht ik. Is geen dragent deel. De balken blijfen trouwens wel in bijzonder goede staat. Ook de balken achter de dorpels. Dat zie je idd bij opel wel eens weg rotten.
Prietpraat Jamie, eerst eens de APK regels goed lezen of leren en dan met percentage’s komen, nu vertel je sprookjes aan mensen die baat hebben bij een goed advies.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Die sticker verwijder je met een verfafbrander (let op de temperatuur!) en eventueel wat stickerverwijderaar, maar dat ligt aan de sticker en de ondergrond. Is dat papier, of plastic? En een trekhaak scoor je van de sloop / marktplaats. Succes!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
BX19trs schreef:jaimieberkhout schreef:Maar goed Apk troubles neeee!. Ja als ze voor 50% weg gerot zijn dacht ik. Is geen dragent deel. De balken blijfen trouwens wel in bijzonder goede staat. Ook de balken achter de dorpels. Dat zie je idd bij opel wel eens weg rotten.
Prietpraat Jamie, eerst eens de APK regels goed lezen of leren en dan met percentage’s komen, nu vertel je sprookjes aan mensen die baat hebben bij een goed advies.
Ik kan me niet voorstellen dat er ZXen bestaan die zover zijn doorgerot dat ze er op worden af gekeurd. Precentage dat ik gaf was een grove schating.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
nou dan heb ik een uniekum gehad ik heb vrijdag dus een zx naar de sloop gebracht omdat ie te rot was om door de apk te komen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
goh. zoveel verschillende dingen over roest apk probleem of niet, nu weet ik het eigelijk helemaal niet meer, wat is nu het juiste? wat zijn de grenzen voor apk? en die ieze sticker zit rechtsonder de achterklep op de lak, dus als het fout gaat zie je het wel degelijk, een verfafbrander?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ja, een verfafbrander. En zoals hij al schreef, let op dat het niet te heet wordt. Je ziet het vanzelf als de sticker los gaat, dan is het warm genoeg.
En BX19TRS is APK-keurmeester, hij weet alles over de APK-eisen (en anders heeft ‘ie wel zo’n mooie map waar alles in staat) .
ok is het proberen waard, ik ga overigens een nieuw topic aanmaken, want dit gaat teveel afwijken aangezien de zx voorlopig op stal staat ben ik aan overwegen om een soort mini restauratie te laten doen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Beste Renelyn,
Maak maar niet nog een nieuw topic aan. Je kunt hier gerust in verder gaan en eventueel de topictitel wijzigen in je eerste bericht.
ah ok great, ga dat proberen, wil me aan de regels houden he.
anyway aan de zx wil het volgende doen en laten doen,
alle remleidingen vervangen, schijven blokken cylinders
alle sapjes vernieuwen
electrisch nalopen en zo nodig draden enz, vervangen
alle riemen vervangen, waterpomp,dynamo en evt startmotor
bougie kabels en de bobine en onsteking vervangen.
alle filters vervangen( indien nodig ook nieuwe brandstof pomp)
slecht uitziende rubbers wil ik vervangen
trekhaak monteren
en waarschijnlijk nog wat meer zaken, dit hebben we besloten ervanuit gaande dat we veilig en zorgeloos kunnen rijden
tevens zit er geen history bij de auto dus…...geen risico nemen dacht ik zomaar