Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ah, klinkt eng, schroeven aan carburateurs.
Ik zal die draad eens checken. Nu je het zegt, ik merkte eerder ook al iets vreemds. Ik had toen het reserve wiel eruit gehad om de kachelklep even te checken. Miisschien heb ik met het in en uit lepelen van dat wiel iets aangetikt. Thnx, ik ga het eens even onderzoeken vanavond (als de mist weggetrokken is…)
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
valt wel mee hoor, het is een tonnetje met een draadje eruit. Je verandert niks aan een afstelling oid.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Het is wel even de vraag of ie dat heeft. De eerste series GSen hadden geen elektrische stationairsproeier voor zover ik weet.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dat is ook zo, maar omdat het een midlifecrisismodel is net als die van mij dacht ik dat het er wel op zou zitten. Ik heb het trouwens wel over een Weber gasfabriek, voor een Solex zou ik niet weten waar en of het er zit.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Dan zou Peter even moeten laten weten wat voor blok ie heeft en van wanneer de GS is…
Erg veel info is te vinden op http://gs-gsa-ig.de/gs/GS Vergaser/vergaser.htm
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
1220 volgens mij, uit 77. Ik trek vanavond de klep even open en post wel even een foto, dan weten we waar we het over hebben.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het is een Webert. En die magnetische klep zit er ook. Ik kijk morgen in de loods wel even of er een storing zit ergens.
Misschien niet precies hetzelfde, maar ik had het een tijdje terug ook met mijn Gsa. Wel starten en bij stoplicht afslaan, uiteindelijk startte hij helemaal niet meer. Toen even een nieuwe ontstekingsmodule erop geschroefd en het was gefixt.
Succes!
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gister heb ik in de loods even goed gekeken. De signaaldraad van die stationairsproei-unit was gehavend, waarschijnlijk door schuren tegen de stalen rand van het front. De draad lag gewoon bloot her en der. Ik heb dat nu even gefixt, kijken of het beter wordt.
Ook de warme lucht fan gerepareerd. Helemaal open gehaald, en het bleek dat de koolborstels klem zaten en dus geen contact meer maakten. Beetje afgeschuurd rondom en terug geplaatst. Loopt weer als nieuw.
De ruitensproeier pomp doet nog wel moeilijk. Als ik die rechtstreeks op de accu zet doet ie niks, behalve een tikje geven. Ik zag dat in de CX een identieke pomp zit. Die deed ook niks meer helaas.
Voor de apk moest ik nog het raam van de linkervoordeur repareren. Zat helemaal vastgerot. Tandwielen kurkdroog en de draai unit zat vast. Volgens mij zijn de tandjes wat versleten ook dus echt lekker loopt het niet. Hij kan iig wel weer open en dicht.
Een de rare tik wordt volgens mij veroorzaakt door versleten onderste draagarm rubbers. De draagarm schuift iets naar voren, en tikt dan tegen het subframe aan. De rand is iets verbogen ook. Snel nieuwe bussen erin dus.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
bx-cannes schreef:De ruitensproeier pomp doet nog wel moeilijk. Als ik die rechtstreeks op de accu zet doet ie niks, behalve een tikje geven…
De ruitensproeierpomp heeft geen draaiende delen, het is een solenoide pomp. Je moet het heveltje pompend bedienen, dan schiet er een zuiger op en neer en krijg je steeds een stoot water op je ruit. Als de leidingen leeg zijn duurt het wel een paar slagen voor er wat uit komt.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Vandaag was Peet in de schuur, en nadat hij z’n APK-puntjes bijgewerkt had kon ik t niet laten… Mag ik ff rijden? Ohhh wat heerlijk!!! Ondanks dat t geen supergerestaureerde GS is, rijdt ie erg fijn. Voel me erg senang in!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dat was een leuk ritje Franq. Open dak en blauwe lucht.
Afgelopen weekend de laatste apk dingetjes nagelopen. De ruitensproeier doet het nu ook weer. De pomp zat vastgekoekt. Na wat schudden en kloppen schoot ie los. De sproeikopjes waren ook verstopt maar inmiddels doet alles het weer. De richting klopt alleen niet. De linker sproeit alles op het dak.
Vanmorgen naar de keuring. Alles werd gecheckt. Uiteindelijk een adviespuntje op profiel van een band LA, en afkeur op een remlampje. Die laatste is meteen vervangen dus ik kan weer tot 12-10-2012!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mooi, gefeliciteerd!
Had Marco nog een idee over de tik in de ophanging?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
“Kan van alles zijn”
Zover was ik inmiddels ook. Ik zal het eens inspecteren zodra de cx weer mobiel/verpplaatsbaar is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Komt die tik van de voorzijde? Zal hoogst waarschijnlijk je onderste draagarm rubber zijn.