Ik kon m’n camera niet vinden. Morgen maak ik er werk van !




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kijk even bij thijs op het forum weet je in iedergeval hoe de voorsteven in elkaar steekt als hij helemaal kaal is ergens in de buurt van pagina 14/15.
Maar als ik het zo lees is je afwatering in de spatborden/binnenkuip niet goed.
het water wat op de motorkap enzo valt kan niet snel genoeg weg door het binnenwerk van het spatbord.(schoon maken dus)
in iedergeval succes.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik wacht eerst even de foto’s af,ik denk dat dat heel wat meer duidelijkheid zal geven.
Neem ook even een foto van de voetenbak(gedeelte voor de voorstoelen),ik denk dat daar ook heel wat aan de hand is bij je.


































Totaal aantal Berichten: 15728
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Jef, wil je de titel van je topic misschien even veranderen, het dekt de lading niet echt meer. Je kunt dit doen door onder het eerste bericht op ‘wijzig’ te klikken.
Kan je wat foto’s verduidelijken:
-Derde foto van je eerste bericht wat zie ik hier,buiten de roest om.
-Tweede foto van je tweede bericht dit is je achter of voorwiel,denk voor
-Eerste foto van je laatste bericht dit is ter hoogte van de luchtinlaat,kan het niet goed zien.
Wat ik uit de foto’s verder opmaak is,dat er onderhuids heel veel roest zit,wat ik al zei,het schuifdak is hier echt de grote boosdoener van.
De vraag is natuurlijk wat wil je met de auto,complete renovatie of oplappen en er weer mee gaan rijden.
Bij renovatie moet je echt het schuifdak aanpakken,anders kan je volstaan met wat lapwerk her en der en dan weer rijden.
Ben benieuwd wat jouw plannen zijn met de auto




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
kijk even bij cx 2000 Super 48-xp-22 van T(H)ijs blz 17 en 18
kun je zien hoe de voorkant er uit ziet helemaal kaal.
succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
jef scholliers schreef:Dus tips zijn welkom. Kan iemand me ook uitleggen waar de foto’s van Thijs precies staan
Kijk hier even: http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/CX/Restauratie/
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik hoor hier net: Roest, dat hoort bij oude citroens
- als opsteker bedoeld - maar ‘r is wel waar helaas:)
Je kunt je oprecht afvragen of er veel CX-en bestaan, die zelfs als ze op het oog perfect lijken, helemaal geen roest hebben.
Daarom zou ik vooralsnog voor oplappen gaan.
Er is verschil tussen vliegroest en echt roest. De foto’s hier geven mij een erg roestig gevoel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mijnheer T(h)ijs,
is dit haalbaar, te repareren ?
Ik geloof wel dat het haalbaar is om te repareren,het is alleen de vraag hoeveel geld,tijd en energie wil je erin wilt steken,om dit project tot een goed einde te brengen.