hallo
ik heb een citroen saxo benzine uit 1998 met 97.000 km op de teller
ik heb hem nu bijna een jaar, hiervoor was hij van mijn oude buurman die hem altijd dealer heeft onderhouden.
8 nov vorig jaar heeft de auto zijn apk gehad en toen had hij dit probleem ook al en heb ik het aangekaard bij de garage.
ik reed ookal in de auto af en toe, toen hij nog van de buurman was, vandaar dat het probleem toen al bekend was.
het probleem is dat hij tijdens het rijden afslaat, dan gaat het lampje van de olie en de accu branden.
ik wil gas geven dat lukt dan niet, hij loopt terug of blijft steken, dit doet hij zowel wanneer de motor draait als wanneer hij tijdens het rijden is afgeslaan. of de auto schokt een beetje tijdens het gas geven
wanneer de lichtjes gaan branden stoppen de radio en de kachel er ook mee. vaak doet de stuurbekrachting het ook niet
tijdens het rijden verneem je al dat de auto raar doet en ik weet als ik dan ga remmen, dat hij dan meestal er mee stopt. ik start en rij er zo weer mee weg
gisteren deed hij tijdens een rit van 50 km de hele tijd raar en op het laatst tijdens het remmen sloeg hij weer af, en wou ik verder met in elkgeval remmen vanwege een auto voor mij en toen wou hij ook niet meer remmen ik kon de rem niet indrukken, terwijl de auto nog aan het uitrollen/rijden was. heb ik hem opnieuw gestard en toen kon ik wel weer remmen.
ik ben hiermee naar 2 garages gegaan, onder andere naar de dealer waar hij altijd is onderhouden.
met hun heb ik geen goeie ervaring. hoge prijzen vragen, wat achteraf niet nodig is. etcetc
hun beweerden later ook weer wat anders, wat ook niet klopte.
de 2de garage heeft de auto uitgelezen (de computer) en kon niks aan storingen vinden, dus dat was allemaal goed. de garage zei ook er is iets mis, maar je moet specifieker zijn met je klachten voordat we beginnen met onderdelen te vervangen.
heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.
alvast bedankt voor het meedenken
mvg,
marga
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb geen verstand van motoren, dus daar kan ik je niet helpen. Waar je je minder druk over hoeft te maken is het remgedeelte. De rembekrachtiging werkt op een vacuum uit het inlaatspruitstuk. Hiervoor moet de motor dus draaien. Wanneer de motor stil valt zul je dus veel harder op je pedaal moeten trappen om dezelfde vertraging te krijgen. Dat is wel even schrikken, maar de auto remt in principe wel en mits voldoende hard op de rem getrapt ook net zo hard.
Dit lijkt me een contactslot dat defect is of losse/vuile contacten aan het contactslot.
Dit kan je makkelijk ohms nameten.
Of de motor starten handrem op en in neutraal zetten en. En met de de bedrading bewegen en de sleutel bewegen terwijl die in het contact zit.
Als je het zelfde symptoom ziet als je met de sleutel beweegt dan moet je het electrisch contact vervangen.
Tip probeer eerst met de sleutel te bewegen.
oke bedankt voor de reacties
ik ga straks de auto starten en bewegen met de sleutel en kijken of dat indd het euvel is
ik heb de truc met de sleutel geprobeerd, maar er gebeurd helemaal niks mee
de auto slaat niet af of wat dan ook:S
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Klinkt meer als een vergaand contactslot, bekend euvel bij de saxo doordat de stuurbekrachting elektrisch wordt gevoed (de pomp dan). Zoals typisch frans zit er geen relais tussen, maar gewoon direct over contactslot. Dit slot brand dan langzaam in…. en geeft hele vage klachten.
De vraag is even waar je woont? Allicht dat er iemand in de buurt is die je kan helpen… menig peugeot / citroen contactslot past, al past de een beter dan de ander qwa bedrading
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ze woont in noordlaren
Kan ze bij franse auto in groningen wel na vragen of ze een contactslot hebben
Groetjes Harry
hoihoi
bedankt voor de reacties
en als het indd het contactslot is, wat kost dat ongeveer?
Ingebrande contacten geven idd vaak vage klachten. Mijn truk was om na te gaan of de bedrading nog goed geleid tov het slot.
Met deze producten kan je ook wat KONTAKT 60 en afweken met Kontakt 61. Lees wel de handleiding op het flesje en doe een veiligheidsbril op en enkel gebruik in goed geventileeerde ruimte. Dit is leuk speelgoed hiervoor
Deze producten zijn goed ik gebruik ze elke dag meerdere malen.
Je moet wel de contactgeleiders goed kunnen bereiken.
Heb nog geen contactslot van een saxo vastgehad dus ik weet niet of je de contactgeleiders goed kunt bereiken.
K_Saxo
Technisch verhaal dit, ik weet niet of marga daar wat aan heeft
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
kontakt-spray zijn lap middellen
Tweede hands kost niet alles, die van ZX, 306, 106, Bgo , Partner alle t/m bouwjaar 1999 passen zonder meer.
Nieuw is stuk duurder maar heb je wel zelfde sleutel
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
[offtopic modus]
@GoodOldDiesel kontaktsprays worden veel gebruikt in grote herstellabs van grote merken. Zowel in witgoed als bruingoed zelfs onder garantie.
Ze worden zelfs geadviseerd door de grote merken zelf als hersteloplossing.
En zelden komt een toestel binnen met zelfde fout en deze is nooit te wijten aan een gereinigd contact.
Wat wel veel mensen (lees hobbyisten) doen is de 60 /oplosmiddel gebruiken en niet afwerken met de 61. 60 = reiniger/oplosser. 61 = beschermer. En dan is dit idd een lapmiddel te wijten aan fout gebruik.
[/offtopic modus]
ps wat doet die reclame boodschap van “Voordat u verder gaat: doe een gratis scan op windows-fouten…” hier? (gebruik geen windows als os)