auto slaat af tijdens het rijden
mamalotje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-09-2010

Gepost: 24 september 2010 04:51 PM

hallo

ik heb een citroen saxo benzine uit 1998 met 97.000 km op de teller

ik heb hem nu bijna een jaar, hiervoor was hij van mijn oude buurman die hem altijd dealer heeft onderhouden.

8 nov vorig jaar heeft de auto zijn apk gehad en toen had hij dit probleem ook al en heb ik het aangekaard bij de garage.
ik reed ookal in de auto af en toe, toen hij nog van de buurman was, vandaar dat het probleem toen al bekend was.

het probleem is dat hij tijdens het rijden afslaat, dan gaat het lampje van de olie en de accu branden.
ik wil gas geven dat lukt dan niet, hij loopt terug of blijft steken, dit doet hij zowel wanneer de motor draait als wanneer hij tijdens het rijden is afgeslaan. of de auto schokt een beetje tijdens het gas geven

wanneer de lichtjes gaan branden stoppen de radio en de kachel er ook mee. vaak doet de stuurbekrachting het ook niet
tijdens het rijden verneem je al dat de auto raar doet en ik weet als ik dan ga remmen, dat hij dan meestal er mee stopt. ik start en rij er zo weer mee weg

gisteren deed hij tijdens een rit van 50 km de hele tijd raar en op het laatst tijdens het remmen sloeg hij weer af, en wou ik verder met in elkgeval remmen vanwege een auto voor mij en toen wou hij ook niet meer remmen ik kon de rem niet indrukken, terwijl de auto nog aan het uitrollen/rijden was. heb ik hem opnieuw gestard en toen kon ik wel weer remmen.

ik ben hiermee naar 2 garages gegaan, onder andere naar de dealer waar hij altijd is onderhouden.
met hun heb ik geen goeie ervaring. hoge prijzen vragen, wat achteraf niet nodig is. etcetc

hun beweerden later ook weer wat anders, wat ook niet klopte.

de 2de garage heeft de auto uitgelezen (de computer) en kon niks aan storingen vinden, dus dat was allemaal goed. de garage zei ook er is iets mis, maar je moet specifieker zijn met je klachten voordat we beginnen met onderdelen te vervangen.

heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.
alvast bedankt voor het meedenken

mvg,
marga

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2010 06:36 PM
  [ # 1 ]

Ik heb geen verstand van motoren, dus daar kan ik je niet helpen. Waar je je minder druk over hoeft te maken is het remgedeelte. De rembekrachtiging werkt op een vacuum uit het inlaatspruitstuk. Hiervoor moet de motor dus draaien. Wanneer de motor stil valt zul je dus veel harder op je pedaal moeten trappen om dezelfde vertraging te krijgen. Dat is wel even schrikken, maar de auto remt in principe wel en mits voldoende hard op de rem getrapt ook net zo hard.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 24 september 2010 07:12 PM
  [ # 2 ]

Dit lijkt me een contactslot dat defect is of losse/vuile contacten aan het contactslot.
Dit kan je makkelijk ohms nameten.
Of de motor starten handrem op en in neutraal zetten en. En met de de bedrading bewegen en de sleutel bewegen terwijl die in het contact zit.
Als je het zelfde symptoom ziet als je met de sleutel beweegt dan moet je het electrisch contact vervangen.
Tip probeer eerst met de sleutel te bewegen.

Profiel  
 
mamalotje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-09-2010

Gepost: 24 september 2010 08:44 PM
  [ # 3 ]

oke bedankt voor de reacties
ik ga straks de auto starten en bewegen met de sleutel en kijken of dat indd het euvel is

Profiel  
 
mamalotje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-09-2010

Gepost: 26 september 2010 11:49 AM
  [ # 4 ]

ik heb de truc met de sleutel geprobeerd, maar er gebeurd helemaal niks mee
de auto slaat niet af of wat dan ook:S

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 26 september 2010 05:01 PM
  [ # 5 ]

Klinkt meer als een vergaand contactslot, bekend euvel bij de saxo doordat de stuurbekrachting elektrisch wordt gevoed (de pomp dan). Zoals typisch frans zit er geen relais tussen, maar gewoon direct over contactslot. Dit slot brand dan langzaam in…. en geeft hele vage klachten.

De vraag is even waar je woont? Allicht dat er iemand in de buurt is die je kan helpen… menig peugeot / citroen contactslot past, al past de een beter dan de ander qwa bedrading

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 26 september 2010 09:03 PM
  [ # 6 ]

Ze woont in noordlaren

Kan ze bij franse auto in groningen wel na vragen of ze een contactslot hebben

Groetjes Harry

Profiel  
 
mamalotje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-09-2010

Gepost: 27 september 2010 01:13 PM
  [ # 7 ]

hoihoi

bedankt voor de reacties
en als het indd het contactslot is, wat kost dat ongeveer?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 27 september 2010 09:08 PM
  [ # 8 ]

Ingebrande contacten geven idd vaak vage klachten.  Mijn truk was om na te gaan of de bedrading nog goed geleid tov het slot.
Met deze producten kan je ook wat KONTAKT 60 en afweken met Kontakt 61. Lees wel de handleiding op het flesje en doe een veiligheidsbril op en enkel gebruik in goed geventileeerde ruimte. Dit is leuk speelgoed hiervoor   Smile
Deze producten zijn goed ik gebruik ze elke dag meerdere malen.
Je moet wel de contactgeleiders goed kunnen bereiken.
Heb nog geen contactslot van een saxo vastgehad dus ik weet niet of je de contactgeleiders goed kunt bereiken.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 27 september 2010 10:09 PM
  [ # 9 ]

K_Saxo

Technisch verhaal dit, ik weet niet of marga daar wat aan heeft

Groetjes Harry

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 28 september 2010 09:05 AM
  [ # 10 ]

kontakt-spray zijn lap middellen

Tweede hands kost niet alles, die van ZX, 306, 106, Bgo , Partner alle t/m bouwjaar 1999 passen zonder meer.

Nieuw is stuk duurder maar heb je wel zelfde sleutel

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 28 september 2010 07:21 PM
  [ # 11 ]

[offtopic modus]
@GoodOldDiesel   kontaktsprays worden veel gebruikt in grote herstellabs van grote merken. Zowel in witgoed als bruingoed zelfs onder garantie.
Ze worden zelfs geadviseerd door de grote merken zelf als hersteloplossing.
En zelden komt een toestel binnen met zelfde fout en deze is nooit te wijten aan een gereinigd contact. 
Wat wel veel mensen (lees hobbyisten) doen is de 60 /oplosmiddel gebruiken en niet afwerken met de 61. 60 = reiniger/oplosser. 61 = beschermer. En dan is dit idd een lapmiddel te wijten aan fout gebruik.
[/offtopic modus]

ps wat doet die reclame boodschap van “Voordat u verder gaat: doe een gratis scan op windows-fouten…” hier?  (gebruik geen windows als os)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook