Wederom een vraag naar aanleiding van een promotiefilmpje. De XM zou als optie hebben gehad dat de rechter buitenspiegel iets omlaag gaat zodra de versnelling in achteruit gezet wordt. Wie kent deze optie? Kan ik dat inbouwen? En zoja, hoe?
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ja, die optie ken ik, heb ik namelijk ook. Ik zal eens in de schema’s snuffelen wat je daar voor nodig hebt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Complete kabelboom in de deur van een auto die deze optie heeft + spiegel met indexeer + regelmodule in de deur
Ouwe mopperkont
Wat is er anders aan de spiegel? Ik had alleen bedrading en een geheugen-en-aanstuurmodule verwacht.
Volgens mij loopt er een kabel voor de index die spiegel in en hebben std. spiegels die niet, maar pin me dr niet op vast.
Ouwe mopperkont
Ja is eigenlijk ook wel logisch. Die spiegel moet natuurlijk feedback geven aan de module over de stand waar die in staat.
Is eigenlijk ook bekend hoe je die stand kunt aanpassen, de stand die de spiegel aanneemt bij inschakelen van de achteruit ?
Uitschakelen of inschakelen naar wens kan meen ik niet he ? Soms heb ik bij achteruit rijden namelijk liever beide spiegels in de normale stand staan.
Uhm, gewoon in zn achteruit zetten en dan met je spiegelinstelknopje ?
Staat in het boekje, dat is zelfs nog te bedenken.
Ouwe mopperkont
Wie heeft zo’n setje dat ik kan inbouwen in mijn 1996 TCT VSX? Kan ik geluk hebben dat de bedrading er al ligt? Mijn gespoten spiegelkap kan ik waarschijnlijk niet behouden bij ombouw?
Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
een VSX uitvoering heeft normaal deze optie !
denk dat er bij jou ooit de verkeerde spiegel gemonteerd is bij vervanging ..
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Nee hoor, mijn vorige XM was ook een VSX en had die optie niet. Het was onderdeel van een pack nogwat.
Maar wat standaard en optie was verschilde ook wel per modeljaar.
Mijn nieuwe sloper heeft het complete systeem erin zitten
Ouwe mopperkont
Deze spiegelverstelling komt ook voor bij sommige Xantias.
Alleen in combinatie met een volelektrisch verstelbaar interieur.