2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aankoop Xantia op Gas
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juli 2004 02:44 PM
  [ # 16 ]

weet waar je zoeken moet Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2004 04:05 PM
  [ # 17 ]

Airco is toch echt standaard vanaf Type II ‘98 .... er is maar één uitzondering en dat is de 1.8 Deauville ( een actiemodel

Ik kijk net op autoweek.nl, en zie dat de 1.9TD Deauville geen airco heeft.
Zie onderstaande link:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=20697&cache=no

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2004 04:11 PM
  [ # 18 ]

Ok, maar ik dacht dat je het specifiek over de 1.8 Deauville had.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 15 juli 2004 05:07 PM
  [ # 19 ]

Een Xantia op gas??

Terugkomend op mijn eerdere mededeling betreffende Peugeot 305 (lekke kop): het was een overbekend verschijnsel! Ook de 505 had er last van. De BX heeft dezelfde motoruitrusting als de 305 (van een 405 weet ik niet of daar problemen mee zijn). Talbots hadden weer geen problemen, die hadden doorgaans goede Simca-motoren.

Bij Xantia: koop een 16V en je hebt geen problemen.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 15 juli 2004 11:03 PM
  [ # 20 ]
Richard Kruizinga schreef:

Een Xantia op gas??

Terugkomend op mijn eerdere mededeling betreffende Peugeot 305 (lekke kop): het was een overbekend verschijnsel! Ook de 505 had er last van. De BX heeft dezelfde motoruitrusting als de 305 (van een 405 weet ik niet of daar problemen mee zijn). Talbots hadden weer geen problemen, die hadden doorgaans goede Simca-motoren.

Bij Xantia: koop een 16V en je hebt geen problemen.

Een Xantia kan dus uitstekend op LPG (behalve de 1.8i 8V) en de BX is ook prima geschikt voor LPG-rijden! Zelfs een XM V6 en BX GTi16V rijden prima op LPG.

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 16 juli 2004 02:37 AM
  [ # 21 ]

Een Xantia kan dus uitstekend op LPG (behalve de 1.8i 8V)

Laughing  Laughing  Laughing

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 16 juli 2004 02:58 AM
  [ # 22 ]
hammie schreef:

Een Xantia kan dus uitstekend op LPG (behalve de 1.8i 8V)

Laughing  Laughing  Laughing

Ja, mijn broer rijdt ook een 1.8i 8v op LPG, maar een ideale combinatie is het niet. Dan zijn de andere motoren veel beter geschikt voor LPG-rijden.

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 16 juli 2004 03:05 AM
  [ # 23 ]

Zoals ik al eerder schreef rij ik met een speciale gaskop rond en dan is er echt niets aan de hand.
Een collega van me heeft een peugeot 406 1.8 16V LPG G3 met 260.000km op de teller en die kreeg van de week te horen dat hij ook voorzichtig moest gaan sparen want zijn kop schijnt op te zijn.
(Ik vraag me trouwens af hoe ze daar achter komen)

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 16 juli 2004 01:21 PM
  [ # 24 ]
hammie schreef:

Zoals ik al eerder schreef rij ik met een speciale gaskop rond en dan is er echt niets aan de hand.
Een collega van me heeft een peugeot 406 1.8 16V LPG G3 met 260.000km op de teller en die kreeg van de week te horen dat hij ook voorzichtig moest gaan sparen want zijn kop schijnt op te zijn.
(Ik vraag me trouwens af hoe ze daar achter komen)

Euh, op de 1.8i (de 8v dus) zit ook een speciale ‘gaskop’. Maar ook daarvan zijn een paar dagen geleden de laatste keer de kleppen van gesteld. Kleppen zijn nu uitgesteld na ong. 150.000 km.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 juli 2004 07:11 PM
  [ # 25 ]
Mambo schreef:

Pas maar op M&M wordt boos Laughing  ....

Ik ben het met je eens , op type II is zonder enige twijfel airco standaard ( op speciale uitvoeringen na ) , laat de rest maar wat roepen hoor M&M , nix van aantrekken Wink

Groet

En kunnen (m.u.v. 1.8 8V) perfect op gas!

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 24 juni 2007 06:34 PM
  [ # 26 ]
winnetou schreef:

..... Bovendien worden LPG auto’s nogal eens niet toegelaten op veerboten, parkeergarages en autotreinen (denk aan de kanaaltunnel). En dat maakt het gebruik van LPG soms minder praktisch…...

Is dit ergens op gebouwd ? Ik heb juist gehoord van onderzoeken dat LPG op zich veiliger is als benzine, alleen tijdens het tanken misschien niet. Ik heb inderdaad in Luxemburg met m’n DS meegemaakt dat bij letterlijk elke parkeergarage een schild stond verboden voor LPG auto’s. Aangezien er geen andere parkeermogelijkheden waren en mijn LPG nippel mooi achter het benzineklepje zit (uit het zicht), ben ik gewoon de parkeergarage ingereden. Mijn auto is daarbij niet ontploft of zo.
Graag uitleg waarom LPG auto’s soms geweerd worden ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juni 2007 08:03 PM
  [ # 27 ]

dat zou wel onderzocht zijn net zoals je snacht geen lpg kan tanken als er niemand bij de pomp aanwezig is Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 24 juni 2007 08:09 PM
  [ # 28 ]

De maatregel kom je voor zover ik weet uitsluitend tegen in het buitenland. Mogelijk dat er daar slechte ervaringen zijn geweest met zelfinbouw installaties. In NL zijn er enogal wat veieligheidsmaatergelen ingebouwd, waardoor een LPG installatie in de regel veiliger is dan een gewone benzinetank.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juni 2007 08:52 PM
  [ # 29 ]

een BX kop op een 1,8 Xant met 8 kleppen zal wel mogenlijk zijn, als je een giga slof vermogen wilt verliezen.

ik heb 4 koppen erbij gehad alle van BX, 1x een 1,6 en de rest 1900 CC koppen.
maar de verbrandingsruimte van de Xantia kop was 6 mm diep, die van de BXen alle meer dan 11 mm.

lijkt me dus een behoorlijk verlies van compressie.
en om zoveel van een kop af te frezen , tja kwee nie of dat wel zal lukken, en of ik dan met de lichthoogte van de kleppen weg kom.

de reden dus miz dat een BX kop wel tegen LPG kan is denk ik de andere verbrandingsruimte annex compressie verhouding.

mvgr wupke:die gewoon de Xant kop heeft laten reviseren,, koste wat meer, maar scheelde gezeur achteraf. Wink

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 01 juli 2007 05:02 AM
  [ # 30 ]
bartjes schreef:

Mijn auto is daarbij niet ontploft of zo.Graag uitleg waarom LPG auto’s soms geweerd worden ?

Dat is precies de reden waarom ze geweerd worden in sommige parkeergarage’s.
Bij een eventuele brand wil je het als brandweerman niet meemaken dat er zo’n tank ontploft.
Gooi als je veel lef hebt maar eens een klein campinggasflesje in een vuurkorf, dan weet je waarom Wink (schiet zo 20 meter weg)

De brandweer wil dus weten welke brandbare stoffen zich in een gebouw bevinden en hoe ze die bij brand kunnen bestrijden. Als daar LPG bijzit maakt het het maken van een aanvalsplan ter bestrijding van de brand stukken ingewikkelder.

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook