Hey,
morgen komt mijn TV module van kenwood aan. Dit moet gedeeltelijk aan de constante 12v en de contact 12v hangen.
Weet er iemand waar ik het beste aftak in een berlingo type 2 (bwj 2006?). Ik heb nog een zekeringkastje liggen dus zekeringen tussen steken is geen probleem.
tnx
Berlingo 1.6HDI
Er zijn meerdere mogelijkheden om ergens 12V vanaf te pakken, echter, pak altijd wel een dikke draad; de dunne draden zijn meestal slechts signaal gevers / ontvangers en als je daar veel spanning vanaf pakt, vindt de computer dat echt niet prettig.
Als ik me niet vergis, zit er bij de zekeringkast links binnenin een dikkere oranje draad. Die kun je pakken voor de contstante. (als ik me niet vergis)
De contact geschakelde 12V kun je het beste van je sigaretten aansteker pakken. Die zijn ook zwaar afgezekerd.
P.s. let op hoeveel vermogen je set verbruikt; als dit erg veel is (150W), zou ik voor een nog betere oplossing kiezen. S6. Ennuh, als je klaar bent; FOTO’s !
Hey Marcel,
de persoon waar ik mijn kenwood stuff aan koop doet bouwt dit dagelijks in. Hij heeft mij verzekert dat de radio contact dit aan konden. Gelukkig zitten er op de kenwood kabelboom ook enkele dubbele contact (wat me zeer goed uitkwam).
Wegwerken van kabels en antenne’s was minder handig, en vooral de grote kast van de tv module was onhandig Maar hij heeft een plaats gekregen aan de passagierskant boven de bekleding.
ik heb enkele foto’s, meer ga ik er overdag nemen
Berlingo 1.6HDI
berlingo1.6HDI schreef:Hey Marcel,
de persoon waar ik mijn kenwood stuff aan koop doet bouwt dit dagelijks in. Hij heeft mij verzekert dat de radio contact dit aan konden. Gelukkig zitten er op de kenwood kabelboom ook enkele dubbele contact (wat me zeer goed uitkwam).
Wegwerken van kabels en antenne’s was minder handig, en vooral de grote kast van de tv module was onhandig Maar hij heeft een plaats gekregen aan de passagierskant boven de bekleding.
ik heb enkele foto’s, meer ga ik er overdag nemen
Wow nice gedaan!
Ik wil ook iets in die aard, ik heb dus een 12” scherm met dvd of om snel foto’s te bekijken via sd cart, maar ik heb er alleen de kabel voor het stopcontact nog van.
Was nu aan’t denken om zo een 12V naar 600W omvormer erin te plaatsen zoals deze
Is ook handig om de lap-top op te laden, of een licht koffie zet apparaat(denk aan een gewone senceo dan) etc.
Of zijn de meningen van ervaren gebruikers van die omvormers hier anders over?
Of mensen met slechte ervaringen?