Re: mijn ZX tdi
http://groups.msn.com/seattoledos/erwinszxke.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=145
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
het is bij mijn weten een echte TDi hoor
dan zal het wel niet de orginele motor zijn want psa groep hebt geen tdi gehad
zal eens een foto maken, weet in ieder geval dat het zeer zeldzaam was ( zeiden ze hier in de garage) die motor zou zeeeer zeldzaam zijn in belgie
ik zie wel degelijk een intercooler zitten !!!! dacht dat ie 90pk had
Dus is het gewoon een 1.9TD
niets bijzonders al rijden er in belgie een stuk minder ivm de belasting over het vermogen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Inderdaad,
een ZX 19td komt minder voor dan een 1.4i,
maar om nu te zeggen dat het een unicum is…
blijft wel een hele leuke auto natuurlijk
ahum ops: zouden die foto’s wat kleiner kunnen, ik krijg zoniet echt een overzicht van hoe het geheel er uit ziet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik heb even van de foto’s links gemaakt: als je nu de link opent dan verkleind ie ze voor je…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nee, een TD heeft ook een intercooler…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
keeeeeeeeeeej geen TDi dus
nou dan moet ik zeggen dat ze me bij de citroen garage goed liggen hebben. wel erg tof
Mwa, ,maakt verder ook niet uit, alleen PSA heeft besloten om het TD te noemen(Turbo D) en VAG noemt het TDI..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
maar als je het bekijkt , is het dan eigenlijk wel een TDi , want er zit een intercooler op, alleen noemen ze het bij citroen gewoon TD of hoe moet ik nou bekijken??? :
zxtdike schreef:maar als je het bekijkt , is het dan eigenlijk wel een TDi , want er zit een intercooler op, alleen noemen ze het bij citroen gewoon TD of hoe moet ik nou bekijken??? :
Ik weet niet of de i in TDI staat voor intercooler, kan ook staan voor ‘indirect’ of ‘injection’
Tenslotte heeft de gti ook geen intercooler net als de SDI enzovoorts
Bij psa doen ze het als volgt:
D=Diesel=+/-70pk
SD-Soft? Diesel wel een turbo, geen intercooler =+/-75pk
TD=Turbo Diesel met turbo en intercooler= +/-90pk
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
aaaaaaaaaaah owkeeeeej, ik ben tevreden. ik heb 90pk. voor mij blijft een het een TDi.
wel erg bedankt voor de uitleg hoor !!!!!