Hallo allemaal,
Wat betreft die biesjes onderaan, dat schijnen notiore verzamelplaatsen voor roest te zijn. Het water blijft er min of meer in staan, en het scherpe metaal sneed meestal in de lak (en erdoor).... Goede reden om ze bij een restauratie weg te laten. Tegenwoordig zijn er volgens mij wel goede kitsoorten waarmee je ze zonder schade vast kunt zetten, maar dit terzijde.
Wat betreft de achterspatborden… ik vrees dat ik zo ook nog een uitdaging erbij heb…... Ben bezig met strak maken van twee vervangers voor mijn eigen achterspatborden, maar als die te smal zijn…..
Van tevroren dan maar wat wijder buigen
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
‘t Is maar heel miniem, maar ik denk dat ik het bij hogere snelheden en met 4 personen hoor. Nu hoor ik het minder, misschien is het achterscherm bijgeplooid of zo. Op de banden kan ik iig niks bespeuren…
Weet niemand waar ik zo’n kapje om mijn halogeen koplamp vast te houden (zwart rond ding met veer er in) kan kopen? En stelschroeven om mijn koplampen recht te houden? Er is er ook een zoekgeraakt…
Kijk eens in je keienbak….
Keienbak?
Oud ijzer magazijn komt dichter in de buurt…...
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
LOL, ik zal dat vrijdag ‘ns bekijken!
Straks ga ik dus eens gaan kijken in de keienbak. Heeft iemand er ‘n idee van hoe het komt dat mijn voorkant véél sneller inzakt dan mijn achterkant, terwijl net de voorkant nieuwe bollen en voorraadbol heeft en de achterkant het moet doen met bollen die half ‘op’ zijn?
Gewicht.
De neus is het zwaarste deel van de DS, en dus zal die eerder zakken dan de achterkant, die vrijwel leeg is. Om dezelfde reden komt ook eerste de achterkant omhoog, en pas daarna de voorkant.
Succes met je keienbak, ik heb gisteren die van kij ontreost. Helaas, het ding is een tikkie krom maar omdat ie toch aan wat andere delen vast komt te zitten niet echt een probleem.
Neem desnoods ff een magneetje mee als je niet zeker bent van de kwaliteit van het blikwerk, en ga je ermee aan de slag, zorg er dan voor dat de ontwateringsgaten niet dichtgesmeerd worden.
Misschien de binnenkant insmeren met owatrol, en daarna overschilderen/spuiten, en elk jaar ff schoonmaken en controleren van binnen, volgens mij gaat je keienbak dan lekker lang mee.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Gewicht.
De neus is het zwaarste deel van de DS, en dus zal die eerder zakken dan de achterkant, die vrijwel leeg is. Om dezelfde reden komt ook eerste de achterkant omhoog, en pas daarna de voorkant.
Succes met je keienbak, ik heb gisteren die van kij ontreost. Helaas, het ding is een tikkie krommaar omdat ie toch aan wat andere delen vast komt te zitten niet echt een probleem.
Neem desnoods ff een magneetje mee als je niet zeker bent van de kwaliteit van het blikwerk, en ga je ermee aan de slag, zorg er dan voor dat de ontwateringsgaten niet dichtgesmeerd worden.
Misschien de binnenkant insmeren met owatrol, en daarna overschilderen/spuiten, en elk jaar ff schoonmaken en controleren van binnen, volgens mij gaat je keienbak dan lekker lang mee.MVG, Peter
Aan dat gewicht had ik nog niet gedacht!
Ik ben nog altijd niet bij de DS geraakt vandaag, ik hoop ze nog te zien voor ik naar Parijs vertrek!
Ondertussen in Parijs het zoekgeraakte rondetje gevonden om mijn koplamp vast te zetten. Qua verlichting werken alle stadslichten, alle grootlichten en één dimlicht. Het andere krijg ik aan de linkerkant niet aan de praat, terwijl als ik de module aan de rechterkant inplug ik wel licht krijg, ik ga met een multimeter dus eens het circuit links uitmeten. Ook ben ik voor mijn linkerkoplamp nog altijd de grote stelschroef kwijt, kan ik dat makkelijk met iets vervangen?
Vandaag merkte ik op dat er onder de motorkap iets op straat lekt als de motor aan staat. ‘t Is volgens mij water, want ik ruik er niks aan maar als ik van de bovenkant kijk, zie ik niks abnormaals.
(toen ik de lampen aan het testen was, stonden de deuren open en de radio luid. Toen ik wou starten om haar te stallen was de batterij natuurlijk leeg )
Zet eens met draaiende motor op een brug, dan zie misschien meer?
Zou condens kunnen zijn, maar ik verwacht eerder dat er een slang of slangaansluitng niet meer jofel is. En, werkt de kachel? Die willen ook nog wel eens lekken, vandaar.
Suc6 met zoeken,
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Die brug is hier niet echt voor de hand, maar het staat vast dat ik dat probleem opgelost wil zien. Tot nu toe kon ik geen lekkende slang zien, maar ja, ‘t is daar ook zo vol! ik weet niet of de kachel werkt, dat zal ik volgende week moeten bekijken
waterpomp???
Is die goed te zien?
Waterpomp kun je zelfs bij de IE versies zien zitten. En, wel eens gedacht aan kijken met je handen? Zoalng de motor draait is het handig om dat niet bij draaiende delen te doen, maar als de motor niet draait kun je ook eens met je handen langs de plekken gaan die je niet kunt zien. Op die manier kom ik regelmatig nattigheid tegen waar ik het niet verwacht had.
Suc6
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Dat lekken is even plots weer opgehouden als het begonnen was.
Ondertussen weer nieuwe problemen:
*linker dimlicht werkt niet (de lamp krijgt geen stroom, er is dus volgens mij ergens een kabelbreuk of zo )
*claxon werkt niet
*het interieur krijgt niet warm
*als ik afrem, hoor ik precies van rond mijn stuur een ‘klok’ geluid, net een fles water die wordt leeggegoten
*af en toe hoor ik linksachter rare geluiden, kunnen dit de achterbollen zijn? Anders denk ik dat het achterscherm tegen band schuurt, want er is niet veel plaats tussen. Raar, bij m’n rechterachterscherm heb ik heel wat over!
Maar ach, ik reed vandaag 100 snelwegkilometers aan snelheden tussen de 90 en 130 per uur zonder trillen of zo. Enkel het vele windgeruis stoort me wel (verschrikkelijk…). Is er veel windgeruis bij DS’en die in concoursstaat zijn?