5 van de 31
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 27 augustus 2010 08:57 AM
  [ # 61 ]

het bleek toch de hoes te zijn die eerder vervangen was.
De klem aan de binnenkant was losgeraakt.

De uitlaat is inmiddels ook vervangen, met een prachtig verchroomd laatste stuk.
Kennelijk vond onze lokale garagist dat je geen gewone rechte uitlaat onder een CX kunt zetten, dus heeft hij zijn best gedaan er een fraai exemplaar onder te regelen; met succes!

(Beetje bling bling is het wel, maar dat mag best ...)

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 augustus 2010 10:27 AM
  [ # 62 ]

Verchroomd…? Nou nog spinners op je velgen… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 augustus 2010 01:59 PM
  [ # 63 ]

Pics, or it didn’t happen!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 augustus 2010 02:15 PM
  [ # 64 ]
Tinfoil schreef:

het bleek toch de hoes te zijn die eerder vervangen was.
De klem aan de binnenkant was losgeraakt.

De uitlaat is inmiddels ook vervangen, met een prachtig verchroomd laatste stuk.
Kennelijk vond onze lokale garagist dat je geen gewone rechte uitlaat onder een CX kunt zetten, dus heeft hij zijn best gedaan er een fraai exemplaar onder te regelen; met succes!

(Beetje bling bling is het wel, maar dat mag best ...)

zo zo een echte Pallas uitlaat dus toe maar Smile

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 27 augustus 2010 10:06 PM
  [ # 65 ]
Pascal schreef:

Pics, or it didn’t happen!

okay dan:

de bocht is wat ruim, waardoor de uitlaat een beetje op de Citroën SM-positie zit: ver naar buiten, dus.

getuige ook de laatste foto:

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 augustus 2010 02:05 PM
  [ # 66 ]

Aaaahhhhhh!
Oeehhhh!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 26 september 2010 10:28 PM
  [ # 67 ]

nu weer wat nieuws:
het viel me al op dat de laatste tijd de banden relatief snel druk verloren.
Al een keer naar de bandenboer geweest, die mij van nieuwe ventielen voorzag.
Dat leek te helpen, maar slechts korte tijd, dus ben ik gisteren toch maar eens teruggeweest.

Na lang zoeken vond men dat de binnenkant van de velg zodanig geoxideerd was, dat de band niet geheel aansluit op de velg. Daardoor verliest de band langzaam lucht en dus druk.
Eén velg hebben ze nu geschuurd en van vloeibaar rubber voorzien en daarna de band weer gemonteerd.
De opmerking erbij was echter dat dit slechts een half jaar zal werkn en dat de velgen eigenlijk gestraald en eventueel gespoten dienen te worden.

Klinkt dit jullie bekend?
Het klinkt mij plausibel in de oren, alleen is stralen en poedercoaten weer een kostbare zaak ...
(Daarbij vind ik poedercoaten nog steeds niet mooi; hett contrast tussen de hoge en lage delen wordt dan te groot (bij 2 kleuren) of verdwijnt (bij 1 kleur) ik zou gaan voor stralen en afdraaien en afdekken met blanke lak.)

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2010 10:33 PM
  [ # 68 ]

En anders steek je er toch binnenbanden in.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2010 10:37 PM
  [ # 69 ]

Foei foei foei! bij tubeless banden geen binnenbanden monteren!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2010 10:39 PM
  [ # 70 ]

Want? Ik had op de Berlingo achter ook een binnenband, omdat de tubeless band altijd leeg liep.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 26 september 2010 11:33 PM
  [ # 71 ]

De tubeless band en velg zijn niet ontworpen en getest op het gebruik van een binnenband. Het zou kunnen dat de binnenband een islolatielaag vormt waardoor de warmteafvoer naar de velg wordt belemmerd en de temperatuur te hoog wordt.
Verder heb ik bij mijn trx’en ook altijd problemen met luchtverlies gehad. Sinds een paar jaar laat ik ze daarom standaard monteren met bandenkit en sindsdien nooit meer problemen gehad. Dit functioneert volgens mij gewoon een bandenleven lang. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat het lekken weer begon.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2010 11:43 PM
  [ # 72 ]

Veiligheidsaspecten zijn de belangrijkste reden voor het verdwijnen van de binnenband. Een tubeless band waar een spijker in gereden wordt loopt langzaam leeg. Een band met binnenband waarbij hetzelfde gebeurt klapt in 9 van de 10 gevallen. Dit is door tests ook bewezen. Stel je voor dat je band klapt bij 100 km/u…..

Dan het volgende:
De buitenband heeft dus aan de binnenkant een extra laag, noem het beter een voering, die de binnenband vervangt.  Die maakt dat de ruimte tussen de velg en de band aan de binnenzijde wat kleiner wordt.Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. ( want er is minder ruimte voor die band) Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 27 september 2010 11:26 AM
  [ # 73 ]
freek schreef:

Verder heb ik bij mijn trx’en ook altijd problemen met luchtverlies gehad. Sinds een paar jaar laat ik ze daarom standaard monteren met bandenkit en sindsdien nooit meer problemen gehad. Dit functioneert volgens mij gewoon een bandenleven lang. Ik heb in ieder geval nooit gemerkt dat het lekken weer begon.

Er was inderdaad enige tegenspraak tussen de opmerking van de monteur dat bandenkit maar een half jaartje hield en zijn voorman, die opmerkte dat ik gewoon een keer terug moest komen om alle banden te laten doen, om dan van het probleem af te zijn.

Nou ja, binnen nu en een paar weken gaan de winterbanden er weer onder; kan ik een half jaar nadenken over wat te doen met deze velgen ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 september 2010 11:33 AM
  [ # 74 ]

Een rondje kitten is allicht goedkoper dan vier andere velgen of deze velgen restaureren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 september 2010 12:56 PM
  [ # 75 ]

Nou, wat ik ervan heb gezien worden banden altijd met een lik vet gemonteerd. Dat zou het toch moeten doen !? Als die TRX-en er nooit af zijn geweest, is de boel droog geworden en krijg je haarscheurtjes en dat los je volgens mij prima op met een likkie vet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
5 van de 31
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook