Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
CLL Martin schreef:Het revisie bedrijf dat voor Auto Renaissance alle motoren reviseert.. geen idee wie dat zijn. Ze zullen in A’dam zitten denk ik en doen heel veel DS motoren. Ik heb een rondje gereden in een DS met een onlangs gereviseerd 21 blok en dat was erg merkbaar vergeleken met mijn DS21 uit 69. Veel mooier lopen, veel meer trekkracht en geen olie lekkage.
Als het mijn DS was, zou ik wel willen weten wie de motorrevisie doet en ook gewoon mee willen kijken bij de revisie. Is aan jou natuurlijk…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hans Grossouw in Amstelveen doet dat werk voor ze. Een absoluut top bedrijf voor DS-motorrevisies. Ik heb zelf al zo’n 30 motoren door hun laten doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
daan schreef:Lekker in de weer daar goed bezig,maar wat doen ze met de rest van de roest die nog in de holle ruimte schuilt.
Zo te zien op de foto’s,wordt de bodemplaat er weer snel tegen aangelast zonder verdere aandacht aan de holle ruimte te schenken!!
De foto’s laten niet alle stappen zien.. alles wat rot is is eruit geslepen en nieuw ingelast. Wat er inwendig wel blijft zitten is hard, word schoongemaakt en helemaal ingesmeerd met antieroest spullie! Ook de nieuwe delen worden vanbinnen eerst ingesmeerd voor de boel dicht gemaakt wordt. Als de DS klaar is worden de holle ruimtes ook nog volgeblubberd met waxoil!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En, rene weet heel goed wat ie doet. Anders had ie noooooooit een chassis voor mijn cabrio mogen bouwen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
CLL Martin schreef:daan schreef:Lekker in de weer daar goed bezig,maar wat doen ze met de rest van de roest die nog in de holle ruimte schuilt.
Zo te zien op de foto’s,wordt de bodemplaat er weer snel tegen aangelast zonder verdere aandacht aan de holle ruimte te schenken!!
De foto’s laten niet alle stappen zien.. alles wat rot is is eruit geslepen en nieuw ingelast. Wat er inwendig wel blijft zitten is hard, word schoongemaakt en helemaal ingesmeerd met antieroest spullie! Ook de nieuwe delen worden vanbinnen eerst ingesmeerd voor de boel dicht gemaakt wordt. Als de DS klaar is worden de holle ruimtes ook nog volgeblubberd met waxoil!
Dat wilde ik even lezen perfect
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
En dan had rene ook niet de cabrio"s van Joost, de Currus, mijn break, mijn 23i enz mogen doen.
Fantastische lasser & plaatwerker met nog zat ruimte voor klussen, maak er gebruik van zou ik zeggen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hebben we het hier over “Rene Las”? Die heeft de dorpels van mijn DS break gedaan. Vakwerk.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jups.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Daarom heb ik dus erg veel vertrouwen in Renaissance betreft de restauratie. Ze laten zaken die erg nauw komen door vakmensen doen. (zoals dus het laswerk en de motor revisie) Dit wordt m’n dagelijkse auto, winter en zomer, dus het moet gewoon goed gebeuren!
Toch ben ik wel blij dat er hier mensen zijn die het bevestigen dat de juiste mensen/bedrijven aan het werk zijn.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
René is ook en volgens mij vooral ZZP-er
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja klopt, renaissance huurt em in..
Martin,
Pas je op dat deze niet mooier ( en duurder ) wordt dan je zwarte DS? Straks durf je er niet mee door de pekel te rijden. En daar was ‘ie in eerste instantie toch voor bedoeld?
Grossouw in Amstelveen is goed. Heb daar weliswaar geen DS-ervaring mee, maar kwam daar vroeger altijd voor m’n motoren. Ze leverden altijd vakwerk af, nooit geen enkele klacht gehad.
robbertkars schreef:En dan had rene ook niet de cabrio"s van Joost, de Currus, mijn break, mijn 23i enz mogen doen.
Fantastische lasser & plaatwerker met nog zat ruimte voor klussen, maak er gebruik van zou ik zeggen
De man zal goed zijn begrijp ik,maar laswerk doe ik liever zelf.Ik hou het wel even in mijn achterhoofd, voor de toekomst weet je het maar nooit.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zou willen dat ik het zelf kan, helaas nooit echt ontwikkeld talent
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Erict schreef:Martin,
Pas je op dat deze niet mooier ( en duurder ) wordt dan je zwarte DS? Straks durf je er niet mee door de pekel te rijden. En daar was ‘ie in eerste instantie toch voor bedoeld?
Grossouw in Amstelveen is goed. Heb daar weliswaar geen DS-ervaring mee, maar kwam daar vroeger altijd voor m’n motoren. Ze leverden altijd vakwerk af, nooit geen enkele klacht gehad.
Nou.. mooier wordt ze voorlopig niet hoor.. het orginele(redelijk gare) plaatwerk gaat er weer lekker terug op voor komende winter. Kwa kosten hou ik het echt wel goed in de gaten.. ik heb een aantal zeldzame gitaren verpatst en vandaar dat de revisie motor er ook nog wel af kan!