Hallo iedereen, ik ben een berlingorijder uit Belgie. Ik rijdt nu 4 jaar met een berlingo bestelwagen en zou graag een nieuwe bestellen. Aangezien ik toch wel wat op modderige wegen door het bos rijdt in de winter overweeg ik de optie gripcontrol te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee mss ? Het maakt er geen 4x4 van, dat weet ik, maar misschien is dit juist dat beetje dat ik op momenten te kort kom om niet vast te rijden in de modder. Deze optie wordt in Belgie amper besteld en zodoende ben ik nog niemand tegengekomen die me er raad in kan geven. Heb wel een paar filmpjes gevonden op het net van de peugeot 3008 met deze optie en van een fiat fiorino met traction + (volgens mij zelfde als gripcontrol), maar niet echt veel over te vinden. Op de Franstalige citroen websites wordt enkel het belang in sneeuw besproken, maar niets over modder en bosgrond. Een dangel zou ideaal zijn, maar is nogal prijzig. Heb ook gezien dat citroen samenwerkt met een franse firma genaamd FAM die een gelimiteerd slipdifferentieel inbouwd bij nieuwe wagens van groep PSA. Is dit hetzelfde als gripcontrol of zit daar nog een verschil op?
Alle reacties zijn welkom.
mvg
Ik had er nog nooit van gehoord… Ben er wel benieuwd naar iig. Sorry dat ik u niet verder kan helpen.
Limited slip diff is een tof iets, zetten ze vaak op een 4X4 ipv een full locker.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik denk dat LoNeR dit bedoeld
http://www.autokanaal.be/auto/citroen/berlingo/aid869082/grip-control-voor-de-citroen-berlingo.aspx