Steeds als nét de motor loopt hoor je een gierend geluidje ( niet écht hard) !gaat na 1 minuut weer over…
Is dit de waterpomp? (nergens lekkage) of het spanlager distieriem?, Dynamo is ook OK
Het is een Ax met Tu1 blokje..
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lijkt me de V-snaar naar je dynamo.
Even aanspannen kan piepen verhelpen, maar meestal betekent het dat je binnen niet al te korte tijd de snaar zult moeten vervangen…
Kost geen drol.
‘Spirit of avant-garde’
kan ook je spanrol zijn zoals je zelf zegt. Probeer een te lokalisren als je voor de kap staat merk je het zo waar het piept.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wanneer zijn de riemen (V-snaar,D-riem) voor het laatst vervangen?
Een spanrol mag eigenlijk niet piepen (deze heeft minimaal dezelfde levensduur als de riem zelf) als deze netjes met de D-riem wordt meeverwisseld….
Maar ik ken genoeg verhalen van mensen die alleen een riempje vervangen en binnen niet al te lange tijd alsnog met een kapotte spanrol staan…
‘Spirit of avant-garde’
V snaar is aangespannen…piep zit er nog.
De D riem zou 30.000 KM oud zijn, volgens de verkoper, maar hoe het is met dat spanrolletje ???Ik ga het plastic eens verwijderen rond de distri, en probeer het te lokaliseren!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)