11e int. besteleendmeeting, 24-26 september te Leersum
Gepost: 16 september 2010 12:28 PM

24-26 september 2010

11e int. besteleendmeeting
11eme rencontre int. de la 2cv camionette
11. int. Kastenententreffen
11th int. 2cv Van meeting

(pour/voor/for/für 2cv;  AU, AZU & AK)

Leersum, SVR camping “de Boterbloem” http://www.boterbloem.com 

Camping ‘Boterbloem’
Ameronger Wetering 2
3958 MD Amerongen
0343-451757
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) 

Info; http://members.multimania.nl/besteleendmeeting  & www.citroenazu.nl

Programma/Program/Programm/Activité:

vrijdag 24 september:

Aankomst/Arrive/Arrival

Zaterdag 25 September:

ochtend/morning/:
aankomst
Kofferbakverkoop
Bourse d’echange/Parts market/ Teilemarkt

14:00 Rondrit / Rundfahrt/ Tour

avond/evening/soir/abend:

BBQ

zondag 26 september:

Onderdelenmarkt/Bourse d’echange/Teilemarkt/Parts market

de Besteleendspelen (Azuïsche spelen)
Jeux d’AZU
AZU spielen
AZU Games

Profiel  

Gepost: 24 september 2010 12:10 PM
  [ # 1 ]

Upje…

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 25 september 2010 10:20 PM
  [ # 2 ]

De tourrit van vandaag was in elk geval geen succes !!

Volgend jaar heb ik ongetwijfeld een ander programma op de laatste zaterdag in september dan Leersum e.o.

Profiel  

MichielMaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 25 september 2010 10:53 PM
  [ # 3 ]

Is het zondagprogramma met de onderdelenmarkt ed. vrij toegang of alleeen voor leden. ??

http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/ en Berlingo
Er is meer in het leven dan een Volvo.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 september 2010 10:54 PM
  [ # 4 ]

Wat is er gebeurt waardoor het niet was wat je er van verwacht had Jeroen?

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 25 september 2010 11:03 PM
  [ # 5 ]

Tijdens de rit vanmiddag vond een meneer met een Jeep om na het passeren van een rij zo’s 20 besteleendjes dat hij ineens vooorang had. De achterste eendjes (en ook het overig verkeer) stond daardoor 10 minuten stil.
De eerste 20 eendjes waren zo “attent en fatsoenlijk” om door te rijden, dus toen de blokkade opgeheven was….. weg eendjes.
Geen route op papier en geen GSM nr van de meneer in de Ami voorop….... dus na 5 km was de tocht over.

De meneer in de Ami had voor de tocht nog gezegd niet door Wijk bij Duurstede te rijden omdat het daar erg druk was ivm een evenement. En waar ging de karavaan direct naar toe, vanuit Leersum ?? Nou raad eens ..... rechstreeks naar Wijk bij Duurstede. Met de meneer in zijn Ami voorop.

Erg lullig als je een leuk tochtje wil gaan rijden zo’n 130 km van huis…..... en na 5 km is het feest alweer over.

P.S. de organisatie legt de schuld bij de meneer met zijn Aso-bak (Jeep).

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 september 2010 11:10 PM
  [ # 6 ]

Tja, dan is de kans natuurlijk groot dat dit volgend jaar weer zal gebeuren…  Confused

Hoe dan ook, ik vind het niet erg netjes tegenover de (waarschijnlijk vele) mensen die zich doorgaans belangeloos hebben ingezet voor een evenement met de bedoeling het te laten slagen, zonder verdere input slechts een negatieve klank op dit forum te plempen.
Ik kan er natuurlijk niet over oordelen, maar ik mag toch aannemen dat hier vanuit de organisatie geen opzet in het spel was.

Profiel  

MichielMaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 25 september 2010 11:13 PM
  [ # 7 ]

Ik zie het als een persoonlijke ervaring van jeroen-2cv en dat mag hier toch wel gemeld worden??

http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/ en Berlingo
Er is meer in het leven dan een Volvo.

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 25 september 2010 11:15 PM
  [ # 8 ]

Nee er was idd geen sprake van opzet. Maar een lullige bijeenkomst van omstandigheden.
Maar bij een goede opzet/aanpak, was het niet nodig geweest dat de route voor de mensen in de achterste gelederen al na 5 km over was.

Maar ik zet zelf zo nu en dan ook wel eens route uit….. maar ik neem altijd wel een aantal regels in acht om dit soort dingen te voorkomen:

Vermijd plaatsen waar op dat moment zeer drukke evenementen zijn.
Werk de route uit op papier
Geef een 06 nr van de organisatie voor het geval dat…..

En tijdens het rijden:

Houdt je achterligger in de gaten en rem/stop als je deze kwijt raakt. En sein met je lichten naar je voorligger om deze ook te laten stoppen.
Wacht na drukke (kruis)punten tot de laatste wagen weer aansluiting heeft gewonden bij de rest, en ga dan verder rijden.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 september 2010 11:20 PM
  [ # 9 ]

Helder! Voor een geslaagde gezamenlijke toertocht is het vereist rekening met elkaar te houden.

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 26 september 2010 12:46 AM
  [ # 10 ]
MichielMaas schreef:

Is het zondagprogramma met de onderdelenmarkt ed. vrij toegang of alleeen voor leden. ??

het is vrij toegankelijk

Vandaag was er “tussen de bedrijven door” ook onderdelenmarkt/kofferbak verkoop.
Alleen Els Fortunati (Stichting Behoudt 2CV) stond er met de Jumper/kraam.
En 1 iemand verkocht wat schaalmodellen.

Wellicht dat er morgen een groter aanbod is.

Zoek je iets speciaals? Dan kun je zondag 26 september beter naar de A t/m ZX markt gaan in Kerkrade

Profiel  

Gepost: 27 september 2010 01:56 PM
  [ # 11 ]

Iets over de organisatie;

Die is er hier dus eigenlijk niet. Er is geen club van besteleenden, dus geen bestuur enzo, alleen wat enthousiastelingen die het leuk vinden zo veel mogelijk besteleenden te zien gedurende een weekend. De een doet dan dit en de ander doet dat.

De rondrit is al 10 jaar wel een succes.
De man die de rit ‘organiseert’ doet dit al die jaren belangeloos en stopt er veel tijd in.
Hij had de route ‘s ochtends nog gereden en toen was een bepaald deel van de route bij Wijk bij Duurstede nog niet afgesloten.
Het is jammer dat het nu eens een keer fout ging voor de laatste +/- 8 auto’s, maar het is niet anders, dat is gebeurd.

Wat ik wel jammer vind Jeroen, is dat je op zo’n ‘vriendelijke’ manier je ongenoegen aan de ‘organisatie’ op de meeting kenbaar maakte. Vond ik niet erg sjiek. Je kwam overigens met een Acadiane (mooie kar trouwens) en geen besteleend wat eigenlijk al niet de bedoeling is en je mocht gewoon meerijden, dat heeft diezelfde ‘organisatie’ je toch ook niet verboden?

Kortom, laten we wat toleranter met elkaar omgaan en niet zo kort voor de kar staan.
Zoals Patje al schrijft het zijn allemaal vrijwilligers en het is jammer dat er nu wat van die mensen door dit voorval met een wat naar gevoel naar huisgingen…

Maar goed, genoeg hierover en op naar de 12e besteleendmeeting!  Smile

Profiel  

jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 27 september 2010 02:28 PM
  [ # 12 ]

Sorry Martijn,

Maar bij terugkomst had ik het ook even helemaal gehad.
Ik ga 130 km van huis om even te kijken en een leuke rit te gaan rijden.
Dat ik met een Aca achteraan in de rij aan mag sluiten, daar zit ik niet mee.
De DS/ID reed een paar auto’s voor me en dat was ook een “vreemde eend” in de bijt.
Als dan na een paar km al het evenement door omstandigheden voor een kleine groep om zeep is, dan word ik hier eerlijk gezegd niet vrolijker van.

Als je dan van de organisatie of omstanders te horen krijgt dat alleen die “Hork” met de Jeep oorzaak is van de ellende, pakt dit niet bij mij. Even wachten op de achterblijvers was minstens zo “netjes” geweest van de eerste 20 voertuigen.

Maar goed…... jammer dat het zo uit moest pakken. Jij kon er uiteindelijk ook niks aan doen.

Ik hoop dat je er begrip voor op kunt brengen dat ik het het risico niet meer neem om “even” 260 km te rijden voor een ritje van amper 5 km.

Sterkte en succes met de 12e meeting, en hopelijk gaat het dan voor jullie wel goed.

Jeroen

p.s. bedankt voor het compliment voor de Aca Smile

Profiel  

Gepost: 27 september 2010 02:49 PM
  [ # 13 ]

For the record, de rest van de groep heeft wel degelijk enige tijd een stukje verder staan wachten maar er kwam niets meer…

Die 06 had daar wellicht uitkomst geboden en die nemen we dus mee voor de volgende keer.

Maar omdat het al die jaren goed was gegaan hebben we hier nooit over nagedacht eigenlijk…

Profiel  

siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 580

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 29 september 2010 12:03 AM
  [ # 14 ]

ach was harstikke gezellig! volgend jaar blijf ik langer en ik denk ook wel slapen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook