Beste XM’ers.
Van de een op de andere dag heb ik een tik in het stuur bij het draaien.
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat deze tik, maar je mag gerust klap zeggen, het best voelbaar is waar de stuurstang vast zit aan het stuurhuis.
Iemand een idee wat dit kan zijn, voelt toch wel akelig aan bij het sturen.
Heb je ook al gevoel/gekeken aan het andere eind van de stuurstang, de spoorstangkogel?
Niet te lang mee blijven doorrijden, als het de spoorstangkogel is, en deze komt los, kun je niet meer sturen.
Ja hoor, maar daar voelde ik het minder. Het is echt in het stuurhuis, ik weet niet welk soort besturing ik heb, maar ik vermoed Diravi. De dame is een 2.0i van 1990. Aan het eind van de stuurstang zit er een flens waarmee het stuur aan het stuurhuis zit. Hier juist onder bovenop het stuurhuis zit er een grote rondelle. Als het stuur deze tik maakt zie je deze rondelle verspringen door de tik. Het is hier dus ook dat de klap het beste voelt. Het is net of er een vertanding verspringt.
Het is net of er een vertanding verspringt.
Dat zal wel het geval zijn .
Slijtage lijkt me .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat wordt dus een ander stuurhuis er in zetten.
Je hebt in ieder geval geen Diravi, dat is alleen op V6-en geleverd.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb wel stuurhuizen liggen scheelt je een boel uitbouwen op de sloop
Ouwe mopperkont
Beste XM’ers,
De tik in het stuur is opgelost.
Vanaf het stuur loopt er een as naar het stuurhuis. Vlak boven het stuurhuis zit er op deze as een klemstuk wat dus geklemt wordt op de as, met spiebanen, van het stuurhuis. Dit klemstuk zat los omdat de bout was los getrilt en verloren is gegaan. Hierdoor ontstond dus ook geluid alsof er tanden over elkaar schoten wat dus ook werkelijk gebeurde.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Das mooi, scheelt je een hoop werk en een stuurhuis.
Gefeli!
`t Kan soms gelukkig ook nog eenvoudig op te lossen zijn.
Scheelt weer een boel poen en tijd en ergernis.
Zweef ze !
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94