Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hoe zien de bougies eruit ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Zwart en zeiknat. Ik hoop vandaag een andere module te monteren.
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
spanning op bobine kan je toch meten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar de module mag je nooit met een gloeilamp-tester controleren. Dan is ie meteen stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik wil me er niet teveel mee bemoeien, maar ik lees dat de toerenteller uitviel. Mijn DS wilde niet lopen, geen vonk en nadat ik het draadje voor de toerenteller had losgenomen had hij wel vonk. Ik lees ook dat de dynamo heet werd, kan een kortsluiting zijn en als je 1+1 bij elkaar optelt: dynamo heet, toerenteller defect plus geen vonk dan denk ik aan een kortsluiting in of naar de toerenteller.
Succes!
Gisteravond tot laat bezig geweest. Ik heb de module vervangen (ik moet nog wel uitzoeken of ie echt helemaal kapot is). Bougie’s schoongemaakt, en ja hoor na veel horten stoten en klappen in de uitlaat ging ie lopen (straal bezopen). Daarna na op gevoel de onsteking bij gesteld. Met een beetje geluk kan ie dus toch naar de spuiter. Alhoewel ik dat nu minder belangrijk vind. Belangijk is: hoe heeft dit kunnen gebeuren..??
De toerenteller doet het overigens nog niet. Die zal getest moeten worden..???
Kortsluitinkje gemaakt? Daar houdt die electronica niet van.
Je kunt zo’n oplossing testen door met een schroevdraaier “induktie” bij de sensor te maken ( d.w.z. de sensor te laten denken dat er een puls is, en dan met een bougies direct aan de bobine kijken of het vonkt. Vergelijk de goede en onbetrwoubare module en je ziet welke niet werkt, die is dan dus defect, helaas
To err is human, not to err is divine.
Thx! Ik zal hem binnenkort testen. Eerst maar eens zien op de de toerenteller nog gaat functioneren.
De auto staat inmiddels bij de spuiter. Na alles wat er van de week heeft plaats gevonden, beginnen de twijfels over het functioneren van mijn zelfbouw onsteking helaas de overhand te krijgen. Het gezeik is eigenlijk begonnen na dat de auto een hele tijd heeft staan draaien (dus goed heet geworden). Het is nu zo dat ie na een paar minuten er gewoon mee nokt. waarna ik hem met veel horten en stoten wel weer aan de praat krijg. Vervolgens hehaald het zich weer. Ik lijkt er op dat de onsteking slecht tegen warmte bestand is. Conclusie, (voorlopig) de cx versie of gewoon terug naar de punten.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Staat jouw module wel op een vette koelplaat???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het zou kunnen. Hij zit gemonteerd (met geleider meuk)op een aluminium plaat van +/- 50x120x6 mm. Geen koelribben o.i.d. meer eerlijk gezegd moet er ook eens door een prof. naar gekeken worden voor dat ik er de weg mee op ga. Dat gehobby van mij is wel leuk en uitdagend enzo. maar het moet uiteindelijk wel werken.
U-Niek schreef:..... of gewoon terug naar de punten.
Voor zover mijn beperkte technische kennis rijkt, is dat toch niet nodig. Ik rijd met een Van Rootselaar. Volgens Yuri klopt mijn toerental niet helemaal. Maar dat zal me rozen zijn. De motor loopt geweldig en probleemloos. En ik hoor wel wanneer ik moet schakelen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Onder de kap is het helaas nog een ramp. Ik kan ongeveer 1 minuut rijden daarna slaat ie automatisch af waarna ik hem weer kan starten en vervolgenbs weer 1 minuut kan rijden. Maar dit even ter zijde. Aan de buitenzijde is dat niet te zien :-). De autospuiter heeft flink z’n best gedaan (als nieuw).
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
WAANZINNIG NIEK!!! TE GEK MAN!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gisteren heb ik hem opgehaald terwijl de forum meeting plaats vond. Volgend jaar is die van mij er ook bij.